Nuomonės formuotojas darbas, anksčiau tai buvo “Mary Kay” kosmetika ir sušukuotos moterys, vairuojančios rozinius “Cadillac” automobilius. Dabar jie siūlo tokius produktus kaip liemenės, treniruokliai, vitaminai guminukai ir baltyminių miltelių papildai. Visais laikais žaviausi ir charizmatiškiausi iš mūsų įtakojo tai, kaip kiti siekia gyventi. Įskaitant produktus, kuriuos žmonės perka, kad išpildytų savo gyvenimo svajones. Tačiau tik paskutiniu metu, su socialinių tinklų atsiradimu, žmonių įtakojimas tapo tikru darbu.
Influencerių marketingas yra bendradarbiavimas tarp populiarių socialinių tinklų naudotojų ir prekių ženklų siekiant reklamuoti prekių ženklų produktus ar paslaugas. Šios partnerystės egzistuoja neformaliai nuo socialinių tinklų atsiradimo pradžios. Jau nuo 2009 metų jos tapo pakankamai paplitusios, kad JAV Federalinė prekybos komisija (FTC) įsikištų ir reguliuotų jas taip vadinamu “Mamų dienos bloggerių įstatymu”. (Panašias reguliacijas įvedė Kinija, Indija ir Jungtinė Karalystė.)
Nuo to laiko rinka yra nuostabaus greičio augimo: nuo 2019 metų ji daugiau nei dvigubai išaugo, dėl tokių platformų kaip “Instagram” ir “YouTube” (Vakarų šalyse) ir “Pinduoduo” bei “WeChat” (Kinijoje). Šiemet influencerių marketingo ekonomika buvo įvertinta 21,1 mlrd. dolerių vertės.
“Mckinsey” 2014 m. numatė influencerių marketingo augimą atlikdama apklausą, kurioje dalyvavo 20 000 Europos vartotojų. Tuometinė analizė pažymėjo, kad dauguma influencerių marketingas kilo iš įtakingų asmenybių.
Prekės ženklai naudojasi influencerių marketingu, nes tai veikia tiek juos, tiek ir vartotojus. Socialiniai tinklai jau turėjo reikšmingą poveikį vartotojų pirkimo sprendimams. Kai “Mckinsey” atliko savo apklausą 2014 m. Tačiau 2022 m. analizė, atlikta daugiau nei su 2 000 skelbimų, nustatė, kad ši strategija teikia teigiamą investicijų grąžos procentą (ROI) prekės ženklams.
Be to, netrūksta norinčiųjų tapti influenceriais. 2019 m. atliktoje kelis tūkstančius “milenium” ir “Z” kartos žmonių apklausoje 54 procentai apklaustųjų teigė, kad norėtų tapti influenceriais, jei galėtų. Nors mes nežinome, kaip ilgai ši rinka išliks tokią aktyvi, socialiniai tinklai vis dar yra labai populiari. Ir tiek prekės ženklai, tiek asmenys išnaudoja šią verslo sritį, kol ji vis dar klesti.
Užs. 915