Eglė Saulevičienė ir Marius Lasinskas. Asmeninių archyvų nuotr.

Vanduo atlieka daugybę funkcijų

Pasak specialistų, mūsų savijautą veikia toksinai, esantys organizme. Juos geriausiai šalina vanduo. Vandenį būtina gerti sąmoningai ir išlaikyti organizme jo pusiausvyrą. E. Saulevičienės teigimu, vanduo atlieka daug mūsų organizmui naudingų funkcijų: apsaugo ir sutepa sąnarius bei sustiprina raumenis, reguliuoja kūno temperatūrą, apsaugo organizmą nuo perkaitimo, dėl pakankamo kiekio vandens oda lieka elastinga. Jis reikalingas ir normaliai širdies bei kraujagyslių veiklai, galiausiai vanduo perneša maistingąsias medžiagas į organus ir slopina alkį. Dėl pastarojo fakto rekomenduojama atsigerti vandens iki valgio likus bent 30 min., o tai, kiek vandens reikėtų išgerti, sužinoti galima naudojantis paprasta formule: 1 kg svorio turi tekti 30–34 ml vandens.

Spalvingi vaisiai – vitaminų ir skaidulų šaltinis

Organizmui būtina ir subalansuota mityba. Anot mitybos specialistės Eglės, nesubalansuota mityba alina organizmą, o jam silpstant silpsta ir imuninė sistema, todėl pirmiausia reikia susitvarkyti bendrą racioną, kuriame būtų apie 55 g baltymų, 350 g angliavandenių ir 80 g riebalų.

E. Saulevičienė pataria rinktis spalvingus vaisius ar tamsiai žalios spalvos daržoves – tai puikus būdas gauti tiek vitaminų, tiek skaidulų. Į racioną būtina įtraukti geruosius riebalus, jie susiję tiek su imunine sistema, tiek su gera odos būkle. Gerieji riebalai tai – avokadai, alyvuogės, riebiosios žuvys, riešutai, sėklos. Taip pat reikalingas maistas, turintis daug flavonoidų, tai – salotų lapai, uogos, citrusiniai vaisiai, kopūstai, lapiniai kopūstai, špinatai, goji uogos, šparagai. Derėtų atsisakyti arba mažinti suvartojamo cukraus kiekį bei gerti daugiau arbatų. Imunitetui stiprinti puikiai tiks arbata iš sutarkuoto imbiero, citrinos ir lašelio medaus.

Išsamiau skaitykite „Gimtajame…“

Greta ŠLIURPAITĖ

Rašyti komentarą

avatar
  Subscribe  
Informuoti apie