„Mokslo klubo“ širdis – mūsų vaikai“, – tikina Loreta Sagaitienė

Kas gi tai

„Mano gyvenime šalia pagrindinės veiklos vis atsiranda įdomių, kūrybiškų projektų. Kai gyvenome Airijoje, po darbo turėjau laisvo laiko ir sugalvojau prekiauti molinėmis žvakidėmis (moliniais nameliais), kurias gamina Rokiškyje. Baigusi jogos mokslus pradėjau mokyti vaikus žaidybinės jogos, o mamos, pamačiusios šią veiklą, taip pat norėjo išbandyti, tad tapau ir mamų jogos mokytoja. Žodžiu, šalia visada turėjau kažkokios veiklos, o grįžusi gyventi į Rokiškį staigiai įsisukau į švietimo veiklas, nes turiu pedagoginį išsilavinimą ir aplinkybės išsidėlioja taip, kad atsirandu ten, kur ir turėčiau atsirasti. Dirbdama mokykloje-darželyje „Ąžuoliukas“ turėjau galimybę iš jogos mokytojos tapti programuotoja ir niekada gyvenime net negalėjau pagalvoti, kad šis dalykas man patiks. Šios įgautos žinios atvėrė išties dideles galimybes ir mano vedamas pamokas padarė visiškai kitokias. Dabar visa tai norėčiau pakelti dar į kitą lygį.

Tikriausiai vieno apibrėžimo „Mokslo klubui“ nerasime. „Tai erdvė žaisti, veikti, galvoti, atsipalaiduoti, rodyti iniciatyvą ir lyderystę. Tai vieta, kur sieksime ugdyti visus vaikų gebėjimus, kurie nėra pasiekiami robotams. „Mokslo klubas“ – tai darželis visą gyvenimą (lifelong kindergarten), kuriame išlaisvinsime kūrybiškumą šiandieniniame sparčiai besikeičiančiame pasaulyje, kuris nebeatsiejamas nuo technologijų, darančių stiprią įtaką suaugusiųjų ir ypač vaikų kasdienybei.

„Mokslo klubo“ širdis – mūsų vaikai, kurie veiks saugioje mokslinėje aplinkoje, moderuojant patyrusiems pedagogams ir technologinės krypties profesionalams per STREAM (integruotus gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, skaitymo, anglų kalbos, matematikos) užsiėmimus“, – sako L. Sagaitienė.

– Laimėjote savivaldybės Smulkaus ir vidutinio verslo plėtros programos subsidijos verslo idėjai įgyvendinti projektą. Ar šie pinigai svariai prisidės prie klubo veiklos?

Savivaldybės parama – 3000 eurų. Tokios krypties klubui tai yra nedidelė suma. Turbūt dauguma numano, kiek kainuoja kompiuteriai su geromis ir galingomis vaizdo plokštėmis, virtualios realybės akiniais ir pan. Noriu, kad vaikai naudotųsi kokybiškomis priemonėmis. Šiuo metu laukiu užsakymų ir galėsime startuoti.

– Kokie užsiėmimai laukia „Mokslo klube“?

Turime nemažai idėjų, kurias sieksime įgyvendinti. Pavyzdžiui, gamtos mokslų erdvė su įranga eksperimentams. Vaikai mokysis spręsdami realias gyvenimiškas problemas bei atras sprendimus, konstruodami įvairiais konstruktoriais, kurs ir modeliuos inžinerinius procesus ir sistemas, įgis įgūdžių laisvai veikti naujųjų medijų ir skaitmeninių technologijų lauke, taikys mokslo, technologijų žinias ir gebėjimus, atlikdami gamtamokslinius projektus.

Socialinės-emocinės raiškos erdvėje vaikai mokysis atpažinti, suprasti ir įvardyti savo emocijas, atpažinti kitų žmonių emocijas, išmoks emocijų savireguliacijos būdų, kurs pozityvius tarpusavio santykius, mokysis išsikelti teigiamus tikslus ir jų siekti, jausti ir rodyti rūpestį kitais bei išmoks nusiraminimo per jogą.

Skaitymo erdvė – „Skaitymo sūpynės“. XXI a. pokyčiai, auganti šalies ekonomika, tobulėjančios technologijos verčia iš naujo kalbėti apie skaitymo mokymo problemas. Skaitymo mokymas šiandien aktuali problema, nes su knyga konkuruoja televizija, kompiuteriai (kompiuteriniai žaidimai, internetas), mobilieji telefonai. Neturintieji įgūdžio skaityti ir mėgautis tuo nuo mažens, ir vėliau nepasigenda knygos. Skaitymas yra viena svarbiausių savarankiško mokymosi dalių, savarankiško mokymosi būdas bei komunikacinis aktas, nuo kurio priklauso ir asmens vertybių sistemos formavimas. „Mokslo klube“ vyks skaitymo užsiėmimai, bus nuolat atnaujinama knygų biblioteka, vaikų laikraščiai, žurnalai (tiek lietuvių, tiek užsienio kalbomis), kurie natūraliai skatina imti leidinį į rankas.

Virtualios ir papildytos realybės bei programavimo erdvėje vaikai taps virtualaus turinio istorijų, siužetų kūrėjais, sprendžiančiais patyrimines, globalias problemas. Realios ir virtualios aplinkos susiliejimas praplečia galimybes neįprastai suvokti tai, ką matome, jaučiame ar užuodžiame. Virtuali realybė, dažniau traktuojama kaip pramoginė priemonė, tampa vaikų vaizduotės sužadintoja, motyvuojančia pradėti domėtis naujomis, dar nepažintomis akademinėmis sritimis.

Vaikams siūlysime ir matematinį-loginį žaidimą „PLAY Math“ (matematinė žaidimų sistema). Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atlikta pastarųjų metų analizė rodo, kad mokinių matematiniai patyriminiai gebėjimai silpnėja. Todėl organizuodami netradicinius matematinius žaidimus ir patyrimines veiklas žadinsime vaikų susidomėjimą tiksliaisiais mokslais.

Siūlysime anglų kalbos žaidybinius užsiėmimus su integruota gamtos mokslų programa. Jų metu vaikai ne tik gilins bendrinės anglų kalbos žinias bei „pasiners“ į kalbinę aplinką, bet ir mokysis techninio žodyno, kurio prireiks jaunojo mokslininko tapsme.

Padėsime vaikams ruošti pamokas, pedagogas teiks individualias konsultacijas.

„Mokslo klubas“ suteiks galimybę kūrybiškai veikti paaugliams, jie mokysis kurti kokybišką videoturinį bei tobulinti anglų kalbos žinias. Mamos ir tėčiai galės atsipalaiduoti švelnios jogos užsiėmimuose bei turiningai leisti laiką teminiuose/edukaciniuose vakaruose.

Išsamiau skaitykite antradienio „Gimtajame…“

Subscribe
Informuoti apie
guest
0 Komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Rekomenduojami video: