blank

Pasak istorinių šaltinių, žirniai auginami ir valgomi jau daugiau kaip 5 tūkstančius metų. Apie jų naudingąsias savybes rašė net pats Hipokratas.

Žirniai daug kartų padėjo išgyventi sunkiais laikais, kai stigdavo maisto, nes jie nelepūs ir gana gerai auga. Juos galima valgyti šviežius arba džiovintus naudoti įvairiems patiekalams (košėms, sriuboms ir pan.).

O ką kalba apie žirnius šiuolaikinis mokslas ir alternatyvi medicina?

Apžvelgime dešimt naudingų žirnių savybių.

  1. Tai geras baltymų šaltinis. Žirniai naudojami net sportininkams skirtuose mitybos papilduose, mišiniuose.
  2. Jei mėgstate sočiai pavalgyti, bet norite numesti svorio – rinkitės žirnius. Jie nekaloringi, turi mažai riebalų, tačiau juose gausu organizmui reikiamų medžiagų.
  3. Anot mokslininkų, žirniuose yra polifenolio kumestrolio, kuris gali padėti apsisaugoti nuo skrandžio vėžio.
  4. Juose gausu vitaminų (B1, B2, B3, B6, folio rūgštis), mikroelementų ir antioksidantų, padedančių palaikyti tinkamą širdies veiklą.
  5. Žirniuose galima rasti net omega 3 riebalų rūgščių, dalyvaujančių įvairiuose organizmo procesuose ir prisidedančių prie sveikatos tausojimo.
  6. Sergantiems cukriniu diabetu galima valgyti žirnių miltų patiekalus, nes šiuose miltuose yra teigiamai organizmą veikiančios gliutamino rūgšties. O sveikuose žirniuose esantys baltymai bei skaidulos lėtina cukraus įsisavinimą.
  7. Jau minėtos skaidulos gali padėti ir esant vidurių užkietėjimui. Jos aktyvina žarnyno peristaltiką ir skatina tinkamą jo darbą.
  8. Anot liaudies medicinos, žirnių ankščių nuoviras gali skatinti šlapimo išsiskyrimą ir aktyvinti inkstų valymą.
  9. Žirniuose gausu geležies, todėl verta juos įtraukti į mitybą, ypač jei mažai valgote mėsos arba jos visai nevartojate.
  10. Tai pigus ir skanus maistas, todėl galite paieškoti internete įvairių receptų ir pasigaminti iš žirnių sveikų patiekalų.

Užs. 1306

Prie Dirdų
Subscribe
Informuoti apie
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments