O. Lomako archyvo nuotr.

Kas tai?

Kalanetika, galima sakyti, – tai baleto, jogos, susikaupimo, trenerio išminties bei kūrėjo fantazijos mišinys. Ji dar vadinama lėtąja mankšta, nes jos esmė – lėtai atliekami tempimo pratimai, padedantys pasiekti, treniruoti bei sustiprinti giliuosius raumenis.

Trenerio O. Lomako teigimu, tai – neįprasta treniruotė, kurioje nėra staigių judesių, todėl nėra grėsmės patempti raumenis ar kaip kitaip susižeisti. Treniruočių metu statiškų tempimo pratimų pagalba stengiamasi pasiekti ir efektyviai treniruoti giliuosius raumenis, naudojant mažos amplitudės impulsinius judesius.

Tokio pobūdžio treniruotės kiek primena meditaciją, nes atliekant pratimus dėmesys sutelkiamas į kvėpavimą, mokomasi atsipalaiduoti ir atsiriboti nuo rūpesčių. Visa tai padeda valdyti stresą, geriau susikaupti, didina darbingumą ir palaiko gerą nuotaiką.

Mažiems ir dideliems, traumuotiems ir sveikiems

„Kalanetikos mankšta tinka žmonėms, mėgstantiems ramesnio pobūdžio treniruotes, norintiems numesti svorio ir padailinti figūrą, siekiantiems turėti grakščią laikyseną ir sveiką stuburą bei negalintiems užsiiminėti aerobika“, – pasakojo kalanetikos treneris. Be to, ši sporto rūšis tinka bet kokio amžiaus, bet kokio kūno sudėjimo ir bet kokio fizinio pasiruošimo žmonėms, ypač negalintiems treniruotėms skirti pakankamai laiko ir fizinių jėgų. Kalanetikos treniruotės tinkamos ir besiskundžiantiems sąnarių, nugaros ir kaklo skausmais, dirbantiems sėdimą darbą, pagimdžiusioms moterims. Pasak O. Lomako, sąrašą būtų galima tęsti, tačiau apibendrinant galima sakyti, kad kalanetika – tinkama visiems.

Lankantiems tokias treniruotes nereikia rūpintis jokia specialia įranga: treniruočių metu naudojami tik sportiniai kilimėliai ir kartais papildomai pasitelkiami kamuoliukai bei elastinės gumos. Treneris pasakojo, kad „atliekant kamuoliuko suspaudimo ir pulsavimo veiksmus, stiprinami rankų dvigalvio, krūtinės ir šlaunų raumenys, o elastinės gumos pasitarnauja stiprinant rankų trigalvio, pečių juostos, nugaros, klubų srities bei sėdmenų raumenis.

Išsamiau skaitykite „Gimtajame…“

Greta ŠLIURPAITĖ

Prie Dirdų

Rašyti komentarą

avatar
  Subscribe  
Informuoti apie