blank
Asmeninių ir redakcijos archyvų nuotr.

blankVšĮ Rokiškio pirminės asmens sveikatos priežiūros centro Obelių ambulatorijos šeimos gydytoja Gintarė Baronienė

– Kas sukelia dehidrataciją? Kokios gali būti to priežastys?

– Dehidratacija – tai procesas, kurio metu organizmas netenka daugiau skysčių, negu jų gauna. Dalį skysčių žmogaus organizmas praranda natūraliai: prakaituojant, kvėpuojant, su ašaromis ir kt. Kitos skysčių netekimo priežastys gali būti labai įvairios: sportas ar intensyvus fizinis darbas karštą dieną ar saulės atokaitoje, gausus prakaitavimas per karščius, vėmimas, viduriavimas, karščiavimas ligos metu, gausus šlapinimasis, pvz. cukrinio diabeto atveju, ir kt.

– Kokie simptomai pasireiškia dehidratavus? Kurie dažniausi, o kurie sunkiausi?

– Dehidratacijos simptomai skiriasi priklausomai nuo dehidratacijos laipsnio. Esant lengvai dehidratacijai dažniausiai jaučiami šie simptomai: troškulys, burnos ir gleivinių džiūvimas, sumažėjęs šlapimo kiekis, tamsus šlapimas, sausa ir vėsi oda, galvos skausmas, raumenų mėšlungis. Esant sunkiai dehidratacijai dažnai stebimi šie simptomai: galvos svaigimas, labai sausa oda, padažnėjęs širdies ritmas, padažnėjęs kvėpavimas, širdies „permušimai“, ženkliai sumažėjęs ar visai dingęs prakaitavimas ir šlapinimasis, vangumas, mieguistumas, sumišimas, sąmonės pritemimas, apalpimas.

blankRokiškio rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro Vaikų maitinimo organizavimo specialistė Diana Rinkauskaitė

– Kokios daržovės ir vaisiai turi daugiausiai vandens?

– Maždaug penktadalį suvartojamų skysčių mes gauname su maistu. Vaisiai ir daržovės yra neblogas vandens šaltinis, pvz. agurkai, pomidorai, špinatai, brokoliai, taip pat arbūzai, melionai, apelsinai, obuoliai. Šiose daržovėse ir vaisiuose yra iki 96% vandens.  Tačiau maistu vandens kiekio poreikio neužpildysim, reikia nepamiršti gerti vandenį.

– Ar šios daržovės ir vaisiai be to, kad yra vandeningi, teikia organizmui ir kitokią naudą?

– Vaisiai ir daržovės yra skaidulų, vitaminų ir mineralinių medžiagų šaltinis. Vaisiuose ir daržovėse galima rasti nemažai kalio, kalcio, fosforo, magnio, geležies, taip pat C, K, B grupės vitaminų. Taip pat labai svarbu nepamiršti, kad vaisiuose ir daržovėse yra antioksidantų, kurie kovoja su laisvaisiais radikalais. Todėl renkantis vaisius ir daržoves reikia nepamiršti įvairovės tam, kad gautume įvairių rūšių naudingų medžiagų.

– Ar vasaros metu patartina gerti glotnučius, šaltas sriubas, troškinius? Kodėl ir kokius patartumėte?

– Dažnai vasaros metu nesinori sunkaus maisto – norisi pavalgyti lengvai ir gaiviai. Todėl glotnučiai puikiai tinka rytui pradėti. Galima maišyti įvairias daržoves, o paskaninti tik vienu vaisiu. Jeigu glotnutis bus gaminamas tik iš vaisių, tai jau bus vaisinis kokteilis, kuriame bus daug fruktozės.

Karštoms dienoms labai tinka įvairios šaltsriubės, salotos, daržovių troškiniai. Užkandžiams – sezoninės uogos. Vasaros metu į racioną reikia įtraukti kuo daugiau daržovių, nes jos lengvai virškinamos ir neapsunkina organizmo.

Išsamiau skaitykite „Gimtajame…“

blank
Subscribe
Informuoti apie
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments