„Triple O Consulting“ partnerės, verslo psichologės Lauros Rimkutės teigimu, žiūrint į bendras tendencijas, mokymosi ir augimo galimybės yra itin svarbus veiksnys renkantis darbdavį.

„Darbo užmokestis – svarbus veiksnys, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje reikėtų atkreipti dėmesį ir į kitus potencialaus darbdavio privalumus.  Vis daugiau darbuotojų privalumu laiko galimybę augti ir mokytis, kadangi tai didina motyvaciją ir skatina norą toje organizacijoje likti dirbti ilgesnį laiką“, – sako L. Rimkutė.

Jai pritaria ir „Lidl Lietuva“ valdybos narė ir personalo vadovė Sandra Savickienė bei priduria, kad darbuotojų ugdymas ir mokymai ne tik didina komandos narių motyvaciją, bet ir ugdo asmenines savybes, kurios vertingos tiek asmeniniame gyvenime, tiek darbe. Anot jos, šiam tikslui įmonė taiko specialią vidinę talentų ugdymo programą.

„Lidl Lietuva“ vadovaujasi penkiais lyderystės principais bei įmonės kompetencijų modeliu – kartą per metus darbuotojams siūlome rinktis mokymus iš specialaus sąrašo. Taip pat siūlome darbuotojams įvairių platformų e-mokymus. Elektroninių mokymų sistemoje administracijos darbuotojai gali rasti daugiau nei 600 įvairių mokymų temų – nuo komunikacijos, viešojo kalbėjimo pagrindų iki lyderystės, asmeninio produktyvumo patarimų, o norintys savo žinias plėsti dalyvaudami specifiniuose mokymuose, kurie nėra įtraukti į metinį įmonės ugdymo priemonių paketą, gali pasinaudoti papildomu mokymų biudžetu“, – sako S. Savickienė.

Sandra Savickienė

Svarbu atsižvelgti į kiekvieno poreikius

Siekiant didinti darbuotojų motyvaciją bei ugdyti kompetencijas, svarbu ne tik pasiūlyti bendrą mokymų sąrašą visiems kolektyvo nariams, bet ir suteikti kuo didesnį mokymų pasirinkimą, atsižvelgiant į įvairių pozicijų poreikius. Anot L. Rimkutės, svarbu suteikti galimybę mokymosi būdą darbuotojui pasirinkti pačiam.

„Šiais laikais turime tikrai didelį mokymų pasirinkimą, tad dažnai pirmiausia yra ieškoma sau aktualios temos, kurso. Dalis žmonių mokymuisi renkasi ne mokymosi platformas, o gilina žinias klausydamiesi garso knygų ar tinklalaidžių jiems aktualiomis temomis, todėl efektyviausia yra jungti visus šiuos mokymosi kanalus. Darbuotojui svarbu žinoti savo interesų sritis, kokios temos jį domina ar kokiose srityse norėtų tobulėti. Tokiu atveju suteikiami įvairūs mokymų būdai leidžia lengviau pasiekti norimas žinias“, – tvirtina L. Rimkutė.

S. Savickienės teigimu, nėra vieno tinkamo mokymų paketo visiems kolektyvo nariams, todėl sėkmingas darbdavys turėtų atsižvelgti į visus darbuotojus ir sudaryti skirtingus tobulėjimo planus bei galimybes.

„Administracijos darbuotojams siūlome mokytis pagal jiems skirtą ugdymo programą, taip pat suteikiame galimybę mokytis ir užsienio kalbų – anglų bei vokiečių, atsižvelgiant į kiekvieno asmeninį kalbos mokėjimo lygį. Komandos nariams pagal poreikį siūlome vykti į stažuotes užsienyje ir atlikti tarptautinį įdirbį. Taip pat darbuotojus skatiname dalyvauti įvairiose konferencijose, todėl kiekvienas gali atrasti sau tinkamą variantą“, – dalijasi S. Savickienė.

Populiariausia – emocinio intelekto tema

Darbdavio pareiga – suteikti galimybę mokytis ir tobulėti, tačiau, kokiose srityse darbuotojas nori tobulėti, yra kiekvieno kolektyvo nario asmeninis pasirinkimas.

„Pastebime, kad nuolat įdomios bei aktualios yra vadovavimo ir lyderystės temos, taip pat jau keletą metų iš eilės daugiausia žmonių pritraukia emocinės sveikatos, atsparumo, rūpinimosi savimi temos. Darbuotojai vis dažniau ieško būdų, kaip sėkmingai tvarkytis su stresu, padidinti savo produktyvumą ir stiprinti emocines kompetencijas“, – aiškina L. Rimkutė.

Pasak „Lidl Lietuva“ valdybos narės ir personalo vadovės, planuojant ateities mokymus, svarbu iš kolegų gauti grįžtamąjį ryšį. Tam įmonė po kiekvienų įvykusių mokymų jų dalyviams išsiunčia anonimiškas apklausas, kurios padeda įvertinti, ar mokymai pateisino lūkesčius ir atitiko poreikius.

Laura Rimkutė

Kasmet pasiūlomos naujos temos

Pasakodama apie mokymosi galimybės įmonėje, S. Savickienė pabrėžia, kad siūlomų mokymų krepšelis yra nuolat peržiūrimas ir plečiamas siekiant užtikrinti, kad darbuotojai galėtų tobulinti įvairias kompetencijas.

„Ateinančiais metais ir toliau bus tęsiamos teigiamo kolegų grįžtamojo ryšio sulaukusios programos ir ugdymo iniciatyvos bei pridedamos naujos sritys. Remiantis apklausos duomenimis pastebėjome, kad darbuotojams būtų įdomi komunikacijos tema, todėl mokymų sąrašas papildytas mokymais ir šia tema“, – sako S. Savickienė.

Šiuo metu Lietuvoje iš viso veikia 69 „Lidl“ parduotuvės 26-uose šalies miestuose – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Telšiuose, Kretingoje, Mažeikiuose, Tauragėje, Jonavoje, Panevėžyje, Ukmergėje, Utenoje, Plungėje, Palangoje, Elektrėnuose, Visagine, Šilutėje, Radviliškyje, Vilkaviškyje, Druskininkuose, Rokiškyje, Kaišiadoryse ir Nemenčinėje.

Užs. 889

Subscribe
Informuoti apie
guest
2 Komentarai
Naujausius
Seniausius Įvertinimą
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Zina
Zina
2023 6 rugsėjo 10:15

Lidl siulo,, art,, uz tris, pardaveja turi but ir kroveja, ir valytoja ir kasininke, nu bet gi koks atlyginimas uztai!

Blusele
Blusele
2023 9 rugsėjo 8:24
Atsakinėti į  Zina

O koks straipsnis,is degtuko malku priskaldytas.Apie mokslus jie kalba,geriau straipsni parasykit kaip isnaudojami lidlo darbuotojai su savo produktyvumu.Dirba po keturis tokioj krautuvej….

Rekomenduojami video: