„Per metus sveikai maitindamasi ir sportuodama numečiau 15 kilogramų, sutvirtinau kūną, jaučiuosi puikiai“, – džiaugiasi pašnekovė. Asmeninio archyvo nuotr.

– Kas paskatino pasirinkti sveikos mitybos specialistės kelią?

Kiek save atsimenu, beveik visada laikydavausi dietų. Tačiau supratusi, kad jos nenaudingos sveikatai ir turi grįžtamąjį efektą, viską mečiau ir perėjau prie sveikos, subalansuotos mitybos.

Mano „sveikos mitybos“ kelias prasidėjo prieš beveik dvejus metus. Tačiau pirmiausia suvokiau, kad esu užsisėdėjusi, kad gyvenimas nebedžiugina ir noriu naujų vėjų, pokyčių. Pradėjau keisti savo mintis, požiūrį į žmogaus kūną, supratau, kad kol esame jauni, turime būti, atrodyti ir jaustis jauni! Pakeičiau požiūrį į maistą. Sveika mityba nėra nuobodi, o maistas nėra neskanus, kaip dauguma galvoja, rezultatų pasiekti užtrunka ilgiau, nei laikantis dietos. Skirtumas tas, kad jaučiamės gerai, energingai, o rezultatai būna ilgalaikiai, bėgant laikui tai tampa gyvenimo būdu. Matant pokyčius, norisi stengtis toliau – per metus sveikai maitindamasi ir sportuodama numečiau 15 kilogramų, sutvirtinau kūną, jaučiuosi puikiai.

– Ar buvo sunku? Iš kur motyvacija?

Iš pradžių, žinoma, buvau nusiteikusi tvirtai, kad noriu keistis, kad šįkart visam laikui, be jokių grįžtamųjų efektų ir pan., tad sekėsi puikiai, sekiau savo svorį, matmenis ir kūno vaizdą nuotraukomis prieš ir po. Tai labai motyvuodavo ir kildavo noras  stengtis dar labiau, norėjau sužinoti, ką dar galiu padaryti iš savo kūno. Kai yra noras sveikai maitintis, versti savęs eiti į sporto salę nereikėjo, kaip tik – labai patiko ši veikla.

Per dvejus metus nė karto nebuvau praradusi motyvacijos. Žinoma, buvo sunkių dienų, kai jaučiausi pavargusi ar tingėjau, bet jas galiu suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų, tad, manau, tai menkas skaičius, palyginti su tuo, kiek laiko jau einu šiuo keliu. Pradžioje esu turėjusi mitybos planą, žinių sėmiausi internete, diskusijų forumuose ir viską pritaikydavau sau. Motyvacija buvau aš pati ir mano pokyčiai, judėjimas toliau.

– Sveika mityba. Kas tai? Kaip tai apibūdintum?

Sveika mityba, tai tokia mityba, kai organizmas gauna visas jam reikalingas maistines medžiagas, kurios užtikrina normalią organizmo veiklą, suteikia energijos ir reguliuoja kūno svorį. Tai ne dieta, o sveikatai palanki mityba, dėl to žmogus turi jaustis gerai, atsikratyti organizmo problemų, reguliuoti kūno svorį normaliu tempu (iki 1 kg per savaitę). Mano žiniomis ir nuomone, sveika mityba neturi blogosios pusės, nes žmogus gauna visas reikalingas maistines medžiagas, nealina savo organizmo, valgo įprastą maistą, žinoma, renkasi sveikesnius produktus, ir tai greitai tampa gyvenimo būdu.

 

– Turbūt dažnas klausimas: ar įmanoma numesti svorio nesportuojant, vien tik gerai maitinantis?

Tikrai taip. Ne veltui yra sakoma, kad taisyklinga mityba sudaro 80 proc. viso proceso, o sportas – 20 proc. Jei sportuosime, o mitybos nekeisime – rezultatų nebus. Jei mityba bus sutvarkyta, tačiau nesportuosime, rezultatų pasieksime šiek tiek lėčiau, bet tikrai pasieksime.

– Ką patartum tiems, kurie nori pradėti sveikai maitintis? Ką rinktis?

Reikia keisti ne kardinaliai viską, o eiti mažais žingsneliais. Pavyzdžiui, rytą pradėti stikline vandens su citrinos sultimis. Sumažinti cukraus kiekį kasdieniame recione. Atsisakyti greito maisto, valgyti kas 3–4 val. tam, kad nestabdytume medžiagų apykaitos.

Stengiuosi, kad mano mityba nebūtų monotoniška, nuobodi, „neskani“.

  • Nevengiu prieskonių, dažniausiai naudoju citrinpipirius ir persiladą.⠀
  • Atsisakiau majonezo, pomidorų padažo. Mano padažai: pomidorų pasta arba pomidorų tyrė, trintas avokadas, maišytas su graikišku jogurtu, anksčiau be majonezo negalėdavau valgyti kiaušinio, o dabar ant jo tiesiog pakanka užbarstyti citrinpipirių ir tai skanu. Vietoj grietinės renkuosi graikišką jogurtą, skonis labai panašus.
  • Juodą duoną renkuosi pilno grūdo, baltą – tokią, kurioje mažiau cukraus.
  • Mėgstami desertai – ant duonos plonai užteptas riešutų sviestas ir uogos ar vaisiai. Kepu sveikuoliškus pyragus, keksiukus, avižinius sausainius.
  • Vietoj paprasto sviesto renkuosi lydytą „ghee“.⠀
  • Aliejaus nevartoju, nes turiu specialią keptuvę. Jei būtinai reikia, rinkčiausi alyvuogių arba kokosų.
  • Paprastus miltus keičiu į avižinius, speltos arba kukurūzų.⠀
  • Vietoj cukraus renkuosi steviją arba kitą saldiklį.
  • Mėsa įvairi. Kiauliena, maišyta su jautiena, kalakutiena, vištiena. Žuvis – lašiša, tunas, menkė, lydeka.
  • Kruopos – ryžiai, avižos, grikiai, perlinės kruopos. ⠀
  • Makaronai – pilno grūdo.
  • Svarbu rinktis daug daržovių kiekvieno valgio metu.

– Kaip išsaugoti motyvaciją?

– Noriu pabrėžti, kad motyvacija mums kyla tuomet, kai esame tvirtai apsisprendę, kai žinome, ko norime ir kai tikrai to norime. Motyvacijos trūksta tiems, kurie dar abejoja noru keistis. Pastebėjau, kad daug jaunų žmonių iš tiesų vadovaujasi principu – gerai, kaip yra.

Kai yra NORAS, nėra PASITEISINIMŲ nedaryti. Turiu keletą patarimų.

UŽSIBRĖŽKITE TIKSLĄ. Jei neturite tikslo, eiti nežinia ko link bus beprasmiška, tad visų pirma sugalvokite ko norite: valgyti sveikai, jaustis gerai, numesti svorio, sutvirtinti kūną ir t. t. Įvardiję tikslą dėliokite žingsnius mintyse ar popieriaus lape, kaip to sieksite.

IMKITĖS DOMĖTIS SVEIKA GYVENSENA. Daugybė žmonių taip niekada ir nepradeda, nes nežino, nuo ko pradėti. Iš pradžių visiems reikia pagalbos ar nukreipimo teisingu keliu. Galbūt Jums reikia žmogaus, kuris pakonsultuotų mitybos ir sporto klausimais.

PASIDARYKITE NUOTRAUKŲ „PRIEŠ“. Kartais nežinome, kaip atrodome, kol nepamatome savęs iš šalies. Tad tokios nuotraukos suteikia motyvacijos keistis, jose dažniausiai matome savimi nepatenkintą, sveikatos problemų turintį, blogai besijaučiantį žmogų, kuris ima suprasti, kad laikas kažką keisti. Pasikabinkite nuotraukas matomoje vietoje, kad jos primintų, kodėl Jūs tai darote.

LEISKITE DAUGIAU LAIKO SU AKTYVIAIS ŽMONĖMIS. Tokie žmonės Jus įkvepia pradėti ir tęsti, jie įrodymas, kad jaustis ir atrodyti gerai galima nepaisant to, kad neturi tam laiko, esi mama, žmona ar sunkiai dirbi. Tokie žmonės užkrečia pozityvumu ir suteikia motyvacijos.

SUSIDĖLIOKITE DIENOTVARKĘ. Peržiūrėkite dienotvarkę ir nereikšmingus dalykus, tokius kaip pusvalandis prie TV, pakeiskite pusvalandžiu mankštos, pasivaikščiojimu gryname ore ar bent keliais pratimais namuose. Jei sunku rasti laiko maisto gamybai, gaminkite kelioms dienoms iš vakaro.

Nėra lengva per dieną visiškai pakeisti savo įpročius, tačiau mažais žingsneliais įmanoma. Po truputį suvoksite, kad švaresnė mityba ir fizinis aktyvumas gali leisti jaustis geriau ne tik išvaizdos, bet ir sveikatos prasme. Vos tik pamatysite pirmuosius rezultatus, nebegalėsite sustoti. Reikia tik pradėti. Ne nuo pirmadienio ar nuo rytojaus, bet nuo tos minutės, kai apsisprendėte.

– Dažnas turbūt įsinori saldainių, bulvių traškučių, sausainių ar kokių užkandukų. Kas iš visų blogybių yra geriausia? O gal yra alternatyvų?

Taip, dauguma žmonių nori mėgautis „šlamštamaisčiu“. Galima leisti sau kartą per savaitę suvalgyti tai, ko labai norisi, reikia tiesiog įsiklausyti, ką sako kūnas, ką pasirinkę jaučiatės geriau, ir palaipsniui, kai pasijusite geriau atsisakę užkandžiavimų netinkamu maistu, pereisite prie sveikesnės mitybos.

Yra gausu sveikų skanėstų, alternatyvų cukraus kupiniems desertams. Įvairūs pyragai, sausainiai, keksiukai, batonėliai ir kiti užkandžiai gali būti pagaminti naudojant sveikesnius produktus, be cukraus.

– Sveikos mitybos klausimais konsultuoji kitus. Kaip apibūdintum „standartinį“ klientą?

Pagrindinės mano klientės yra moterys, kurios nori numesti svorio ir gerai jaustis. Jos visos skirtingos, nors siekiai tie patys. Kiekviena su savo pomėgiais, norais, o aš visada noriu, kad klientė, gavusi mitybos planą, džiaugtųsi paslauga, tad visada atsižvelgiu į tai, ko pageidaujama.

Kiekviena moteris svajoja valgyti ir lieknėti. Labai džiaugiuosi, kad man padedant tai joms pavyksta.

Turiu klientų vyrų, bet dažniausiai moterys užsako mitybos planą porai, vyrai kartu jo laikosi ir dalinasi rezultatais.

– Gal galėtum pasidalinti sėkmingiausia savo klientės/-o istorija?

Dirbu su daugybe klienčių, kurios savo pasiekimais yra patenkintos, tačiau viena išskirtinė. Ji iš pradžių savimi netikėjo, abejojo, o dabar, mano padedama, jau numetė 25 kilogramus ir nesustoja, jaučiasi puikiai, įgavo motyvacijos, didelį norą stengtis, o sveika mityba jau tapo jos gyvenimo dalimi. Palaikau ryšį su savo klientėmis, net jei bendradarbiavimą baigėme. Žmonėms, kurie nuoširdžiai nori ir stengiasi, aš visada padedu.

– Kaip esi sudariusi sveikos mitybos planų?

Mitybos planus oficialiai pradėjau sudarinėti balandžio mėnesį – jų jau apie 3500. Džiaugiuosi, kad žmonės manimi pasitiki ir tiki.

– Ką dar veiki gyvenime? Kodėl likai gyventi Rokiškyje?

Šiuo metu mano pagrindinis darbas – sveikos mitybos planai ir darbas tėčio svečių namuose. Kiekvieną dieną sportuoju, propaguoju sveiką gyvenimo būdą, nes noriu būti pavyzdys tam, kas į mane kreipiasi, noriu gerai jaustis ir atrodyti. Puoselėti savo jaunystę ir kuo ilgiau ją išsaugoti. Taigi mano pagrindinės veiklos, trumpai tariant, yra sveika mityba, sportas ir buvimas gera mama bei žmona. Kai darbas teikia malonumą, aš jo nevadinu darbu. Kuriu gyvenimą tokį, nuo kurio nereikia poilsio.

Laisvalaikį, išvykas dažniausiai palieku savaitgaliams, o darbas – darbo dienomis, todėl suderinti paprasta.

Na, aš toli nuo Rokiškio ir nebuvau išvykusi – mokiausi Utenoje, turizmo ir viešbučių administravimo, po mokslų grįžau čia, nes mano tėtis, kaip tik įkūrinėjo svečių namus. Likau dirbti pagal specialybę. Rokiškis – tas miestas, kuriame norėčiau likti, jis nedidelis, ramus, jaukus, gražus, man gera čia gyventi, čia visi mano draugai, šeima, todėl planų išvykti nėra.

Projektą iš dalies remia:

Prie Dirdų
Subscribe
Informuoti apie
guest
3 Comments
Naujausius
Seniausius Įvertinimą
Inline Feedbacks
View all comments
Ietis
Ietis
2020 20 lapkričio 10:16

O ka ji baigusi, kad sudarineja mitybos planus? Ar perskaite dvi knygeles, paziurejo jutuba ir pradejo versla sukt? Sarlatanai cia o ne gelbetojai.

Tadas Blinda
Tadas Blinda
2020 21 lapkričio 17:53
Reply to  Ietis

BŪTENT.

Tadas Blinda
Tadas Blinda
2020 21 lapkričio 17:55
Reply to  Ietis

Čia kaip ir masažistai, vieni baigia aukštuosius mokslus, o kiti youtube pažiurėję anatomijos pradmenų net neturi, o trina net įsijuosę ir bėdų tik pridaro savo aukoms…