Gimtasis Rokiškis Aktualijos Aliejai: nuo bijančių karščio iki „įdomių“

Aliejai: nuo bijančių karščio iki „įdomių“

Linkusieji šeimininkauti neapsieina be aliejaus, kitų riebalų. Vieni galbūt teikia pirmenybę iš egzotinių šalių atkeliavusiems aliejams, kiti – mūsų krašte pagamintiems, trečius labiau nei produkto kokybė vilioja šalia kainos parašytas žodis „akcija“. Kokius aliejus maistui rinktis iš gausybės siūlomų? Kuo jie skiriasi? Kokiomis sąlygomis juos laikyti? Konkrečių patarimų davė Simona Jonušienė, UAB „Rokiškio aliejinė“ technologė-gamybos vadovė.

690
0
bangenis

„Yra dvi skirtingos aliejaus grupės: kietieji (sotieji) ir skystieji (nesotieji) aliejai. Kietųjų riebalų (aliejų) nepatariu laikyti šaldytuve, nes sustingsta ir pasidaro labai tiršti, todėl nepatogu juos vartoti. Palaikyti 1–2 valandas kambario temperatūroje, jie vėl įgauna įprastą konsistenciją. Tokius aliejus kaip kokosų siūlau laikyti tamsioje, nuo saulės spindulių apsaugotoje vietoje.

Skystieji aliejai yra labai skirtingi. Vienus galima naudoti kepimui, kitų – ne. Kepti rekomenduojama rapsų ir saulėgrąžų, o gruzdinti – rapsų aliejuje. Draudžiu kepti maistą kanapių, linų sėmenų aliejuose, nes jie „bijo“ karščio. Net tų rūšių sėklų nepatariu kepinti, nes viduje esantis aliejus sugenda.

 

Rapsų ir saulėgrąžų aliejai tinkami kepti, nes jų sudedamosios dalys nėra tokios jautrios karščiui. Alyvuogių aliejus labai įdomus – nerekomenduoju jame kepti, jeigu jis yra nerafinuotas, nes vertingosios medžiagos susvyla ir susiformuoja kenksmingi junginiai. Rekomenduoju alyvuogių aliejuje maistą tik šiek tiek pašildyti, pagardinti juos salotas.

Geriausia maistą kepti ir gruzdinti rafinuotame aliejuje. Nerafinuotas tinkamas salotoms, padažams ir pan.

Visi aliejai turi būti saugomi šaldytuve, tamsioje vietoje, išskyrus kietuosius aliejus. Kuo ilgiau pradarytas butelis bus laikomas šaltai ir tamsiai, tuo ilgiau produktas bus tinkamas vartoti.

Negalima gaminti maisto su aliejumi, kurio galiojimo terminas pasibaigęs. Jame gali būti daug peroksidų, kurie skatina laisvųjų radikalų susidarymą mūsų organizme“, – komentavo S. Jonušienė.

(Daugiau – ketvirtadienio „Gimtajame…“)

Rašyti komentarą

avatar
  Subscribe  
Informuoti apie