Aukota dievybėms
Piliakalnio papėdėje įsikūrę Krašto apsaugos savanorių pajėgų (KASP) Vyčio apygardos 5-osios rinktinės 506 kuopos kariai savanoriai besidominčius supažindino su ginklais. „Žmonėms, nesusidūrusiems su ginklais, viskas įdomu. Vaikus labiausiai domina pistoletas, kitus – neseniai į kuopą atkeliavęs naujas ginklas“, – kalbėjo eilinis Regimantas Karpavičius.
18 val. lydimos būgno garsų į piliakalnį buvo užneštos Lietuvos ir Latvijos vėliavos, paskui jas kopė svečių delegacijos bei kiti šventės dalyviai. Piliakalnio viršuje baltiškosios apeigos prasidėjo susikaupimo akimirka – buvo prisimintas krivis Venecijus Jočys. Šįmet apeigas vaidilė Eglė Samulytė vedė viena. Gerokai mažiau nei pernai susirinko ir dalyvių, tad ratas aplink aukurą buvo glaustesnis. Įžiebta ugnis pamaitinta rugeliu, kuris yra gyvoji tautos vėliava, nes po žiemos išlenda rausvas daigelis, paskui augdamas pereina į žalią želmenį, o vasaros pabaigoje tampa geltonas. Aukota Perkūnui, Žemynai, likimo ir laimės deivei Laimai, šildančiai ir jungiančiai žmones šventosios ugnies deivei Gabijai. Išsakyti prašymai: suvienyti ir pasergėti, teikti dvasinę bei materialinę gerovę tėvynei ir sau. Skambėjo lietuvių ir latvių kalbomis atliekamos apeiginės dainos, į tolimą praeitį nukėlė Rokiškio kultūros centro istorinių šokių grupės pasirodymas.
(Daugiau – antradienio „Gimtajame…“)
Vieną dieną garbina pagoniškas dievus o kitą dieną važiuoja sutikti popiežių. Apsispręskite ką tikite ar vieną tikrąjį Dievą ar pagoniškus dievus. “Ištirkite,kas patinka Viešpačiui “(Efeziečiams 5-10).
Kokia čia baltų vienybės diena? Nereikia klaidinti visuomenės. Reikia aiškiai pasakyt – pagonių sambūris. Kad kiekvienas žmogus galėtų pasirinkti, dalyvauti jam šitos, atseit, religijos apeigose, ar ne. Nes dabar reklamavot kaip šventę, o realybėje gavosi pagonių žaidimas. Kaip gali katalikas, sentikis ar stačiatikis kažką aukot Gabijai ar Žemynai? Kaip katalikas, sentikis ar stačiatikis gali eiti rateliu ir giedot giesmes griaustiniui? Tiesiai šviesiai parašykt, kad čia pagonių apeigos, o ne šventė. Įdomu, kaip būtų su projektiniu finansavimu, jei tai nepripažintos religinės bendruomenės renginys?