Viena svarbiausių sėkmingo verslo sudedamųjų dalių – įmonės pavadinimas. Sukūrėte produktą, verslo planą ir nustatėte savo tikslinę auditoriją, viskas ko trūksta, tai pavadinimas, kuris kartu reprezentuotų Jūsų įmonę ir keltų pozityvias asociacijas potencialiems klientams.

Registrų centro duomenimis, Lietuvoje įregistruota daugiau nei 100 tūkst. įmonių. Daugybė renkasi pavadinimą, tiesiogiai susijusį su veiklos sritimi. Kitos ieško sėkmės sukurdamos originalų, iš pilkos masės išsiskiriantį pavadinimą. Trečios patiki savo pavadinimo kūrimą profesionalams – identiteto agentūroms.

Netinkamai parinktas pavadinimas gali kelti daugybę kliūčių sklandžiam verslo augimui. Nuo nuolat pasikartojančio aiškinimo ką pavadinimas reiškia ir kur įmonė specializuojasi, iki papildomų kaštų prekės ženklo žinomumui didinti. Šie patarimai padės lengviau sugalvoti pavadinimą, kuris bus neatsiejama Jūsų įmonės prekės ženklo dalis ir kartu bus įsimintinas potencialiems klientams.

Konkretu ar abstraktu?

Kuriant savo įmonės pavadinimą pirmiausiai svarbu suprasti esminius skirtumus tarp konkretumo ir abstraktumo.

Konkretus pavadinimas, pavyzdžiui: „Biuro reikmenys“ ar „Baldų namai“ gali būti puikus pasirinkimas, nes tai kartu ir aiškinamoji priemonė, kadangi potencialus klientas vien iš pavadinimo gali suprasti, kuo konkreti įmonė verčiasi.

Visgi, renkantis konkretų įmonės pavadinimą, derėtų apsvarstyti ir galimą riziką. Įmonė gali būti sutapatinama su kitomis įmonėmis, kurios verčiasi panašia veikla, taip pat „saugus pavadinimas“ jau gali būti užregistruotas Juridinių asmenų ar Prekių ženklų registruose. Jeigu įmonė planuoja kurti reprezentacinę internetinę svetainę, domenas tokiu pavadinimu jau gali būti užimtas ir jo įsigijimui gali reikėti papildomų piniginių ir laiko investicijų.

Abstraktus pavadinimas dažniausiai siejamas su originalumu ir gali neturėti nieko bendro su įmonės siejama veikla. Renkantis abstraktų pavadinimą kaip „Google“ ar „Žalia giria“, įmonė išsiskirs iš kitų, panašią veiklą vykdančių verslų ir turės didesnę tikimybę įregistruoti laisvą pavadinimą bei domeną internetinei svetainei.

Tiesa, pasirinkus naujadarą, įmonei gali prireikti papildomų investicijų į prekės ženklo žinomumo didinimą, o potencialiems klientams gali kilti abejonių dėl sunkiai suprantamo įmonės pavadinimo.

Verslo idėjų generavimas

Kokį pavadinimą išsirinkti?

Įmonės pavadinimas – vienas žingsnis link sėkmės, tad svarbu pasirinkti tokį pavadinimą, kuris pasitarnautų lyg informacinė-reklaminė žinutė Jūsų potencialiems klientams. Pateikiame pagrindinius pavadinimų tipus, kurie padės lengviau atrasti tinkamą pavadinimą Jūsų įmonei:

  • Veiklą apibūdinantys pavadinimai dažnai glaustai nusako kuo verčiasi įmonė, koks produktas yra parduodamas arba kokia paslauga teikiama. Tiesa, dažnai tokiems pavadinimams trūksta išskirtinumo, todėl tokio tipo pavadinimui būtina pasitelkti kūrybiškumą. Svarbu prisiminti, jog verslo žinutė gali būti netiesioginė, perduodama per tam tikras asociacijas, pavyzdžiui – „Žalia stotelė“. Potencialūs klientai supranta, jog „žalia“ pavadinime reiškia augalus, o „stotelė“ parduotuvę – vietą, kurioje prekiaujama augalais.
  • Vardas ir pavardė pavadinime yra bene populiariausias pasirinkimas kuriant naują įmonę. Tokio tipo pavadinimai yra tinkami, kai žmogus yra žinomas ir vardas bei pavardė gali suteikti pridėtinės vertės įmonei, pavyzdžiui Rimanto Kaukėno paramos fondas. Visgi, įmonės pavadinime vardo ir pavardės naudoti nepatartina, kai asmuo yra nežinomas – toks pavadinimas paprasčiausiai bus sunkiai įsimenamas. Tiesa, yra išimčių – vardas ir pavardė įmonės pavadinime gali puikiai tikti laisvai samdomam darbuotojui ar srities specialistui, pavyzdžiui Jono Jonaičio odontologijos kabinetas ar architektas Petras Petraitis.
  • Trumpinys gali būti naudojamas kaip lengvai įsimenamas pavadinimas, iššifruojamas ar keliantis asociacijas į įmonės šūkį. Pasaulyje apstu verslų, kurių pavadinimai sudaryti vos iš kelių raidžių. Pavyzdžiui – buitinės technikos įmonė „LG“ savo pavadinime paslepė „Life’s Good“ ( gyvenimas geras) ar transliuotojas „BBC – British Broadcasting Channel“. Tiesa, kad potencialūs klientai sietų atsitiktines raides su tam tikra įmone ar veiklos sritimi, gali prireikti didelio reklamos biudžeto, tad svarbu apsvarstyti ar pavyks ypatingai paprastą vardą paversti sėkmingos įmonės simboliu.
  • Lokacija naudojama pavadinime dažniausiai apibūdina vietą, kurioje verslas yra įsikūręs, tai gali būti miesto, gatvės pavadinimas ar pastato numeris, pavyzdžiui – prekybos centras įsikūręs Gedimino pr. 9 – „G9“. Visgi, tokio pavadinimo nepatartina rinktis, jeigu įmonė planuoja nerti į tarptautinius vandenis.
  • Bereikšmiai pavadinimai yra vieni populiariausių šių laikų pasirinkimų. Įmonės pavadinimui gali būti pasirenkamas jau egzistuojantis žodis. Pavyzdžiui, visiems gerai žinoma technologijų kompanija „Apple“ ( „obuolys“) pasirinko pavadinimą visiškai neturintį asociacijų su veiklos sritimi. Bereikšmis pavadinimas gali būti ir naujadaras, sudarytas iš raidžių, garsų ar žodžių kratinio. Toks pavadinimas gali puikiai tikti įmonei, kuri ruošiasi veikti globaliai.

Verslumas bei idėjos

Ką svarbu atsiminti kuriant įmonės pavadinimą?

Supratus pavadinimų tipus ir esminius jų skirtumus, belieka tik pradėti kurti. Štai keletas patarimų, padėsiančių sugalvoti įsimintiną įmonės pavadinimą:

  • Būkite originalūs ir nebijokite išsiskirti iš minios. Gali atrodyti, kad paprastas pavadinimas puikiai atspindės Jūsų įmonę, tačiau pabandykite paeksperimentuoti. Įmonės pavadinimas turi patraukti dėmesį ir skatinti susidomėjimą. Kuriant pavadinimą svarbu nevaržyti kūrybinio proceso. Detaliai aprašykite savo verslo veiklą ir išskirkite esminius raktažodžius, galbūt kartu sudėti raktažodžiai gali būti Jūsų naujas pavadinimas?
  • Kurdami pavadinimą galvokite apie praeitį ir ateitį. Pavadinimas turi būti nepavaldus laikui, todėl svarbu jo nesieti su šiais laikais vyraujančiomis tendencijomis. Nepaisant populiarumo, tendencijos greitai keičiasi, dar vakar aktuali tema, šiandien gali būti pamiršta. Taip pat svarbu, kad pavadinimas nebūtų retrospektyvus. Daugelis vartotojų ieško inovacijų, tad pavadinimas smarkiai susijęs su praeitimi gali nepatraukti dėmesio.
  • Genialumas slypi paprastume. Šis posakis puikiai tiks kuriant įmonės pavadinimą. Atsiminkite, kad pavadinimą kuriate įmonės klientams. Įmantrus pavadinimas gali atrodyti lyg puiki idėja, tačiau jeigu jis yra sunkiai ištariamas ar užrašomas, būtų verta jį supaprastinti. Testuokite pavadinimą skirtingose platformose – panaudokite logotipe, pokalbyje ar elektroninio pašto dėžutės paraše ir pagalvokite ar jis nepasirodys per daug komplikuotas potencialiems klientams.
  • Patikrinkite pavadinimo užimtumą valstybinėse įmonėse kaip Registrų centras. Svarbu, kad Jūsų sugalvotas pavadinimas būtų laisvas ir jį būtų galima užregistruoti. Taip pat, jeigu įmonė ruošiasi prekiauti internete, svarbu patikrinti ar tokio pavadinimo domenas yra laisvas. Nepamirškite patikrinti ir socialinių tinklų, kurie padės skleisti žinią apie Jūsų vykdomą veiklą.

Kas toliau?

Sukūrus įsimintiną pavadinimą darbas nesustoja – laikas marketingo strategijai. Jeigu įmonės produktas ar paslauga dar nėra prieinama viešai, galite investuoti į prekės ženklo populiarinimą įvairiuose reklamos kanaluose, pavyzdžiui socialiniuose tinkluose. Suburta tikslinė auditorija padės lengviau startuoti, kai būsite pasiruošę pradėti prekybą.

Užs. 993

Subscribe
Informuoti apie
guest
0 Komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Rekomenduojami video: