Trečias kartas nemelavo – „užkariavo“ Estijos salas

Estijos Saremos saloje praūžė jubiliejinis, penkiasdešimtą kartą organizuotas ralis „Saaremaa“. Jame tradiciškai buvo galima išvysti saujelę lietuvių. Lietuvos trispalvė plevėsavo ant rokiškėno šturmano Mato Valiulio bei kauniečio vairuotojo Giedriaus Firanto ekipažo automobilio. M. Valiulis, trečią kartą dalyvavęs viename didžiausių Baltijos šalių ralių, grįžo ne tuščiomis – tarp lietuvių pasiekęs aukščiausią laimėjimą.

697
0

Dalyvių jūra

Savo klasėje rokiškėno ir kauniečio ekipažas finišavo pirmas, tarp viena ašimi varomų automobilių jie buvo antri, o bendroje įskaitoje užėmė 11-ąją vietą. Tačiau pergalė buvo ne rožėmis klota. Mažai trūko, jog ralis Estijos salose būtų tiesiog „nuplaukęs“. „Po Druskininkų ralio mus kamavo techninės problemos – bėdos dėl automobilio variklio. Vėlavome, tad nusprendėme „pasiskolinti“ variklį iš „Rokiškio Grand“ komandos žiedinio BMW M3 automobilio. Važiavome į Estiją išsikėlę tikslą puikiai praleisti laiką bei „pasimatuoti“ su estais, kurie mūsų klasėje buvo itin greiti. Čia varžėsi 30 konkurentų, iš viso startavo 174 dalyviai“, – pasakojo M. Valiulis.

Anot rokiškėno, jau pirmuose greičio ruožuose komanda įrodė oponentams savo pranašumą. „Pirmieji du ruožai buvo naktiniai, o trečiasis – miesto gatvelėmis. Nauja automobilio „širdis“ suteikė mums papildomo greičio. Jau pirmajame greičio ruože parodėme ketvirtą rezultatą. Tokioje pozicijoje likome ir po pirmos varžybų dienos“, – įspūdžiais dalijosi rokiškėnas.

Motors & Sports nuotr.

Anot jo, saloje lijo visą savaitę, tad gruntas buvo labai slidus, automobilis nuolat slydo, tad teko jį „gaudyti“ trasoje. „Gana sparčiai kilome vis į aukštesnes pozicijas. Štai po 6-ojo greičio ruožo buvome antri savoje klasėje ir tik 15 sekundžių mus skyrė nuo pirmosios vietos. Bendroje įskaitoje pakilome į 11-ąją vietą, tai truputį gąsdino. Dar geresniam važiavimui koją kišo naujos automobilio padangos, mat jos gana stipriai dilo. Be to, finišavę po 9-ojo greičio ruožo pastebėjome, jog generatorius tinkamai nebekrauna akumuliatoriaus ir teko sustoti. Automobilis buvo aplipęs purvu, nieko nesimatė… Iš naujo užvedus automobilį, laimei, bėda  pasitraukė. Netrukus paaiškėjo, jog pirmaujame savoje klasėje. Tad paskutinius du greičio ruožus važiavome kur kas atsargiau. Tačiau lyg tyčia 11-ojo greičio ruože nuvažiavus kilometrą apsisukome ir atsitrenkėme į šlaitą. Avarijos metu sulaužėme buferį ir praradome nemažai brangaus laiko. Finišavę įsitikinome, jog šis incidentas nesugadino mūsų šventės – mes savo grupėje išlikome pirmi, sugebėję aplenkti ne vieną ralio grandą“, – pasakojo M. Valiulis.

Motors & Sports nuotr.

Svajonė išsipildė

Pasak rokiškėno, buvo sunku patikėti, jog iš 174 dalyvių jų ekipažas bendroje įskaitoje finišavo 11-as. „Ralyje varžėsi net pasaulio ralio greičiausi sportininkai. Per apdovanojimus Giedrius atskleidė, jog pergalė „Saaremaa“ ralyje – slapta jo svajonė.  Vienareikšmiškai tai geriausias mūsų karjeros rezultatas, jį pakartoti būtų labai sunku. Puiki sezono pabaiga su nuostabiu rezultatu. Žinoma, to nebūtų pavykę padaryti be pačių geriausių mechanikų, kurie paskutinę savaitę tiesiog gyveno mūsų dirbtuvėse neskaičiuodami laiko. Taip pat ir be mūsų partnerių – AB „Rokiškio sūris“, – džiaugėsi M. Valiulis.

Subscribe
Informuoti apie
guest
0 Komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus