Kiekvienas automobilis yra sudarytas iš šimtų įvairiausių detalių, tačiau tikrai ne visos jos yra puikiai matomos. Padangos – išimtis: jų nepastebėti, tiesiog neįmanoma. Vis dėlto, tai, kad jas matome kiekvieną kartą, kai susiruošiame sėsti į automobilį, tai dar tikrai nereiškia, kad viską apie jas ir žinome. Tad kviečiame susipažinti su svarbiomis detalėmis, kurias apie padangas turi žinoti kiekvienas automobilio savininkas.

Kaip žymimos padangos? Jei įsiminsite, koks yra padangų žymėjimas, galite būti tikri – padangas išsirinkti bus kur kas lengviau. Dėmesį verta atkreipti į tai, kad padangos žymimos pagal 3 kriterijus: degalų sąnaudas, stabdymą ant šlapio kelio bei riedėjimo triukšmą. Pagal degalų sąnaudas, padangos į 6 klases: A, B, C, E, F, G; pagal stabdymą ant šlapio kelio padangos taip pat skirstomis į 5 klases: A, B, C, E, F. Na, o pagal trečiąjį kriterijų, padangos žymimos Db. Ypač svarbu dėmesį atkreipti į tai, kad A klasė atitinka geriausias eksploatacines savybes, o G raidė reiškia mažiausią efektyvumą.

Kodėl svarbu užtikrinti tinkamą padangų slėgį? Viskas labai paprasta – jei slėgs bus netinkamas, tai galimi tam tikro pavojai. Štai, pavyzdžiui, jei padangos bus per mažai pripūstos, jos greičiau susidėvės ir trumpiau tarnaus. Taip pat per mažai pripūstos padangos gali sukelti ypač rimtų padarinių – perkaisti bei sprogti. Na, o, jei jos bus pripūstos per daug, greičiau susidėvės centrinė protektoriaus dalis. Idealu, kai padangų slėgis yra tikrinama skartą per mėnesį – tai leidžia laiku pastebėti netikslumus, atlikti reikiamus pokyčius bei užtikrinti saugią kelionę.

Kaip ir kodėl nusidėvi padangos? Dėmesį verta atkreipti į tai, kad padangų nusidėvėjimas yra pakankami dažnas reiškinys. Vis dėlto, tai, kad padangos jau nusidėvėjo, galima atpažinti iš tam tikrų problemų, o taip pat nustatyti, dėl kokų priežasčių taip nutiko. Štai, pavyzdžiui, jei protektoriaus galai dyla greičiau nei centrinė jo dalis, gali būti, jog yra per mažas padangų slėgis; posūkiai yra atliekami itin dideliu greičiu arba ratlankiai tiesiog nesuderinti su padangomis. Jei viena padangos pusė nudyla ypač greitai, labai tikėtina, kad ratai yra blogai sulyginti, arba egzistuoja balansavimo problemos. Jei ypač greitai nusidėvi viena ar kelios protektoriaus vietos, gali būti, kad blogai subalansuoti ratai, per mažas slėgis arba yra bloga jungčių ar pakabų būklė.  Na, o, jei yra pastebimas įstrižas nusidėvėjimas, tikėtina, kad taip atsitiko dėl per mažo slėgio arba yra blogai subalansuoti ratai. Bet kuriuo atveju verta kreiptis į profesionalus, kad būtų nustatyta tiksli informacija bei priimti geriausi sprendimai.

Na, o pabaigai belieka tik priminti, kad svarbiausias –žingsnis – surasti ir įsigyti jūsų lūkesčius idealiai pateisinančias padangas. Jas tikrai surasite, jei spausite čia.

Užs. 397

Subscribe
Informuoti apie
guest
0 Komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Rekomenduojami video: