blank

Jauna, tačiau pažangi industrija

Vaizdo žaidimų industrijos plėtra prasidėjo 1971-1974 metais, rinkoje pasirodžius pirmosioms „Atari“ konsolėms. Šiandienos populiariausi PS5 žaidimai, suteikiantys neapsakomus potyrius, neleidžia nė pagalvoti, kad prieš 5 dešimtmečius pasirodę pirmieji žaidimai, tokie kaip „Pong“, buvo tikra to meto sensacija. Kalbant apie naujausias žaidimų konsoles, galima be abejonės teigti, kad 2020-ųjų metų lapkritį pasirodę „Microsoft“ ir „Sony“ gamintojų 9-osios kartos modeliai „Xbox Series X | S“ ir PS5 technologijomis pranoko lūkesčius: 8K raiška, 120 kadrų per sekundę, „Ray Tracing“ technologija – išpildyta realybė.

Rinkoje pasirodžius naujosioms žaidimų konsolėms, daugelis suskubo pasinaudoti kritusia PS4 konsolės kaina, mat šiuo metu vyrauja PS5 ir „Xbox Series X | S“ modelių trūkumas – per pirmąjį metų ketvirtį parduotą virš 5 milijonų PS5 ir 4 milijonų „Xbox Series“ modelių. Fiksuojama, kad 2013-2021 metais parduota 114 milijonų „PlayStation 4“, 48,69 milijonų „Xbox One“ ir 79,87 milijonų „Nintendo Switch“ konsolių. Šie skaičiai liudija augantį žaidėjų skaičių, kuris jau dabar siekia beveik 3 milijardus. Tokia statistika nestebina, atsižvelgiant į tai, kokias įtraukiančias pramogas gali pasiūlyti šis sektorius.

Neaprėpiamas potencialas augti

Panašu, kad kompiuterinių žaidimų industrija ir toliau augs sparčiu tempu globaliniu mastu. Jau 2020-ais žaidimų industrijos vertė siekė 159,3 mlrd. JAV dolerių, o šiandieną ekonomikos ekspertai spekuliuoja, kad iki 2025-ųjų industrijos statistinė vertė turėtų išaugti iki 300 mlrd. JAV dolerių. Iš pirmo žvilgsnio tokie skaičiai gali atrodyti sunkiai įtikimi, tačiau taikomos novatoriškos marketingo strategijos, sparčiai augantis susidomėjimas žaidimais ir technologinės inovacijos verčia manyti, kad tokia prognozė neabejotinai išpildoma.

Pozityvios prognozės šiai industrijai vyrauja ir Lietuvoje – šią pramogos formą renkasi tiek įvairaus amžiaus, tiek įvairaus išsilavinimo žmonės. Sparčiai auga Lietuvos žaidėjų bendruomenė, organizuojami „eSports“ turnyrai, „GameOn“ konventai bei kiti tokio tipo renginiai. Tuo tarpu, dalis Lietuvos žaidimų entuziastų išmoningai užsiima turinio kūrimu socialinių tinklų ar tiesioginės transliacijos platformose kaip „YouTube“ ar „Twitch“, taip užsidirbdami pajamų iš mylimo hobio. Galima prognozuoti, kad kompiuterinių žaidimų industrija ir toliau sėkmingai plėsis Lietuvoje, įtraukdama vis daugiau tiek jaunų, tiek vyresnių gyventojų.

Užs. 424

Rokmelsta
Subscribe
Informuoti apie
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments