blank
Nuotraukos šaltinis: www.unsplash.com

Dažniausiai kylančios logistikos problemos ir jų sprendimo būdai

Kaip nebūna namų be dūmų, taip nebūna ir verslo be logistikos išbandymų. Dažniausios problemos, su kuriomis susiduria e-prekyba užsiimantis verslas, yra: neracionaliai pasirinktas prekių pristatymo terminas, visuomenės poreikių netenkinantis pristatymo būdas, dėl padidėjusio užsakymų kiekio ar atsargų trūkumo vėluojančios siuntos, nepatikimi logistikos partneriai ar netinkamai įvertinti siuntų matmenys. Tam, kad jūsų verslo neprarytų logistikos problemų liepsnos, siūlome anksčiau minėtoms problemoms patikrintus sprendimo būdus. 

Nepatikimi logistikos partneriai 

Siekiant, kad e-prekybos verslas būtų sklandus – nesugadintos siuntos laiku pasiektų klientus, svarbu suburti patikimą komandą. Šiame versle ypač svarbūs logistikos partneriai. Norint išsirinkti tinkamus prekių pervežimo partnerius, pirmiausia būtina atlikti vežėjų paiešką, atsižvelgiant į prekių pristatymo poreikius ir planuojamą siuntų kiekį. Svarbu įvertinti, kad ne visi vežėjai gali pasiūlyti jums priimtinas siuntimo kainas, ypač jei turite nedaug siuntų. Tada geriau kreiptis į kurjerių tarpininkus, kurie gali pasiūlyti platų įvairių vežėjų ir paslaugų spektrą už itin gerą kainą, nepriklausomai nuo siuntų skaičiaus. Išsirinkus logistikos partnerius, vertėtų suderinti abiem pusėms tinkamas sąlygas, kurios užtikrintų sklandų bendradarbiavimą ir kad nei viena pusė nenukentėtų. 

Ribotos prekių pristatymo galimybės

Užsiimant elektronine prekyba, patogumas – svarbus veiksnys tiek klientams, tiek pačiam verslui. Kad klientas būtų patenkintas, svarbu pasiūlyti kuo įvairesnių prekių pristatymo galimybių. Būtent patogumas gali būti esminis veiksnys, nulemiantis galutinį pirkėjo apsisprendimą dėl prekės įsigijimo. Jei nesiūlote prekių pristatymo į namus ar netaikote nemokamo pristatymo galimybės, pirkėjas, suradęs jam palankesnes sąlygas konkurentų rate, tikėtina, kad iš jūsų nepirks. Be to, nemokamas pristatymas yra tarsi kabliukas, už kurio pakimba klientas. Tokia galimybė paskatina įsigyti prekę, kai dėl jos dvejojama.

blank
Nuotraukos šaltinis: www.unsplash.com

Neįvertintos pristatymo galimybės

Labai dažna e-prekyboje daroma klaida – nurodomas per trumpas prekių pristatymo terminas. Neįvertinus užsakymų apkrovos ar logistikos partnerių užimtumo, dažnai siuntos vėluoja, o dėl to klientai tampa nepatenkinti. Kad taip nenutiktų, svarbu nurodyti racionalų pristatymo terminą – juk daug geriau sulaukti siuntos anksčiau, nei piktintis, kad prekės vėluoja. Taip ir klientai liks patenkinti, ir logistikos darbuotojai nejus streso. Be to, ši problema ypač paaštrėja šventiniu laikotarpiu, kai užsakymų ir siuntų kiekiai gerokai padidėja. Norint šią problemą išspręsti, būtina informuoti klientus apie pailgintus pristatymo terminus. Išvengus sutrikusios komunikacijos tarp kliento ir pardavėjo, pirkėjai nesijaus nuvilti. Visgi, jei, didėjant užsakymų skaičiui ar augant verslui, e-prekybininkai patys negali susitvarkyti, jie visada gali pasirinkti 3PL – kontraktinės logistikos paslaugas. Būtent 3PL paslaugų teikėjai pasirūpina, kad įmonės užsakymų parengimas, prekių sandėliavimas bei pristatymas būtų atiduotas į specialistų rankas, o verslo komanda galėtų susitelkti į veiklos strategiją, įmonės plėtrą ar kitus svarbius procesus.

Atsargų trūkumas

Kartais prekių pristatymo vėlavimas priklauso ne nuo neracionaliai įvertinto pristatymo termino, bet dėl atsargų trūkumo. Taip dėl vėluojančios siuntos klientai tampa nepatenkinti, o tai lemia neigiamus atsiliepimus apie įmonę. Pastarasis laikotarpis parodė, kad e-prekyba užsiimantys verslai vis dažniau susiduria su prekių užsakymų ir sandėlio valdymo problemomis. Kad šių problemų būtų galima išvengti, svarbu iš anksto įvertinti ir suplanuoti prekių atsargas sandėlyje: suskaičiuoti likučius, jei kurių nors prekių trūksta – papildyti išteklius, o jei pastebimas padidėjęs tam tikrų prekių pirkimas, būtina užsakyti iš tiekėjų daugiau šių prekių. Taip pat reikėtų planuoti ne tik prekių kiekį, bet ir žmogiškuosius išteklius – personalą, užtikrinantį sklandų užsakymų siuntimo vykdymą. Žinoma, kartais, vietoje įprasto personalo, geriau pasirinkti kontraktinės logistikos (3PL) specialistų komandą, kuri pasirūpins, kad klientas laiku gautų prekes. Tik laiku gavęs prekes, klientas bus patenkintas ir, tikėtina, kad kitą kartą vėl pirks iš jūsų.

Netinkamai įvertinti siuntos matmenys

Siuntos transportavimo kaina priklauso nuo dviejų kriterijų: realaus pakuotės svorio ir jos matmenų. Kurjerių kompanijos tūriniam svoriui apskaičiuoti naudoja specialią formulę: ilgis (cm) x aukštis (cm) x plotis (cm) / 5000. Visgi, ši formulė ne visada palanki klientui. Sakykime, jei kliento užsisakyta prekė sveria 10 kg, bet ji supakuota į didesnių matmenų dėžutę (40 x 65 x 30 cm), tokiu atveju apskaičiuotas siuntos svoris yra didesnis už realų (t. y.: 40 cm x 65 cm x 30 cm / 5000 = 15,6 kg), o kurjerių tarnybos pasirenka apmokestinti tą svorį, kurio matmenys didesni. Vadinasi, šiuo atveju klientas mokėtų už tūrinio svorio matmenis (40 x 65 x 30 cm – 15,6 kg). Taip prekės pakuotė tampa labai svarbiu veiksniu, lemiančiu pristatymo kainą. Todėl būtina supakuoti prekę taip, kad ši užimtų kuo mažiau vietos, o tūrinis siuntos svoris nedidintų transportavimo kaštų. Siekiant sumažinti transportavimo kainą,  labai dažnai pasirenkamos vakuuminės pakuotės, kurios sumažina tūrio svorį. 

Kai atrandamas sprendimo būdas, problemos nebelieka 

Kaip ir matematikoje, taip ir e-prekyboje, norint išspręsti probleminį klausimą, būtina atrasti jo sprendimo būdą. Būtent sprendimo būdas yra tarsi burtažodis, nuvejantis problemas. Pagrindines, dėl logistikos kliūčių kylančias problemas padeda išspręsti racionalus mąstymas, gebėjimas įvertinti rizikos faktorius, patikima komanda ir siekis būti visada orientuotam kliento naudai. Visgi, jei niekaip nepavyksta išspręsti logistikos problemų patiems, verta ieškoti pagalbos. Kartais yra žymiai lengviau patikėti prekių logistiką specialistams (pvz., 3PL), o patiems susikoncentruoti į kitus svarbius verslo aspektus, kuriuose jaučiatės stipriausi. Tik išsprendus problemas, klientas bus patenkintas, o verslas klestės.

blank
Nuotraukos šaltinis: www.unsplash.com

Užs. 546

LAUKSVA
Subscribe
Informuoti apie
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments