Asociatyvi GR archyvo nuotr.

Dalis pasisakymų anonimiški, nes ir dirbantys, ir jau pasitraukę prisipažįsta – „viešai kalbėti mes bijome“, o sakyti, kad viskas gerai?.. „Ne, pudravimas šiuo atveju nenaudingas. Jau ir taip ilgai link šitos bedugnės, viską tobulindami ir pertobulindami urmu, ėjome“, – sako pašnekovai. Kiekvienas jų kalba „iš savo varpinės“, ir problemos – labai skirtingos – nuo atlyginimų ir darbo sąlygų iki to, kodėl tekstai mokyklų programose – vaikams nesuprantami. Tačiau visiems akivaizdu, kad ugdymo įstaigose dirbantys pradeda nebepakelti jiems užkrautos naštos.

Už uždarų durų

Anonimiškai

Dirbu mokykloje. Pedagogams sukrauta viskas, o skųstis nežinai kam. Nors tiesiogiai vadovai mokytojams to ir nesako, tačiau puikiai žinome, jei viešai kalbėsime apie problemas – patys turėsime problemų. Ypač turime tylėti narkotikų tema. Turime būti Šiaurės Korėja. Visos deklaracijos, kaip čia kažkas kažką stiprins, žiūrės ir tikrins, tiesiai sakau, niekinės. Žinojimas galėtų būti pradžia realiai keisti situaciją, tačiau keisti ją reikia ne sėdint kabinetuose ar pildant lenteles, mojuojant brošiūromis ir dokumentais, kuriuose, štai pažiūrėkite, viskas teisinga ir tvarkinga. Tiems, kurie jauni ir dirba ugdymo įstaigose, sakau tiesiai – bėkite…

Tai yra valdymo problemos

Irena Matelienė

Valstybės tarnautoja, buvusi pedagogė, švietimo projektų kūrėja

Neturiu tokių duomenų ar tokio įspūdžio, kad „bėga“ būtent iš švietimo sistemos. Man atrodo, žmogus palieka darbovietę ar keičia profesiją dėl savo asmeninio santykio su jomis. Daug ką lemia nesureguliuotas darbo krūvis arba nepriimtinas vadovo darbo stilius. Tai yra valdymo problemos ir jos kyla bet kokio tipo organizacijoje, ne tik švietimo…

Iš vieno darželio per dvejus metus išėjo 12 žmonių

Erikas Gaigalas

Rokiškio pedagogų profsąjungų lyderis

…Dėl „Nykštuko“, manau, ir atlyginimo, ir darbo sąlygų reikalas. Žmonės nenori prisiimti atsakomybių. Yra ramesnių ir ne blogiau apmokamų pozicijų.

Iš vieno darželio per dvejus metus išėjo 12 žmonių. Mokytojai išeina ir dėl psichologinio perdegimo. Tiesiog yra per sunku. Daugelis tokio amžiaus, kai norisi daugiau ramybės, užtikrintumo, aiškumo, o ne lėkimo neaišku kur ir neaišku ko. Taip ir lieka neaišku, kaip bus sprendžiama mokytojų trūkumo problema. Ypač provincijoje dėl didelio mokytojų amžiaus vidurkio….

Išbalansavo sistemą ir sukūrė krizę

Žėrutė Semaškienė

Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja

Dėl pseudotvarkos. Dėl perteklinių reikalavimų visiems švietimo sistemos dalyviams (mokiniams, mokytojams, mokyklų bendruomenėms), dėl nebepakeliamos naštos, kuri atsirado skubant keisti, ko keisti nereikėjo. Turiu galvoje ugdymo turinio seką, nusistovėjusią ir laiko patikrintą egzaminų tvarką. Pavyzdžiui, lietuvių kalbos ir literatūros dalyko atnaujintose programose taip perkilnotas ugdymo turinys, kad sunku rasti loginį nuoseklumą: nuo paprasto – prie sudėtingo. Negaliu nei mokiniams, nei sau logiškai paaiškinti, kodėl į penktos klasės programą įtraukta tema „Dalyvis“. Kodėl tuomet ne visos veiksmažodžio formos? Arba kuo geresni ir mokiniui priimtinesni verstinės literatūros tekstai?..

Subscribe
Informuoti apie
guest
0 Komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Rekomenduojami video: