blank
Giedriaus Firanto ir Mato Valiulio automobilis po avarijos. Asmeninio archyvo nuotr.

Kaupia taškus, kad taptų nugalėtojais

blankTrečiąją vietą LARC9 įskaitoje ir šešioliktąją vietą bendroje įskaitoje užėmė Mariaus Žiukelio ir Stepono Kriaučiūno ekipažas.

„Pirmuosiuose greičio ruožuose Elektrėnų mieste sekėsi ne itin gerai, nes susidūrėme su techninėmis problemomis. Prieš naktinius greičio ruožus pavyko ją išspręsti. Naktiniame greičio ruože būta labai daug dulkių, tad net įjungę specialius papildomus žibintus matėme vos pora metrų. Tai nepakišo kojos ir šiame greičio ruože iškovojome net septintąją vietą bendroje įskaitoje, aplenkdami kur kas greitesnius sportininkus.

Antrąją dieną viskas klostėsi kaip planavome, automobilis kaip naujas, jokių problemų nekėlė, o ralio pabaigoje likome trečioje vietoje savo įskaitoje. Tuo esame patenkinti. Kaupiame taškus, kad taptume savo klasės nugalėtojais bendroje metų įskaitoje“, – džiaugiasi M. Žiukelis.

„Išmetė“ iš vėžių, vertėsi ore

blankNekaip ralis pasibaigė kauniečio Giedriaus Firanto ir kraštiečio Mato Valiulio ekipažui. Jų vairuojamas „Mitsubishi Lancer EVO“ automobilis viename iš greičio ruožų vertėsi.

„Šio regiono greičio ruožai kaip visada geri, ralis kompaktiškas. Miesto ruožai nėra  mūsų „arkliukas“, bet šįkart pavyko neblogai, klaidų nepridarėme ir baudos sekundžių negavome. Naktiniame ruože buvo bėdų dėl dulkėtumo, dulkės nesisklaidė ir galingos šviesos nepadėjo. Teko važiuoti labai lėtai ir tik pagal stenogramą, kai kur rizikuoti. Pavyko neblogai – pasiekėme trečią laiką. Tiesa, antrą kartą įveikti naktinio ruožo neteko, nes organizatoriai jį atšaukė dėl saugumo.

Antrąją dieną nuotaikos buvo geros, nes prieš artimiausią savo klasės konkurentą turėjome 33 sek. persvarą, būtų užtekę važiuoti be klaidų ir finišuoti. Tačiau ketvirtajame greičio ruože, apytiksliai už kilometro nuo starto linijos, automobilį „išmetė“ iš vėžių į vieną, į kitą pusę, tada keleivio pusės šonu nulaužėme medelį, automobilį permetė į kitą pusę, ten vėl atsirėmėme į medį ir vertėmės ore. Taip mūsų varžybos buvo baigtos. Ta atkarpa buvo labai greita, į ją pasiekėme 150–160 km per valandą greičiu.

Iki paskutinio šių metų etapo liko vos 3 savaitės ir mums teks skubiai tvarkyti automobilį. Šiuo metu esame klasės lyderiai ir turime 20 taškų persvarą, bet paskutiniame etape taškų koeficientas dauginasi 1,5 karto, tad mums būtina startuoti ir finišuoti Utenoje. Ar pavyks tai savu automobiliu, neaišku, nes jis apgadintas tikrai stipriai. Mums patiems nieko nenutiko, saugos lankai sveiki, bet automobilis pažeistas iš visų pusių. Agregatai lyg ir veikia, bet kėbulo darbų labai daug. Jei nespėsime pasiruošti, ieškosime automobilio išsinuomoti, nes privalome startuoti paskutiniajame etape“, – pasakoja M. Valiulis.

Aibė neįkainojamos patirties

blankPovilo Čaikausko ir Tomo Palavinsko ekipažas, nors ir susidūrė su problemomis, finišavo aukštose vietose.

„Trasos buvo itin techniškos, vietomis siauros, vietomis plačios, buvo ilgų tiesiųjų ir stabdymų. Elektrėnai, kaip ir kiekvienais metais, pateikia savą stilių, prie kurio kiekvienas turi prisitaikyti. Į ralį atvažiavome siekdami laimėti tiek SG-3, tiek „Junior“ klasėse, todėl spaudėme nuo pirmųjų kilometrų. Viskas ėjosi labai gerai, po daugiau nei puses greičio ruožų buvome įsitvirtinę pirmose vietose savo klasėse ir ketvirtoje vietoje absoliučioje ralio sprinto įskaitoje.

Didesnių bėdų ralio metu neturėjome, prieš paskutinius du greičio ruožus komandos mechanikams teko padirbėti iš peties ir pakeisti priekinę automobilio šakę vos per 20 min., tad streso išties buvo, bet viską suspėjome. Išvykome į paskutinius du greičio ruožus „užbaigti reikalų“, tačiau paskutiniajame, likus vos daugiau nei 2 km, į posūkį įvažiavome kiek per greitai, nučiuožėme į krūmus ir pakibome. Gausios žiūrovų pajėgos mus „išnešė“ ant kelio. Už tai esame jiems labai dėkingi. Finišą pasiekėme išmuštu ratu, važiavome tiesiog ratlankiu, sprogusia padanga. Po incidento manėme, kad nebespėsime finišuoti, tačiau su šturmanu sutvarkėme automobilį taip, kad ratas niekur nesiremtų, nuleidome padangos slėgį ir šiaip ne taip skubėdami spėjome į uždarą automobilių parką, pavėlavę vos 20 sek. Tai pirmas mano gyvenime toks finišas, davęs neįkainojamos patirties. Nors ir praradę daugiau nei 2,5 min., Elektrėnų etape išsaugojome trečiąją vietą SG-3 klasėje, nugalėjome „Junior“ klasėje ir metų įkaitoje kylame į trečiąją vietą SG-3 klasėje ir pirmaujame „Junior“ klasėje.

Automobilis apgadintas, reikės kosmetinio ir važiuokles remonto, tačiau į Utenos ralį tikrai vyksime. Rezultatais esame patekinti, tempas ir mūsų forma gera, tad stengsimės nugalėti ir Utenoje“, – pasakoja P. Čaikauskas.

trecias brolis
Subscribe
Informuoti apie
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Rekomenduojami video: