blank
R. Kilkaus nuotr.

Nuolatinis karštis alina, tad reikia ieškoti vėsinimosi būdų

Laimutė NARBUTIENĖ Rokiškio visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė

Tokie karščiai – labai alinantys. Karšta ir namuose, ir darbe, ir dieną, ir naktį. Baisiausia, kad net naktį neatvėsta, kas pablogina miego kokybę. Ir gyvūnai namuose gulinėja pakampiais – net ir jiems per tvanku. Tam, kad bent išsimiegotume kokybiškiau, galima pasitelkti kelis būdus, pavyzdžiui, rekomenduojama kambariuose pasikabinti drėgnas ir šaltas paklodes, kad oras būtų drėkinamas, prieš ventiliatorių galima pastatyti šaldyto ledo talpas, tarkim, plastikinius butelius, tuomet ventiliatorius pūsdamas orą jį vėsina. Be abejo, dienos metu, jeigu yra galimybė, reikia užleisti ant langų naktines užuolaidas – temperatūra taps mažesnė beveik 5 laipsniais.

Kartu būtina vartoti daug skysčių. Jų ir pati žymiai daugiau suvartoju. Vasarą prakaituojame, todėl organizmas praranda ypatingai daug magnio. Pirmasis jo trūkumo požymis – mėšlungis. Daugelis žmonių gerdami vandenį jį pasiskanina citrina ir mėta, tačiau citrina mikroelementų tikrai neatstos, ji gerai, nes šarmina organizmą, o mėta tik suteiks skonį, todėl reikėtų gerti mineralinio vandens su mikroelementais, bet rekomenduotina negazuoto. Arba jeigu labai prakaituojama, vaistinėse galima įsigyti mikroelementų miltelių tirpiame pavidale, kuriais galėtume papildyti savo racioną.

Rokiškėnai rūpinasi savo sveikata

Jolanta TUMONIENĖ Rokiškio greitosios medicinos pagalbos slaugos specialistė

Šią vasarą sulaukėme pacientų dėl padidėjusio kraujospūdžio, silpnumo, kuriuos sukėlė karščio banga. Žmonėms, sergantiems širdies ar hipertoninėmis ligomis, šių ligų simptomai paūmėja karščio metu, įprastai pasireiškia mikroelementų trūkumu ar skysčių netekimu. Nusiskundimų dėl saulės ar karščio smūgių bei dehidratacijos pastaruoju metu nesulaukėme – matyt, žmonės labiaucsaugosi, rūpinasi savo sveikata.

Šiuo metu, kai net ir kambaryje tvyro 30 laipsnių karštis, patartina kuo daugiau laiko leisti pavėsyje, galima vėsintis ventiliatoriais ar kitomis buities priemonėmis, vandeniu. Besivėsinantiems šaltais rankšluosčiais patartina tai daryti su saiku – apsisukus šlapiais rankšluosčiais ir toliau prakaituojama, o tai gali sukelti šutimą. Taip pat būtina gerti daug skysčių, kurių geriausias – negazuotas mineralinis. Svarbu negerti ledinio vandens, nes gali prasidėti gerklės skausmai. Taip pat ir su kondicionieriais – rekomenduojama atsivėsinti patalpas taip, kad temperatūrų skirtumas lauke ir viduje nebūtų didesnis nei 7 laipsniai, kitaip galime užkimti.

Reikia suktis iš padėties. Visa laimė, kad sveikata nešlubuoja

Alvydas 67-erių rokiškėnas

Kai mes nepripratę prie tokios temperatūros, tai karšta šiuo metu. Bet reikia suktis iš padėties – vėsinuosi nuvažiuodamas prie ežero nusimaudyti, geriu vandens daugiau, visada su savimi nešiojuosi mažą buteliuką, namie langai pradaryti, ventiliatorius dirba. Tegul tik nebūna blogesni orai, o prie tokių dar galima prisitaikyti. Nors mums, žmonėms, vis blogai: lyja – blogai, sninga – blogai, šalta – blogai, dabar ir karšta – blogai, bet gyventi taigi reikia… Kiek čia besitęs tas karštis, tuoj vėl prasidės niūrūs orai ir vėl bus negerai. Dabar net geriau – išeini plonai apsirengęs, o kai lietus lyja – iš guminių „kaliošų“ neišlipi.

Iš pradžių džiaugiausi karštomis vasaros dienomis, vėliau tai pradėjo varginti

Goda GUDGALYTĖ Juozo Tumo-Vaižganto gimnazijos Senųjų rūmų mokinių prezidentė

Šiuo metu, kai lietuvius alina tokie karšti orai, pati esu išvykusi į Rumuniją. Čia oras šiek tiek dėkingesnis, bet nuo karščio taip pat sunku pabėgti. Tvankesnių vasaros dienų pradžioje orai man patiko. Gaudžiau saulę, džiaugiausi, kad galiu daug laiko praleist lauke, prie ežerų, tačiau vėliau tokia šutra pradėjo erzinti. Apie ūkio darbus ar buvimą lauke tampa sunku ir pagalvoti. Sunku miegoti, valgyti, dirbti… Tad man, nors ir didelei saulės mėgėjai, ši vasara darosi nebemiela. Ką darau? Kaip ir dauguma, saugodamasi nuo kaitrios saulės, deduosi kepurę ar skrybėlę, rišuosi skarelę. Siekdama atsivėsinti, dažnai sušlapinu galvos apdangalus. Nors pati ir labai retai kada nudegu, odą tepuosi SPF kremais. Na ir, žinoma, geriu daug vandens. Padeda šalti gėrimai, dažniausiai – vanduo.

Rokmelsta
Subscribe
Informuoti apie
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments