J. Kačerausko nuotr.

V. Žalos triumfas

Rokiškio apylinkėse per dvi dienas aštuonios dešimtys dalyvių turėjo įveikti 150 kilometrų, padalintų į 16 greičio ruožų. „Agrorodeo“ duetas – V. Žala ir A. Malniekis laimėjo 14 iš 16 greičio ruožų.

V. Žala jau pirmąją ralio dieną pradėjo krautis persvarą prieš varžovus ir kluptelėjo tik miesto greičio ruože, kuriame užgeso ir prarado kelias sekundes. Tačiau tai greito lenktynininko iš vėžių neišmušė ir antrąją dieną jis toliau varė į neviltį varžovus. Tiesa, dešimtame greičio ruože lenktynininkas privertė už galvų susiimti savo gerbėjus, mat itin pavojingai išlėkė iš trasos ir praskrodė krūmus. Tačiau ir po šio šalto dušo lenktynininkų duetas toliau didino persvarą prieš oponentus ir susikrovė 2 min. 17 sek. persvarą prieš antrąją vietą laimėjusius latvius Janį Vorobjovą bei Ivą Pūkį. Beje, šis latvių duetas Rokiškyje triumfavo prieš dvejus metus – pirmajame ralyje. Trečioji vieta bendroje įskaitoje atiteko panevėžiečiams – Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano ekipažui.

R2 klasėje, kurioje dalyviai kovojo dėl pagrindinio šių varžybų prizo – naujutėlaičio automobilio „Toyota Yaris“, triumfavo svečiai iš Estijos Robertas Virvesas kartu su Rasmusu Vesiloo. Pernai tokį pat automobilį išsivežė Latvijos sportininkai.

Koją pakišo gedimas

Dviejų varomųjų ratų įskaitoje nugalėtojais tapo Justas Tamašauskas su Vaidu Šmigelsku. BMW M3 vairavęs duetas bendroje ralio įskaitoje finišavo itin aukštoje šeštoje pozicijoje. Be techninių problemų ir didesnių klaidų lenktyniavęs ekipažas už savęs paliko ne taip sėkmingai pasirodžiusius varžovus. Pagrindiniai lyderių oponentai kaunietis Giedrius Firantas ir rokiškėnas Matas Valiulis problemų turėjo jau pirmąją dieną, jų neišvengė ir šeštadienį.

„Ralio pradžioje viskas sekėsi labai gerai. Atmosfera tiek šventėje, tiek mūsų automobilyje buvo puiki. Pirmąją dieną važiavome tikrai neblogai – be klaidų. Buvome septinti bendroje įskaitoje ir pirmi savoje klasėje. Tačiau netikėtai nusisuko pusašis. Visas pasiruošimas nuėjo veltui, bet nenukabinome nosies ir antrąją dieną startavome pagal „Rally 2“ taisyklę. Tačiau dėl pagrindinių taškų kovoti nebegalėjome. Antrąją dieną važiavome dėl žiūrovų ir jų palaikymo, kuris buvo „superinis“. Viskas sekėsi puikiai. V. Žalos greičio ruože parodėme penktą laiką bendroje įskaitoje, tad nuotaika buvo tikrai gera. Atvažiavome į paskutinio ruožo startą ir tik startavus jungiant trečiąją pavarą pasikartojo ta pati pirmosios dienos problema – neatlaikė pusašis. Apmaudu, kad negalėjome finišuoti ir gauti nors kelis papildomus taškus metinėje suvestinėje, kurioje darosi labai įdomūs dalykai: iki etapo Rokiškyje turėjome 13 taškų persvarą nuo J. Tamašausko. Dabar viskas apsivertė – nuo pirmos vietos mes atsiliekame 30 taškų“, – dėstė Matas.

Nors ralis nesusiklostė sėkmingai, tačiau M. Valiulis nenukabino nosies ir jau skaičiuoja taškus ateinančiam – Druskininkų – raliui. „Turime mažą viltį, nes Druskininkų etape taškams taikomas 1,2 koeficientas, tad turime dar geriau pasiruošti išspręsti problemas ir užbaigti šį permainingą sezoną. Dar kartą dėkojame partneriams, aistruoliams ir visiems, kas mus palaikė, mojavo ir ragino lėkti dar greičiau. Stengiamės, kiek tik mums leido automobilis, bet fortūna buvo ne mūsų pusėje“, – apgailestavo M. Valiulis.

Pirmoji – saldi – rokiškėnų pergalė

„BMW Cup“ klasėje pirmąją vietą įskaitoje užėmė Dovilas Čiutelė su šturmanu Vytautu Ožiūnu. Simonas Bieliauskas su Juliumi Vandžiu nuo lyderių atsiliko 1 min. 15 sek. ir laimėjo antrąją vietą, o ant trečiojo apdovanojimų pakylos laiptelio žengė namų trasomis lenktyniavę rokiškėnai Marius Žiukelis ir Steponas Kriaučiūnas. Šie trečiąją vietą laimėjo ir savoje klasėje ralio sprinto rungtyje. Rokiškėnų duetui tai buvo pirmasis didelis laimėjimas. Tai – debiutinis jų sezonas.

Po varžybų M. Žiukelis buvo itin pakilios nuotaikos ir neslėpė, jog laimėjimas motyvavo judėti į priekį. „Džiaugiamės pasiekę finišą. Toks buvo mūsų tikslas. Pirmoji diena paženklinta nesklandumų – patyrėme techninių gedimų. Pavyko neatsilikti nuo oponentų. Antrąją dieną jau „atakavome“ ir vijomės varžovus. Visa tai vainikavo prizinės vietos. Esame laimingi ir patenkinti, kad lipome du kartus ant podiumo“, – džiaugėsi M. Žiukelis.

Laukia jaunojo rokiškėno debiuto

Be įtampos Rokiškyje su vėjeliu lėkė visai „šviežias“ rokiškėnų vairuotojo Saimono Daudžvardžio ir Lino Brekio ekipažas. Rokiškėnai startavo vieni pirmųjų – buvo „nuliniai“ ekipažai, atidarę lenktynes, tačiau įskaitoje nesivaržė. Šių metų sezoną ekipažas baigs „nulinių“ grupėje, o kitą sezoną bandys varžytis dėl apdovanojimų.

Būtent šio ekipažo pasirodymo taškų įskaitoje laukia ne vienas sirgalius. Mat per šias lenktynes jaunasis vairuotojas – devyniolikmetis Saimonas – parodė, jog yra vertas varžytis su ralio senbuviais. Tai tik antrasis šio ekipažo oficialus startas. Dabar ekipažas visą dėmesį skirs treniruotėms.

Kartu su Lietuvos ralio čempionato etapu „Samsonas Rally Rokiškis“ varžybose vyko ir Lietuvos ralio sprinto čempionato etapas. Tiesa, jo dalyviai važiavo ne visus greičio ruožus, o 8 iš 16. Čia turėjo pasirodyti ir rokiškėnų Pauliaus Baltrukėno bei Justino Vainiūno ekipažas. Tačiau mūsiškiai nespėjo po Zarasų ralio sprinto tinkamai paruošti automobilio. Į sprinto debiutines lenktynes išvažiavo rokiškėnų Povilo Čaikausko ir Tomo Palavinsko duetas. Rokiškėnams pirmasis blynas neprisvilo ir jie sėkmingai pasiekė finišą.

Šių metų ralyje startavo 82 ekipažai, finišą pasiekė maždaug du trečdaliai automobilių – 28 duetai iš „Samsonas Rally Rokiškis“ pasitraukė dėl technikos gedimų ar patirtų avarijų. Tiesa, visi incidentai baigėsi laimingai – medikų pagalbos neprireikė nė karto.

sostinė

Rašyti komentarą

avatar
  Subscribe  
Informuoti apie