Asmeninių archyvų nuotr.
Rytis (kairėje) ir Mantas Kišūnai

Mantas Kišūnas: „Organizatoriams bus sunku“

Turbūt geriausias Rokiškio rajono sportininkų duetas – broliai Mantas ir Rytis Kišūnai – ateinantį sezoną motokroso varžybose nestartuos. Sportininkai pardavė savo techniką, o Mantas ateinantį sezoną visas jėgas skirs „Moto-Roki“ trasos priežiūrai.

„Kitą sezoną nestartuosime. Nebent kažkas pasikeistų kardinaliai ir atsirastų rėmėjų. Turbūt į trasą išvažiuočiau tik vienas, mėgėjiškai, ar startuočiau dviračių krose. Šio sporto neketinu apleisti, praleisiu tik šį artėjantį sezoną“, – pasakoja M. Kišūnas.

Mantas sako, kad „Moto-Roki“ trasa ir ne sezono metu atvira sportininkams ir žada joje naujovių. „Sportininkai joje gali treniruotis savaitgaliais. Artėjančiam sezonui planuoju įrengti naują motociklų plovyklą, žiūrovų patogumui pastatyti keletą tribūnų, vaikams numatyta pramogų zona, kur jie leis laiką varžybų metu, turėtų atsirasti ir pavėsinė, kad per treniruotes būtų kur pailsėti“, – džiaugiasi Mantas.

Pasak pašnekovo, kitais metais trasoje vyks įvairaus masto varžybų kaip ir įprasta.

„Nemanau, kad dabartinė situacija sujauks artėjantį sezoną. Vienaip ar kitaip, varžybos leidžiamos be žiūrovų arba bus ribojamas jų skaičius. Tiesa, organizatoriams tikrai bus sunkiau, nes varžyboms surengti  reikia nemažų  finansų. Jei nebus leidžiami žiūrovai – nebus pajamų, o rėmėjų šiam sportui sunku surasti“, – pasakoja Mantas ir priduria

kitais metais „Moto-Roki“ trasoje planuojantis Lietuvos čempionato,  Lietuvos taurės etapus, du Sėlių taurės etapus ir vieną „Moto-Roki“ taurę.

Mykolas Stundžia: „Daug dirbsiu, kad vasarą parodyčiau, ką nuveikiau žiemą“

Mykolas Stundžia  – jaunasis motokroso šakos atstovas – dienas leidžia trasoje.

 „Kol oras tinkamas, treniruojuosi su motociklu ir fiziškai. Praėjęs sezonas buvo neblogas, planas įgyvendintas. Lietuvos trasose jautėsi lietuviško motokroso dvasia – sulaukėme mažai svečių iš užsienio“, –pasakoja M. Stundžia.
Ateinantį sezoną jaunasis lenktynininkas startuos 125cc motociklų klasėje.

„Techniką jau pakeitėme – nusprendžiau sėsti ant galingesnio, 125cc klasės, motociklo. Esu per sunkus 85cc klasei, o per žiemą turbūt dar paaugsiu. Pirmasis sezonas galingesniu motociklu nebus lengvas, tačiau stengsiuosi daug dirbti bei vasarą parodyti, ką nuveikiau per žiemą. Tikiuosi, kad koronavirusas nesustabdys sezono ir sulauksiu stiprių varžovų“, – viliasi lenktynininkas.

Mykolo kitų metų planas – dalyvauti visose varžybose Lietuvoje ir, jei aplinkybės leis, – Latvijoje bei Lenkijoje.

„Kitiems metams trūksta dar kai kurių dalykų. Noriu prašyti potencialių rėmėjų pasvarstyti galimybę prisidėti prie mano svajonės ir tikslo tapti geriausiu lenktynininku Lietuvoje“, – pasakoja M. Stundžia.

Paklausus, kokios gi jaunojo lenktynininko svajonės, šis nedvejojęs atsakė – turėti nuosavą trasą ir gamyklinį KTM motociklą.

Renatas Jegorovas: „…Dakaro ralis su keturračiu“

Renatas Jegorovas džiaugiasi praėjusio sezono pasiekimais. „Laimėtas Lietuvos čempiono titulas, o taurių net nebeskaičiuoju. Turiu ne tik Europos „Crosscountry“ čempiono, Lietuvos „Crosscountry“, Lietuvos taurės varžybų, bet ir Lietuvos motokroso čempiono titulą, kurio siekiau ne vienerius metus. Ši pergalė man – įrodymas, kad atkaklumu gali pasiekti tai, ko nori. Tokia pergalė – ypač saldi ir atperkanti bet kokius vargus. Jaučiau didelį sirgalių, bendruomenės, šeimos palaikymą. Tai taip pat motyvuoja“, – pasakoja R. Jegorovas

Pasibaigus sezonui, jis užsiima įvairiais darbais. „Mano gyvenime sportas ir darbas persipynę. Sezonas baigėsi anksčiau dėl COVID-19, tai buvo puiki proga imtis kitų darbų, kurių nespėdavau arba atidėliodavau. Nauji projektai reikalauja padirbėti iš peties. Kai turiu laiko, visuomet pabėgioju ar sportuoju namų mini sporto salėje“, – pasakoja Renatas.

R. Jegorovas tikisi, kad pavasarį pandemija bus suvaldyta ir naujasis sezonas prasidės laiku. „Norėtųsi apginti Lietuvos čempiono titulą. Technika esu patenkintas. Atliksime keletą patobulinimų ir sezonui bus pasiruošta iš tų pačių resursų. Bandysim parodyti gerą vaizdą trasoje ir atiduoti duoklę sirgaliams. Visuomet esu pasiruošęs startuoti, todėl ramiai laukiu sezono pradžios. Žinoma, galima pasvajoti apie technikos atnaujinimą, tačiau neapibrėžta situacija verčia neskubėti, o ir didžiausi siekiai jau įgyvendinti, todėl dabar norėtųsi, kad į šį sportą ateitų daugiau jaunų žmonių ir augtų nauja motokroso karta. Planuoju dalyvauti tiek Lietuvoje vyksiančiose varžybose, tiek Latvijoje, gal nulėksime jėgų išbandyti į Estiją. Turiu kvietimą varžytis Lenkijoje, tad sezonas turėtų būti labai įtemptas“, – tikina sportininkas.

Jei pinigai ir kiti faktoriai būtų ne kliūtis? Sportininkas užsimena apie… Dakaro ralį.

„Šis sportas reikalauja finansinių investicijų. Nebijau jokių iššūkių. Atvirkščiai, adrenalinas, ekstremalios situacijos – gyvenimo variklis. Todėl mano didžiausia svajonė – Dakaro ralis su keturračiu. Rungtyniauju tiek motokroso, tiek „Crosscountry“ varžybose, kur reikia visiškai kitokių savybių, ilgametė patirtis Lietuvos ir pasaulinio lygio varžybose suteikė nemažai patirties, todėl tokios galimybės neatmetu“, – pasakoja R. Jegorovas.

Marius Žiukelis: „pasigautas“ medis privertė tapti atsargesniems

Praėjusį sezoną antrą kartą ralyje startavęs Marius Žiukelis pasakoja, kad patirta skaudi avarija privertė jį tapti šiek tiek atsargesnį.

„Samsonas Rally Rokiškis“ patyrėme skaudžią avariją – per priekinį stiklą „pasigavome“ medinį kuolą. Džiaugiuosi, kad likome sveiki. Po šios avarijos jaučiuosi truputį baikštesnis, atsargesnis. Nors netapome prizininkais metų įskaitoje, džiaugiuosi praėjusio sezono rezultatais“, – pasakoja sportininkas.

Anot Mariaus, kita sezoną su šturmanu Steponu Kriaučiūnu jie startuos toje pačioje klasėje ir tuo pačiu automobiliu.

„Nemanau, kad pandemija sutrukdys ralio sezonui. Gal nepavyks išvažiuoti į kitas šalis, tačiau Lietuvoje ralis tikrai vyks. 2021 metais važiuosime LARC7 klasėje, paprasčiau tariant, – BMW. Pasibaigus sezonui pradėjome ieškoti automobilio detalių, taisome silpnas vietas, analizuojame, ką patobulinti. Ruošiamės atnaujinti automobilio dizainą“, – pasakoja Marius.

Lenktynininkas užsimena, kad kaip ir daugumai mūsų rajono sportininkų didžiausia problema – rėmėjų trūkumas.

„Džiaugiuosi, kad turime rėmėjų. Didelis ačiū jiems. Visgi jų nėra daug, tad pagrindinė mūsų problema – biudžetas. Norėtųsi įsigyti kur kas geresnių detalių, automobilis taptų patvaresnis, galbūt net pakeisti techniką ir pagalvoti apie startus užsienyje – tolimesniuose Europos kampeliuose“, – pasakoja M. Žiukelis.

Matas Valiulis: Kiekvieno „benzingalvio“ lenktynininko svajonė – išbandyti moderniausią techniką“

Bene daugiausiai naujienų artėjančiam sezonui žada ralyje dalyvaujantys rokiškėno Mato Valiulio ir kauniečio Giedriaus Firanto duetas. Pasak Mato, praėjęs sezonas nebuvo ypač geras. „Vertinu jį neigiamai. Lūkesčiai buvo dideli, pasiruošimas  taip pat buvo labai stiprus, bet galutinis rezultatais – labai prastas. Keturi raliai – vienas finišas. Kelmėje bei Zarasuose apmaudžiai sustojome dėl techninių problemų, Rokiškyje, kai jau tvirtai kontroliavome padėtį, atsitrenkėme į pralaidos bortą, o vienintelis finišas buvo Elektrėnuose. Jei Kelmėje bei Rokiškyje būtume bent finišavę, rezultatas būtų puikus, bet…“ – apmaudžiai pasakoja sportininkas.

Visgi nesėkmės sportininkus privertė viską pergalvoti.

„Po paskutinio sustojimo Zarasuose daug diskutavome, ką daryti toliau. Gerą savaitę nebuvo daug entuziazmo važiuoti  BMW, tad priėmėme sprendimą jį parduoti. Pirkėją radome greitai ir tada prasidėjo naujo automobilio paieška visoje Europoje.  Radome neblogą kainas ir kokybės santykį. Nusprendėme išbandyti visais keturiais ratais varomą automobilį ir iš Lenkijos sportininko įsigijome „Mitsubishi Lancer Evolution IX“. Nors bolidas reikalauja šiek tiek kosmetinių darbų, tačiau techniškai yra puikiai paruoštas artėjančiam sezonui. Ketiname pasivaržyti su pačiais greičiausiais. Žinoma, nekonkuruosime su R5 klasės automobiliais, bet tarp „Mitsubishi“ vairuosiančių ekipažų stengsimės būti konkurencingi“, – džiaugiasi M. Valiulis.

Anot Mato, kitų metų tikslas – dalyvauti visuose Lietuvos ralio čempionato etapuose. „Pagal galimybes bandysime dalyvauti ir užsienyje vykstančiuose raliuose. Daug lemia biudžetas, nes keturiais ratais varomas automobilis reikalaus didesnių išlaidų. Tačiau dabar  labiausiai mums  trūksta pasiruošimo bei treniruočių. Juk rezultatai neatsiranda iš niekur. Daugkartinis Baltijos šalių čempionas Janis Vorobjovas daug dirba, nors turi sukaupęs begalę patirties. Mūsų pagrindinis siekis – pasigauti savo tempą nauju automobiliu. Planuojame nemažai testų ir sportinių kilometrų“, – tikina M. Valiulis.

Kokią techniką jis norėtų išbandyti?

„Manau, kiekvieno „benzingalvio“ lenktynininko, mėgstančio važiavimą žvyru svajonė, – išbandyti pačią moderniausią techniką. Svajoju startuoti pasaulio ralio čempionato etape WRC klasės technika arba vykti į automobilių sporto olimpiadą – Dakarą. Dakaras yra pačios sunkiausios pasaulio varžybos ir būtų įdomu tai patirti. Tiesiai nuo sofos ten nereikėtų važiuoti. Pasaulio čempionato etapas yra realesnė svajonė, ji įgyvendinama ir turint šiek tiek paprastesnę techniką“, – tikina M. Valiulis.

Subscribe
Informuoti apie
guest
1 Komentuoti
Naujausius
Seniausius Įvertinimą
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
petras pagrundziai
2020 7 gruodžio 11:53

viskas normalu,pinigai pinigai,bet norint turet remeju reik ir rezultatu,ir ne kolukio ribose,kai ju net horizonte nesimato,nieks nenori ismest pinigu i bala.didziausia viltis kisunai, kurie jau siek tiek pasieke.

Rekomenduojami video: