bangenis

Spaudos konferencijoje pirmasis prabilo Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Romas Austinskas, kuris pasidžiaugė, jog ralio organizatorius Audrius Gimžauskas ėmėsi iniciatyvos rengti varžybas regione, kuriame profesionalaus automobilių sporto nebuvo jau daug metų.

„Peržiūrėjau dalyvių sąrašą, kuris yra įspūdingai didelis. Surinkti svečius šiai dienai yra sudėtinga. Turime tų lietuviško ralio renginių, bet matome, kad užsienio sportininkai ne itin gausiai atvažiuoja. Manau, kad svečiai čia bus priimti aukščiausiame lygmenyje ir iš čia išvažiuos labai patenkinti. Tikimės, kad saugai bus skirta daug dėmesio, nes vienas iš svarbiausių dalykų yra užtikrinti saugumą. Aišku, tai naujas regionas ir į varžybas gali ateiti žmonių, nesusipažinusių su šiuo sportu. Rizikos yra, bet tikiu, kad saugai vadovaujantys žmonės tą klausimą išspręs“, – kalbėjo Romas Austinskas.

Prezidentui antrino ir Rokiškio meras Antanas Vagonis, kuris patikino, jog miestas šį renginį sutiko išskėstomis rankomis ir organizatoriams padės kurti šventę žiūrovams ir dalyviams.

„Audrius – tas žmogus, aplink kurį sukasi šitos idėjos ir užsidegimas. Manau, kad tas užsidegimas bus perduotas mūsų žmonėms, ką mes ir jaučiame savo mieste. Kątik buvo seniūnų susirinkimas ir administracijos direktorius dar kartą pabrėžė, kad svarbu apsaugoti žmones. Stovės savanoriai, stebės, kad niekas neišeitų į trasą. Aišku, tikiuosi, kad ralis bus saugus ir sportininkams“, – kalbėjo Antanas Vagonis.

Tačiau automobilių sportas yra rizikingas ir tai suprantantys organizatoriai šiemet sukirto rankomis su tvirtu partneriu, pasiryžusiu suteikti tokį draudimą, apie kokį ankstesniais metais organizatoriai galėjo tik svajoti.

„Mes Lietuvoje esame jau ne pirmus metus, bet tuomet Lietuvos rinka sportininkams ir organizatoriams galėdavo pasiūlyti tik paviršinį draudimą. Mums malonu, kad šio ralio organizatoriai kreipėsi į mus, nes dabar mes galime suteikti renginio organizatoriaus civilinės atsakomybės draudimą ir galime atlyginti žalą, jeigu įvykio metu susižaloja sportininkas ar kitas ekipažo narys bei žalą transporto priemonei“, – patikino „MTI draudimo brokeris“ atstovė Vida Jarašiūnaitė.

Spaudos konferencijoje sudalyvavo ir vienas žymiausių Lietuvos ralio lenktynininkų Stasys Brundza, kuris ralį prisimena nuo pat 1963-iųjų metų, kai pats pirmą kartą startavo.

Anot ralio legendos, jį džiugina ne tik tai, kad keičiasi ralio miestai, bet ir tai, jog organizatoriaus darbo imasi tie, kurie patys kažkada lenktyniavo ar tebelenktyniauja, nes tik jie geriausiai žino sportininkų lūkesčius.

„Džiugu, kad ralio geografija plečiasi. Tai šventė ir miestelėnams. Labai gražu, kad vis atsiranda nauji miestai, nauji centrai, kurie sutinka priglausti ralio varžybas. Noriu prisijungti prie tų, kurie dėkoja miesto merui, verslo žmonėms, kurie palaikė tą idėją, kad ralio centras būtų Rokiškyje. Ačiū Audriui, nes ne visi ralio sportininkai gali ir nori tapti organizatoriais. Žinant, kaip tai sudėtinga, sunku, kiek reikia apeiti instancijų. Esu dėkingas Audriui už atsidavimą automobilių sportui. Važiuoti ralyje turbūt daug maloniau nei jį organizuoti. Taip pat džiugu, kad važiuos 8 „Lada“ automobiliai. Tai tarsi balzamas mano širdžiai, nes mes tokius automobilius, VFTS modelius gaminome“, – sakė Lietuvos ralio legenda Stasys Brundza.

Nors Lietuvoje sporto šaka „Nr.1” kol kas laikomas krepšinis, tačiau šių lenktynių partnerio – bendrovės „CBet“ atstovas Andrius Ališauskas tikina, kad automobilių sportas taip pat sulaukia daug dėmesio. Anot įmonės direktoriaus, svarbiausia, jog sportas teiktų malonumą tiek patiems dalyviams, tiek azartiškiems žiūrovams.

„Būsiu atviras – šių metų ralis yra vienas iš nedaugelio remiamų projektų, kuriuos planuojame artimiausiais metais. Didelė dalis kitų projektų yra arba labai stipriai mažinami, arba nutraukiami. Bet nepaisant visko, šių metų Rokiškio ralis – tarsi naujas projektas, bet širdys tos pačios ir tas tęstinumas duoda gerą jausmą. Dėl favoritų man prognozuoti sunku, nes automobilių sportas yra labai netikėtas. Mūsų profesionalų komanda seka dabartinį dalyvių sąrašą. Tačiau svarbiausia, kad visi būtų saugūs, važiuotų pagal savo galimybes, o publika jaustų malonumą“, – kalbėjo „CBet“ direktorius Andrius Ališauskas.

Spaudos konferencijos pabaigoje mikrofoną perėmė šių varžybų pagrindinis organizatoriaus A. Gimžauskas. Jis patikino, kad nors tai debiutinis ralis Rokiškyje, tačiau kai kurie dalykai jau dabar nuteikia optimistiškai. Vienas jų – užsienio sportininkų noras lenktyniauti Lietuvoje.

„Noriu pasidžiaugti keliais dalykais. Pirma – įdomiu ir nauju regionu, kuris uždega viltį, jog galima padaryti dar kažką geriau. Juolab, kad kol kas esame panaudoję tik dalį Rokiškio rajono.

Dabar su manimi dirba dalis naujos komandos. Taip atsirado vardo partneris – „Samsonas Motorsport“. Martynas rodo didelę iniciatyvą. Jis didelis pagalbininkas kviečiant užsienio dalyvius, kurie yra jo klientai. Šiemet turime net dvylika užsienio šalių vėliavų.

Atvyksta Suomijos ralio legenda – dešimt kartų čempionu savo šalyje tapęs Juha Salo. Jis taip šešis kartus tapęs „Arctic Rally“ nugalėtoju, Kinijos čempionu. Teemu Asunmaa – dabartinis čempionato lyderis. Jų dvikova turėtų kaitinti kraują, nes abu lenktyniaus vienodais „Subaru“ automobiliais. Kas yra kas jie aiškinsis čia, Rokiškyje. Kitos pavardės – labai įvairios. Airių lenktynininkai tarsi savotiški ralio turistai. Jie atvyksta Martyno kvietimu ir atsiveža šiek tiek egzotiškesnius automobilius“, – kalbėjo pagrindinis ralio organizatorius A. Gimžauskas.

„Samsonas Rally Rokiškis“ varžybos Rokiškio apylinkėse vyks jau rugpjūčio 4-5 dienomis. Daugiau informacijos apie renginį galima rasti internete adresu www.samsonasrally.com

Rašyti komentarą

Komentarų nėra

Informuoti apie
avatar
wpDiscuz