blank

Laiškas

Prieš porą metų „Gimtojo…“ padedamas atradau savyje liepsnelę fotografuoti motokroso varžybas. Gavęs užduotį padaryti keletą nuotraukų straipsniui, galvojau, nuvažiuosiu į „Moto-Roki“ trasą, padirbėsiu ir lėksiu namo. Taip nenutiko. Likau stebėti bene visas varžybas, o nuotraukų padariau daugiau nei tris šimtus. Iki tos 2020-ųjų metų vasaros motokroso varžybos esu buvęs tik 2006 ar 2007 metais. Mane sužavėjo benzino kvapas, sportininkų ir sirgalių gausa, bet bene labiausiai – nenutrūkstamas veiksmas, kurį gali stebėti iš kur nori ir kaip nori. Čia ne ralis, kur turi medžioti tą vienintelę vietą, kad stebėtum pralekiančius automobilius. Motokroso varžybose gali stebėti visą trasą ir iš kurios tik nori vietos.

Antrus metus fotografuoju motokroso varžybas su Lietuvos motociklų sporto federacijos ( LMSF) licencija, o bene aukščiausias šio sporto laiptelis – Nacijų taurės varžybos, arba tiesiog olimpinės žaidynės. Šios varžybos kasmet vyksta vis kitoje šalyje, o keliose kategorijose dalyvauja po tris kiekvienos šalies atstovus. Šiais metais „250cc“, „450cc“ ir „Open“ klasės sportininkai varžėsi Amerikoje, Čikagoje, o keturračių ir motociklų su priekabomis atstovai – Čekijoje, Kramolino trasoje. Būtent į pastarąsias varžybas ir norėjau pakliūti, nes kaip ir dauguma kraštiečių Kišūnų šeimos dėka labiausiai „prijaučiu“ motociklų su priekabomis kategorijai. Parašęs laišką dėl fotografo akreditacijos daug nesitikėjau, visgi tai aukščiausio kalibro varžybos, nebe Lietuvos lygis. Likus savaitei iki varžybų, vis dar nesitikėjau, kad pavyks gauti licenciją. Galiausiai rugsėjo 16-osios vakarą sulaukiau el. laiško ir patvirtinimo, kad esu kviečiamas į „SQMXoN Kramolin“ varžybas rugsėjo 23–25 d.

blank

Jau turi vietą

Nemeluosiu, iš pradžių dvejojau, ar vykti. Iki varžybų vos savaitė, o išvykti į Čekiją reikėtų kur kas anksčiau – iki Kramolino MX trasos daugiau nei 1300 km. Manęs jau laukė suplanuoti darbai, abejojau, ar pavyks planus pakeisti. Feisbuke pasidžiaugęs man suteikta galimybe fotografuoti motokroso varžybas, juokais prirašiau „Turiu kaip nusigauti iki varžybų? Dar ne.“ Prireikė kiek mažiau nei valandos ir motociklų su priekaba komandos narių, kupiškietė Viktorija Vareikaitė (beje, šiemet vienintelė mergina, važiuojanti šioje klasėje Lietuvoje ir Nacijų taurės varžybose), pakomentavo, kad jau turiu vietą kelionei į Čekiją: mane priims motociklų su priekabomis rinktinės ekipažas.

Likus vos porai dienų iki išvykos į Čekiją pradėjau rūpintis reikalingiausiais daiktais, dėliotis planus, užbaigti privalomus darbus. Laimei, viską pavyko suderinti ir suspėti pasiruošti šiai paskutinės minutės kelionei.

blank

Antroji šeima

Kelionė į Čekiją neprailgo. Automobiliu teko nuvykti į Biržus, persėdome į sunkvežimį, pilną motociklų, ir vykome į Šveicariją (ne, ne į šalį, o kaimą Jonavos rajone, netoli kito kaimo pavadinimu Paryžius). Čia persėdau į kemperį, namelį ant ratų. Nors pažinojau vos porą bendrakeleivių, liežuvis gretai atsirišo ir bendrą kalbą su visais radome. Net nesitikėjau, kad žmonės, su kuriais susipažinau vos prieš dieną, mane taip šiltai priims, o kitą dieną juos jau vadinsiu antrąją šeima.

Atvykę į trasą ir įsikūrę, beveik visą laiką leidome aštuoniolikos žmonių kompanijoje. Ankstyvi rytai prasidėdavo su saule, kylančia tolyje už kalnų, kavos puodeliu ir pusryčiais (kaip, beje, ir pietumis bei vakariene), kepamais ar verdamais uzbekiškame kazane. Tuo pasirūpino vienas iš komandos narių. Jei atvirai, jau senai svajojau taip praleisti laiką: gera kompanija, pokalbiai ir gamtos grožis. Manau, šioje kelionėje prasidėjusi draugystė tęsis.

Bendruomenė

Trasa pirmiausia sužavėjo dėl žmonių gausos: keturračių klasėje varžėsi sportininkai iš 17 šalių,  motociklų su priekaba – 15. Kur beeitum, dauguma žmonių šypsojosi, sveikinosi. Tai tikri šio sporto gerbėjai: pasipuošę įvairia savo šalies atributika, motociklų firmų ar firmų, gaminančių šios technikos detales, aksesuarais, o kai kurie nuo galvos iki kojų apsirengę savo šalies vėliavos kostiumais, riteriais ar užsidėję didžiausią peruką su gimtinės vėliavos spalvomis. Tai išties techninio sporto šventė, kuri suvienija žmonės iš įvairiausių pasaulio šalių.

blank

Komanda

Nacijų taurė – aukščiausio lygio varžybos, į kurias keliauja geriausi šalies sportininkai. Amerikoje, Čikagoje Lietuvos vardą gynė Arminas Jasikonis, Dovydas Karka ir Domantas Jazdauskas. Čekijoje, keturračių sportui atstovavo Laurynas Mikalauskas, Nikolaj Andrusov ir kraštietis Renatas Jegorovas, o motociklų su priekaba – Liutauras Variakojis, Martinš Antons, Irmantas Šeputis, Remigijus Namikis, Jonas Pirtinas ir Viktorija Vareikaitė. Beje, motociklų su priekaba kategorijoje tik vairuotojas privalo būti atstovaujamos šalies pilietis, o štai priekaboje stovinčia žmogui tokių reikalavimų nekeliama.

Penktadienį, rugsėjo 23-iąją, Lietuvos atstovų Čekijoje laukė techninė komisija, kurioje buvo tikrinama viskas: pradedant motociklų garso lygiu, baigiant įvairių apsaugų galiojimu ir patvarumu. Visi lietuviai komisiją įveikė be didesnių nuotykių. Tiesa, kupiškėnų V. Vareikaitės ir J. Pirtino ekipažui teko pakeisti šalmus dėl per daug nusitrynusių etikečių, o rokiškėnui R. Jegorovui teko tvarkyti treniruočių keturračio virvių, kur statomos kojos, surišimą.

Kvalifikacija

Šeštadienį, po laisvųjų treniruočių, prasidėjo kvalifikaciniai važiavimai dėl starto pozicijų. Į sekmadienio varžybas kiekvienoje klasėje galėjo patekti tik po 15 šalių. Motociklų su priekabomis klasėje dalyvavo 15-os šalių atstovai – būtent tiek ekipažų ir papuola į finalą. Keturračių klasėje varžėsi sportininkai iš 17-os šalių. Deja, Lietuvos keturračių rinktinei nepasisekė, kvalifikacijoje vyrukai liko 16-oje vietoje ir į sekmadienio finalines varžybas nepateko. Kaip R. Jegorovas rašė savo feisbuko paskyroje, nors užsibrėžtų tikslų nepavyko pasiekti, atstovauti savo šaliai buvo didelė garbė. „Dalyvavimas tokio lygio varžybose parodė, kad mane supa didelis labai gerų ir malonių žmonių būrys, be kurių tikrai nebūčiau į jas išvažiavęs, tariu Jums visiems didelį ačiū ir lenkiu žemai galvą“, – rašo R. Jegorovas.

Ir iš tiesų, šioje trasoje aiškiai galėjai matyti skirtumą tarp geriausių pasaulio sportininkų ir mažiau žinomų. Vienoje trasos vietoje netgi sužymėti metrai, kad žiūrovai galėtų pamatyti, kiek vienas ar kitas sportininkas nušoka. Itin greiti posūkiai atskleidė technikos skirtumus, o motociklų su priekabomis klasėje matėme geriausių pasaulio sportininkų darnų darbą –du žmonės kaip vienas, o priekaboje esantis lenktynininkas taip „išvirsta“, kad visą posūkį nugara braukia trasos paviršių vien tam, kad vairuotojas galėtų bent kiek lengviau pasukti motociklą.

Lenktynės

Sekmadienio lenktynėse kiekvienas sportininkas (ar sportininkai) turėjo važiuoti du kartus – jie buvo išskirstyti į tris grupes (A, B, C). Vienu metu trasoje važiavo visų grupių atstovai, o bendras formatas atrodė daugmaž taip: A+B, B+C ir galų gale A+C. Vienas važiavimas truko 30 min., aukštesnes vietas užėmę sportininkai gavo mažiau taškų, paskutines vietas – daugiau, tad šalies komandos tikslas buvo surinkti kuo mažiau taškų. Iš bendrų šešių komandos rezultatų buvo išbraukiamas vienas blogiausias ir taip išaiškinamas nugalėtojas.

Motociklų su priekaba rinktinė šiose varžybose pasirodė neblogai. Nors nekėlė sau jokių tikslų, visgi lietuviams pavyko aplenkti italų, danų ir vietinę čekų komandas ir užimti 12-ąją vietą. Nuo 11-ąją vietą užėmusios Airijos rinktinės mūsiškius skyrė vos taškas.

Tiesa, nebuvo apsieita ir be skaudžių akimirkų: viename iš važiavimų Irmanto Šepučio ir Remigijus Namikio ekipažą taranavo vokiečiai ir apvertė juos jau pirmajame posūkyje juos. Nors ekipažas motociklą atvertė greitai ir tęsė lenktynes, visgi po važiavimo buvo juntami šio įvykio padariniai. Jei ne šis įvykis, galbūt Lietuvos komanda būtų užėmusi 10-ąją ar 11-ąją vietą bendroje įskaitoje. Džiugu, kad ši „šeima“ palaikė vienas kitą visų varžybų metu, kartu viską išgyveno ir jau kuria planus, kaip nuvykti į ateinančių metų varžybas Italijoje. Bandysiu ir aš ten patekti, nes paskutinę varžybų dieną vis dar nenorėjau, kad visa ši kelionė baigtųsi.

blank
Subscribe
Informuoti apie
guest
0 Komentarai
Inline Feedbacks
View all comments

Rekomenduojami video: