J. Kačerausko nuotr.
bangenis

V. Žalos triumfas

„Škoda Fabia R5“ automobilį vairavęs Vaidotas Žala per 13 greičio ruožų nuo artimiausio persekiotojo, lenktynininko iš Estijos Egono Kauro, atitrūko beveik dviem minutėmis. V. Žala laimėjo 12 iš 13 greičio ruožų. Galėjo laimėti ir tryliktąjį, tačiau ir profesionaliems lenktynininkams koją pakiša paprasti netikėtumai. V. Žalos automobilis, būdamas starto pozicijos, tiesiog užgeso ir taip sportininkas prarado beveik 5 sekundes, į priekį užleisdamas savo greituosius konkurentus.

Trečiąją absoliučios įskaitos vietą išsaugojo panevėžiečiai Giedrius Notkus su Dalius Strižanas. Būtent G. Notkus sulaukė tiek nugalėtojo V. Žalos, tiek visų sirgalių liaupsių, mat lenktyniavo ne itin konkurencingu automobiliu. Šį kartą pasitvirtino posakis, jog svarbiausia automobilio dalis – „tarpinė“ tarp vairo ir sėdynės.

Beje, į greičiausiųjų dešimtuką pateko net septyni ekipažai iš užsienio – Latvijos, Estijos, Suomijos, Rusijos, Airijos, Norvegijos.

Iš viso paraiškas dalyvauti „Samsonas Rally Rokiškis“ varžybose buvo pateikę sportininkai iš penkiolikos šalių – Lietuvos, Latvijos, Estijos, Rusijos, Baltarusijos, Ukrainos, Suomijos, Norvegijos, Lenkijos, Ispanijos, Turkijos, Portugalijos, Didžiosios Britanijos, Airijos ir Čekijos.

Dovana miestui

„Samsonas Rally Rokiškis“ varžybų pirmąją dieną lenktynininkų ekipažai įveikė penkis greičio ruožus. Penktadienį vainikavo du karuselės principu vykdyti greičio ruožai Rokiškio mieste, kurie žiūrovams buvo nemokami. Šią pramogą gyventojams ir ralio svečiams dovanojo „Rokiškio sūris“.

Miesto ralio greičio ruožas buvo itin nesėkmingas svečiams iš Rusijos Sergejui Popovui ir Andrejui Galkevičiui. Jie per lietų nesuvaldė savo „Ford Fiesta R5“ ir rėžėsi į atitvarus. Tęsti lenktynių ekipažui nebepavyko. Tokio automobilio kaina siekia 350 tūkst. eurų. O važiavimo malonumas tikrai nepigus. Po 2 tūkst. „sportinių kilometrų“ servisas gali atsieiti apie 50 tūkst. eurų.

Svečiai prieš lenktynes net tris dienas treniravosi Rokiškio apylinkėse, tad avarija jiems buvo itin apmaudi. S. Popovas gyvena tolimajame Vladivostoke. Jo šturmanui kelionė iki Rokiškio buvo kiek trumpesnė, tačiau ne ką mažiau varginanti. A. Galkevičius įsikūręs Rusijos širdyje – Maskvoje.

Apdovanojimų viražai

2WD klasėje taip pat karaliavo vienvaldis lyderis latvis Janis Vorobjovas su šturmanu Ivo Pūkiu. Laimėjęs 11 greičio ruožų latvis beveik trimis minutėmis pranoko M. Valiulį ir G. Firantą. Jie tenkinosi antrąja vieta. Mūsų, „beveik vietinį“, ekipažą visas lenktynes lydėjo netikėtumai, kuriuos vainikavo tokia pat netikėta pergalė. Penktadienį tandemas tenkinosi tik ketvirtąją vieta. Išaušus pagrindinei lenktynių dienai, rokiškėno ir kauniečio duetas stipriai pasistūmėjo į priekį ir tvirtai laikėsi antrojoje vietoje. Tiesa, anot M. Valiulio, anksčiau laiko džiaugtis neleido netikėtas gedimas. „Važiuojant į paskutinius keturis greičio ruožus pasigirdo reduktoriaus garsų. Nuvažiavus du ruožus garsai sustiprėjo. Nusprendėme rizikuoti ir pasiekti finišą. Sėkmingai finišavome, tačiau artėjant Rokiškio link automobilis sustojo – sulūžo reduktorius. Tad mūsų finišas nesutapo su paskutiniu laiko kontrolės finišu. Apie prizinę vietą galėjome tik pasvajoti. Praktiškai finišavome, tačiau teoriškai – ne“, – neslėpė apmaudo M. Valiulis.

Vis dėlto paaiškėjo, jog lenktynininkams atiteko antroji vieta, o renginio organizatoriai taip ir nesulaukė nugalėtojų ant apdovanojimų pakylos. Ekipažui tai buvo pat didžiausias netikėtumas.

Trečias šioje klasėje – estas Raiko Aru ir šturmanas Veiko Kullamae.

Didžiausias prizas iškeliavo į Latviją

Bene dramatiškiausia kova trasoje vyko R2 įskaitoje, kurioje lenktynininkai varžėsi dėl įspūdingo prizo – automobilio „Toyota Yaris“. Likus dviem ruožams iki lenktynių pabaigos, šioje klasėje lyderiavo estas Kenas Tornas, tačiau jis dešimtajame greičio ruože nuvažiavo nuo kelio, nusivartė į mišką ir liko gulėti aukštyn ratais. Šitaip jis padovanojo pergalę abi dienas jį persekiojusiam ir grėsmingai į nugarą kvėpavusiam latviui Ralfui Sirmaciui ir jo šturmanui Ralfui Igaveņšui.

Lenktynės nesėkmingai baigėsi daugiau nei 20 ekipažų iš daugiau kaip 60 startavusiųjų. Kai kurie iš jų patyrė gedimų, dalis apdaužė automobilius. Iš kovos dėl aukščiausių apdovanojimų buvo priverstas pasitraukti ir Benediktas Vanagas su Mindaugu Čepuliu. Jie kliudė trasos pakraštyje buvusį nepajudinamą akmenį ir išlaužė ratą. Ekipažas lenktynes tęsė, tačiau ne kaip lenktynių lyderiai.

Techninių problemų patyrė ir vienas iš organizatorių Martynas Samsonas, startavęs GAZ 51 sunkvežimiu, jam pavyko įveikti tik du greičio ruožas.

M. Samsonas nepamiršo nukentėjusių ekipažų. Vienas jų – iš Jungtinių Amerikos Valstijų atvykęs portugalas Paulas Ferreira su šturmanu iš Turkijos Ozguru Simseku. Šie kelias dienas prieš lenktynes nusprendė dalyvauti privačioje treniruotėje prie Zarasų ir ten patyrė avariją. Automobilis buvo visiškai sumaitotas, tačiau ekipažas nepatyrė jokių sužalojimų. Neradęs pakaitinės mašinos ekipažas tenkinosi sirgalių vaidmeniu. Tačiau M. Samsonas svečiams įteikė apdovanojimą už gražiausią keturių kartų „kulverstuką“.

Prie Rokiškio dvaro „Samsonas Rally Rokiškis“ varžybas vainikavo įspūdingi fejerverkai bei lazerių šou, pasirodė grupė „Čilinam“. Kiek vėliau prie pulto stojo didžėjus ir pratęsė vakarėlį po atviru dangumi iki paryčių.

 

Rašyti komentarą

avatar
  Subscribe  
Informuoti apie