blank

Nebaigė beveik trečdalis

Šeštąjį kartą Rokiškio regione vykusiose „CBet Rally Rokiškis“ varžybose šiemet startavo beveik 70 ekipažų iš 8 šalių. Finišą pavyko pasiekti ne visiems. Didelę avariją aštuntajame greičio ruože patyrė Vytauto Puodžiūno ir Ilonos Staškutės ekipažas. Jų „Ford Fiesta“ vertėsi bene dešimt kartų. Po šio incidento greičio ruožas buvo sustabdytas, o abu ekipažo nariai išvežti į ligoninę. Jų gyvybei pavojus negresia.

Dar vienas rimtas incidentas įvyko devintajame greičio ruože. Vadinamajame Vaidoto Žalos trampline Donatas Stašaitis ir Mantas Ližaitis pasirinko neteisingą trajektoriją, kliudė pralaidą ir keletą kartų vertėsi. BMW ekipažą taip pat teko perduoti medikams, nors šio ruožo stabdyti neprireikė.

Iš viso dėl gedimų ir avarijų varžybų nebaigė maždaug trečdalis duetų – 22 ekipažai.

Iš trečio karto pavyko laimėti

„CBet Rally Rokiškis“ triumfavo D. Butvilas su R. Vaitkevičiumi.

„Emocijos nerealios. Rokiškio ralis mums niekada lengvas nebuvo. 2020 m. mes čia startavome pirmą kartą ir štai tik iš trečio karto pavyko laimėti. Jausmas geras, labai didelis pasiekimas. Dėkoju visai komandai, ypač šturmanui Renatui. Mūsų sėkmės paslaptis – pastovus darbas. Niekada nepasiduodame, dirbame, treniruojamės, einame į priekį ir dabar „užauginome“ tokį greitį, kad galime konkuruoti“, – sakė Dominykas Butvilas ir pridūrė, kad įkvėpimo siekti pergalių jam suteikia ir žmona Rasa, su kuria neseniai sumainė aukso žiedus.

Iš traktoriaus tiesiai į bolidą

Rajono ūkininkas Petras Šiaučiūnas ir kaunietis Žilvinas Juršys pasirodė puikiai: bendroje įskaitoje su „Škoda Fabia R4“ jie užėmė 4 vietą, o savo LARČ3 įskaitoje – 1 vietą ir nuo artimiausio varžovo atitrūko beveik 10 min.

„Į ralį vykome be jokių treniruočių, galima sakyti, tiesiai iš traktoriaus lipau į ralio automobilį. Mūsų „Škoda“ rūpinasi „Proracing“ komanda, tad sukti galvos dėl nieko nereikėjo. Visas ralis vyko kaip iš natų. Pradėjome atsargiai, po truputį ir vis greitėjome. Siekėme surinkti visus sportinius kilometrus, tai ir pavyko. Pats „CBet Rally Rokiškis“ ralis sportininkų pavadintas sunkiausiu sezono ralisu, o man kuo sunkiau – tuo geriau. Šturmanas Ž. Juršys daug prisidėjo prie mūsų progreso, juo galiu aklai pasitikėti, net per dulkes nematydamas, būtent taip ir turi būti.  Dėliojame ateities planus, manau, Elektrėnų ralį praleisime, o Utenoje startuosime“, – pasakojo P. Šiaučiūnas.

Tikslai pasiekti su kaupu

Kraštiečių Povilo Čaikausko ir Tomo Palavinsko ekipažas, startavęs BMW 316 TI automobiliu, bendroje įskaitoje užėmė 23-iąją vietą, o LARČ9 klasėje – 6-ąją.

„Pasiruošimas raliui buvo banguotas, turėjome bėdų dėl variklio kojos, jos išryškėjo varžybose ir neleido „gazuoti“ maksimaliu tempu. Nors komanda išsprendė problemą, smarkiai neberizikavome.

Pirmąją ralio dieną apšilome, o antrąją sužinojome, kad mus perkelia į LARČ9 įskaitą, dar vadinamą „BMW Cup“. Taigi motyvacija spausti išaugo dvigubai. Mūsų automobilio variklis yra standartinis, 2,5 l, o kolegų – modifikuoti, 2,8 l, tad atleisti greičio pedalo negalėjome. Antrosios dienos lenktynėse net trijuose greičio ruožuose patekome į TOP 3 savo įskaitoje, o bendroje įskaitoje net 2 kartus buvome 7 ir 8 pozicijose tarp visų 2WD dalyvių. Tikslai pasiekti su kaupu, įgauta daug patirties. Apskritai ralis nenustebino, greičio ruožai žinomi, išvažinėti per treniruotes, tramplinai supilti gal net per dideli, todėl prieš visus juos kiek pristabdėme nerizikuodami patirti dar didesnių gedimų. Gal kiek nustebino toks didelis kilometrų skaičius – buvo ką veikti. Artimiausias planas – išgabenti automobilį į Kauną, išsilaižyti žaizdas ir pasiruošti Elektrėnų raliui rugsėjo 9–10 d.“, – tikina P. Čaikauskas.

Nenorėjo nuvilti gerbėjų

Rokiškėnų Pauliaus Baltrukėno ir Ryčio Patapovo ekipažas, ralyje važiuodamas „Renault Clio“, bendroje įskaitoje užėmė 19-ąją vietą, o LARČ7 – 3-iąją.

„Prieš ralį patobulinome silpnąsias technikos vietas, todėl pavyko pasiekti ilgiausio šio sezono ralio finišą. Pirmoji diena buvo sunkesnė, nes žiūrovų pirmoje zonoje turėjome daug gerbėjų, nenorėdami jų nuvilti visiškai nesaugojome automobilio ir lėkėme tramplinais. Tai turėjo įtakos ratų „suvedimui“… Rezultatu nesame patenkintu 100 proc., bet su mūsų technika sunku varžytis, jei varžovai nepatiria klaidų. Kai viskas nusigulės, tuomet mąstysime, ar dalyvauti artėjančiame Elektrėnų ralyje“, – pasakoja. P. Baltrukėnas.

Prireikė didelio fizinio pasiruošimo

Mūsiškių Mariaus Žiukelio ir Stepono Kriaučiūno ekipažas ralyje startavo nauju „BMW 318 TI“ automobiliu. Debiutas neapkarto: ekipažas bendroje įskaitoje užėmė 14-ąją vietą, o LARČ9 – 2-ąją.

„Raliui ruošiamės kruopščiai, tad problemų nekilo ir techninėje komisijoje. Abi dienas sekėsi gerai. Mes juk tik „jaukinomės“ naują automobilį, o tempą pavyko išlaikyti gerą, didelių problemų neturėjome ir rezultatu esame patenkinti. Šis ralis turbūt labiausiai įsimins tuo, kad jam reikėjo didelio fizinio pasiruošimo: daugybė sportinių kilometrų, o karštis automobilyje siekė daugiau nei 50 laipsnių.

Žvelgiame į priekį ir neskubėdami ruošiamės Elektrėnų raliui, ten bus ir naktinių greičio ruožų, tad daugiau ruošimės būtent jiems“, – pasakoja M. Žiukelis.

Trečioji ir pirmoji

Rokiškėno Mato Valiulio ir kauniečio Giedriaus Firanto ekipažas Rokiškio ralyje „Mitsubishi Lancer Evo VIII“ automobiliu pasiekė geriausią rezultatą: 3-ioji vieta bendroje įskaitoje ir 1-oji – LARČ5.

„Ruošėmės įprastai: automobilį išsamiai patikrinome, peržiūrėjome visus mazgus ir tikėjomės, jog viskas bus gerai. Deja, antrąją ralio dieną viskas pasikeitė.

Pirmoji ralio diena mums buvo sunki. Pirmuosius du greičio ruožus nepavyko važiuoti savu tempu, bet vėliau susikaupėme ir „pagavome“ savo tempą, todėl trečiąjį bei ketvirtąjį greičio ruožus įveikėme puikiai. Nors ekipažai startavo kas dvi minutes, vis tiek kilo kalnai dulkių, kurios stabdė tempą. Antrąją dieną startavome kas minutę, tad ir dulkių būta kur kas daugiau, kartais tiesiog nerdavome į niekur, bet, ačiū dievui, viskas baigdavosi gerai. Bebaigiant įveikti pirmąjį greičio ruožą, pradėjo trūkčioti automobilis. Dėl didelio karščio sukilo jo temperatūra ir kompiuteris, norėdamas apsisaugoti, atjunginėjo variklio galingumą. Kiek vėliau ėmė mažėti aušinimo skysčio, supratom, jog, liaudiškai tariant, neatlaikė variklio tarpinė. Visą antrąją ralio dieną teko vis įpilti vandens į aušinimo sistemą, kad galėtume tęsti ralį, o kad mažiau kaistume, įjungėme salono „pečiuką“, tad viduje tikrai nebuvo šalta…

Sekmadienį po pietų lenktyniavome atsargiai, stengėmės bent pasiekti finišą ir mums pavyko.

Rezultatą vertiname labai gerai, jis maksimalus su mūsų technika. Varžovų, pasiekusių  aukštesnių rezultatų, automobiliai gerokai modernesni ir naujesni“, – pasakoja M. Valiulis.

Jo teigimu, šis ralis turėjo labai daug, 150, sportinių kilometrų, o tai sunku tiek technikai, tiek sportininkams – dažniausiai numatoma iki 120 km. „Nudžiugino sirgalių gausa ir palaikymas, tad finišą privalėjome pasiekti ne tik dėl savęs, bet ir dėl jų. Šįmet iš ralio pasitraukė daug ekipažų. Tai nustebino“, sakė – M. Valiulis.

Šiuo metu ekipažas tvarko automobilį ir ruošiasi Elektrėnų raliui. „Prelimenariai esame trečioje bendros įskaitos vietoje ir pirmi savo klasėje. Liko dar du etapai, tad sezoną tikimės užbaigti tarp prizininkų“,  – optimistiškai nusiteikęs M. Valiulis.

Subscribe
Informuoti apie
guest
0 Komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Rekomenduojami video: