Tvarumas apima efektyvaus resursų naudojimo ir įsipareigojimo ateities kartoms principus. Tai reiškia, kad verslas turi būti ne tik pelningas dabar, bet ir užtikrinti, kad jo veikla nepakenktų ateities kartoms. Tvarus verslas apima atsakomybę už aplinką, socialinę gerovę ir ekonominę plėtrą, įskaitant sąžiningų darbo sąlygų užtikrinimą ir vietinių bendruomenių palaikymą.

Taigi, norint nustatyti, ar verslas yra tvarus, būtina atkreipti dėmesį į įvairius kriterijus, tokius kaip aplinkosauginės iniciatyvos, socialinė atsakomybė, darbuotojų gerovė, prekių ir paslaugų teikimo etiškumas bei ilgalaikės strategijos, skirtos tvariam augimu.

Atsakingo verslo asociacijos ir sertifikatai 

Įmonės tvarumą įrodo priklausymas tokioms asociacijoms kaip LAVA. LAVA (Lietuvos atsakingo verslo asociacija) – nacionalinė tvaraus verslo ekosistemos kūrėja, jungianti įmones ir organizacijas. Asociacija skatina tvaraus verslo vystymąsi, partnerysčių kūrimą, kompetencijų stiprinimą, tvarumo specialistų subūrimą.

Neseniai LAVA nariu tapo įmonė „UAB Ecosh“. „Ecosh“ prekiauja kokybiškais maisto papildais iš Estijos – pasak įmonės atstovų, „Ecosh“ yra jauna įmonė, siekianti ne tik pagerinti žmonių gyvenimo kokybę, bet ir prisidėti prie aplinkosaugos. Įmonei rūpi ateitis ir norima, jog būtų paliktas kuo mažesnis pėdsakas po savęs, tad įmonė ne tik aktyviai vykdo socialiai atsakingą veiklą, bet ir skatina šiuo pavyzdžiu sekti savo klientus bei partnerius. Plačiau apie UAB „Ecosh“ įmonės tvarią veiklą galima rasti ecosh.lt svetainėje.

ISCC (International Sustainability and Carbon Certification) tarptautinis tvarumo ir anglies dioksido sertifikavimo standartas. Šis standartas įvertina įmonių gamybos proceso poveikį aplinkai, žaliavų gavybos skaidrumą, socialinį tvarumą.

ISCC yra tvarumo sertifikavimo sistema, tinkanti visoms žemės ūkio ir miškininkystės žaliavoms ir rinkoms. Ši schema atitinka Europos Komisijos atsinaujinančiosios energijos (angl. RED) bei degalų kokybės (angl. FQD) direktyvas.

 

Aplinkosaugos praktika

Vienas esminių tvarumo rodiklių yra įmonės įsipareigojimas aplinkos apsaugai. Tvarios įmonės skiria didelį dėmesį ekologiniam poveikiui ir stengiasi jį mažinti. Yra keletas svarbiausių aplinkosaugos praktikų, kurias įgyvendina tvarios įmones:

  1. Energijos efektyvumo skatinimas. Tvarios įmonės siekia sumažinti energijos suvartojimą ir didinti jos naudojimo efektyvumą. Jos investuoja į atsinaujinančius energijos šaltinius, įdiegia energijos taupymo technologijas ir skatina atsakingą energijos naudojimą visose savo veiklos srityse.
  2. Atliekų valdymas. Tvarios įmonės stengiasi kiek įmanoma mažinti atliekas ir kur įmanoma, savo veikloje naudoti perdirbtas medžiagas. Taip pat ieško būdų kaip efektyviau išnaudoti turimas žaliavas, kad kuo mažiau būtų iššvaistyta.
  3. Anglies dvideginio emisijų mažinimas. Tvarios įmonės stengiasi, kad vykdoma veikla išskirtų kuo mažiau anglies dvideginio, kuris prisideda prie šiltnamio efekto ir globalaus atšilimo. Investuojama į švarią technologiją, remiamos iniciatyvos, skirtos kompensuoti išmetamus anglies dvideginio kiekius.

Socialinė atsakomybė

Tvarios įmonės didelę reikšmę teikia ir socialinei atsakomybei. Pripažįstama, jog svarbu daryti teigiamą poveikį visuomenei ir skatinti teisingą darbo aplinką. Tvarios įmonės teikia pirmenybę sąžiningai darbo praktikai, remia žmogaus teises ir siekia panaikinti išnaudojimą.

Tvariai dirbantys verslai skatina darbuotojų įsitraukimą, prioretizuoja lygias galimybes, puoselėja pagarbos ir pripažinimo kultūrą, siekia panaikinti diskriminaciją bei šališkumą.

Skaidrumas

Įmonių skaidrumas yra svarbus principas, kuris apima atvirumą, aiškumą ir sąžiningumą įmonės veikloje bei jos santykiuose su visuomene. Tai reiškia, kad įmonės veikla, sprendimai ir rezultatai yra prieinami ir suprantami visuomenei, įskaitant klientus, darbuotojus, investuotojus ir kitus suinteresuotus asmenis. Skaidrumas padeda sukurti pasitikėjimą įmone ir jos veikla bei skatina atvirą komunikaciją, sąveiką su visuomene, prisidedant prie ilgalaikės sėkmės ir tvarumo.

Ilgalaikė vizija ir strategija

Tvarios įmonės turi aiškią ilgalaikę viziją ir strategiją, kuri atitinka jų įsipareigojimą siekti tvarumo tikslų. Jos integruoja tvarumą į savo pagrindinius verslo modelius ir sprendimų priėmimo procesus, teikia pirmenybę inovacijoms, kuriomis sprendžiami aplinkosaugos bei socialiniai iššūkiai. Šie verslai investuoja į mokslinius tyrimus ir tvarių technologijų, produktų bei paslaugų, kurios padeda kurti tvaresnę ateitį, kūrimą.

Beje, tvarios įmonės pripažįsta bendradarbiavimo ir partnerystės svarbą skatinant pokyčius. Jos dirba su suinteresuotaisiais subjektais, kolegomis bei organizacijomis, kad dalytųsi žiniomis, ištekliais ir bendrai spręstų tvarumo problemas.\

Užs. R0288

Subscribe
Informuoti apie
guest
0 Komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Rekomenduojami video: