Nors pasaulyje ir toliau populiariausiu socialiniu tinklu išlieka „Facebook“, visgi juo aktyviai naudojasi mažai jaunimo. Bene didžiausia to priežastis – privatumo nebuvimas, feisbuke gali sutikti ir vyresnės kartos atstovų, tarkim, savo tėvus. Kur kas populiaresni socialiniai tinklai jauniems – „Instagram“, „Snapchat“ ir „Tik Tok“. Šios platformos kompensuoja viską, ką gali pasiūlyti „Facebook“, čia jaunimas jaučiasi kur kas laisviau ir susirašinėja ar dalijasi vizualine medžiaga kur kas dažniau.

Bene populiariausia ir daugiausiai naudojama nuomonės formuotojų platforma Lietuvoje – „Instagram“. Čia „influenceriai“ turi begales sekėjų, antai Karolina Meschino – per 360 tūkst., Naglis Bierancas – per 280 tūkst., Indrė Stonkuvienė – per 250 tūkst.

Ši platforma ypač patraukli verslams, nes čia greitai ir efektyviai gali pasiekti norimą auditoriją, o su „influencerio“ pagalba tą pačią reklamą galima pateikti moderniai ir kūrybiškai. Į nuomonės formuotojų kasdienybę įtraukos ir kūrybiškai pateiktos reklamos yra patrauklesnės, ne taip erzina žmones ir visa tai yra lyg savotiškas menas. Beje, verta paminėti, kad, priklausomai nuo nuomonės formuotojo sekėjų skaičiaus, viena reklama gali kainuoti nuo keliasdešimt iki kelių tūkstančių eurų, tad šie žmonės gali uždirbti net kelias minimalias algas padarę vos 10 sekundžių videoreklamą ar tiesiog įdėję nuotrauką su reklamuojamu produktu.

Ką apie nuomonės formuotojus mano rokiškėnai? Kokius ir kokiuose tinkluose juos seka? Ar atkreipia dėmesį į jų reklamuojamus produktus?

Socialiai atsakingus vertina teigiamai

Linas Juozapavičius mano, kad „influenceriai“ bus aktualūs tol, kol egzistuos socialiniai tinklai.

„Aš pats šių žmonių žvaigždėmis nevadinčiau, bet sutinku su teiginiu, kad jie panašiai tokios pat žvaigždės kaip ir televizijos, radijo ar pramogų verslo žmonės. Tiek vieni, tiek kiti kuria tam tikrą turinį, kuris pritraukia žiūrovų ar klausytojų dėmesį. Tik tai daro skirtingose platformose. Todėl jie turėtų būti vertinami vienodai. Nuomonės formuotojai bus aktualūs ir paklausūs tol, kol egzistuos socialiniai tinklai. Socialiai atsakingus „influencerius“ vertinu teigiamai. Ar tai yra gera tendencija, atsirinks patys socialinių tinklų vartotojai“, – sako Linas.

Nuomonės formuotojų reklamuojami produktai, pažiūros tam tikrais klausimais Lino neveikia.

„Manęs dažnai klausia…“ – išgirdęs tokį teiginį pajuntu atmetimo reakciją. Tai tradicinė frazė, vedanti prie tam tikro produkto ar paslaugos reklamos. Galbūt todėl ne tiek daug tų „influencerių“ ir seku. Mano „Instagram“ paskyroje yra Ieva ir Rolandas Mackevičiai, Mantas Bartuševičius, Paul deMiko, Mantas Katleris. Nors kai kurie iš jų savęs nuomonės formuotojais nevadina. Šią sritį puikiai išmano žmonės, kurie visų pirma yra įdomūs, sugeba tam tikras reklamas integruoti į savo kuriamą turinį ir, kaip minėjau, yra socialiai atsakingi, nereklamuoja visko iš eilės. Viską lemia geras turinio pateikimas, pats produktas gali būti neįdomus, vis tiek atkreips dėmesį“, – sako pašnekovas.

Tuščios šlovės medžiotojų yra daug

Rokiškio rajono tarnybos narys Karolis Baraišys sako, kad nuomonės formuotojus galima suskirstyti į kelias grupes, visgi dažniausiai tai – tuščios šlovės medžiotojai.

„Visais laikais buvo vienokių ar kitokių nuomonės formuotojų, skirtumas tas, kad dabar yra galybė platformų jiems reikštis. Palaikau tuos, kurie tas platformas išnaudoja skleisti idėjoms, formuoti tam tikrą pasaulėžiūrą ar pralinksminti. O nuomonės formuotojai, kurie reklamuoja kremukus, maisto papildus, košytes ir pan., kartais tarp reklamų įterpia kokį bereikšmį reportažą, yra vienadieniai pinigų ir tuščios šlovės medžiotojai, nesiunčiantys jokios vertybinės žinutės visuomenei ir dažnai tiesiog propaguojantys tuštybės kultą. Nesu imlus reklamai, be to, neseku kremukų reklamuotojų ir džiaugiuosi, kad retai tokias reklamas matau savo naujienų sraute“, – sako pašnekovas.

O ką gi jis seka?

„Feisbukas man – greitų naujienų platforma, todėl ten daugiausia seku politologus, politikus, apžvalgininkus, tokius kaip Aidas Puklevičius, Rita Miliūtė, Mykolas Katkus, Mažvydas Jastramskis ir kt. Instagramo paskyrą naudoju mažiau, ji labiau skirta pramogai, todėl stebiu tik keletą kūrėjų (ne nuomonių formuotojų) – Mantą Bartusevičių, Lauryną Zmejauską (Safą), Paulių Mikolaitį (deMiko). Patinka jų kuriamas turinys ir humoras“, – pasakoja K. Baraišys.

Pašnekovo nuomone, įprasti jaunimo sekami nuomonės formuotojai niekada neprilygs tikroms pramogų verslo žvaigždėms.

„Nors šiuo metu viskas yra persipynę – televizijos žmonės „influencina“ „Instagram“ paskyrose, „influenceriai“ veda radijo ar televizijos laidas, todėl sunku nuspręst ir juo labiau pamatuot, koks yra tas žvaigždės statusas ar lygis. Bet nemanau, kad kokia nors Karolina Meschino ar Indrė Stonkuvienė iš „Instagram“ gali ir kada nors galės lygintis su, tarkim, tokiu pramogų pasaulio rykliu kaip Arūnas Valinskas. Tokia mano labai skeptiška nuomonė“, – sako K. Baraišys.

Tai nėra laikina mada, tai – ateitis

Studentė Aurora Lobovaitė mano, kad nuomonės formuotojai neatsirado trumpam, jie yra ateitis.

„Viskas persikelia į instagramą, nuo sporto treniruočių iki elektroninių parduotuvių. Tai geras dalykas, tačiau reikia atsirinkti „influencerius“, kurie kuria naudingą turinį, antraip žiūrėdamas į paprastą žmogaus kasdienybę ekrane tik švaistysi savo laiką. Dauguma pramogų pasaulio žvaigždžių vienu ar kitu būdu tampa nuomonės formuotojais. Turėdami didelę auditoriją socialiniuose tinkluose, jie daro sau reklamą, uždirba pinigus ir pasiekia daugiau žmonių. Taigi sutinku, kad garsus „influenceris“ yra tokio pat lygio žvaigždė kaip ir garsus atlikėjas. Pavyzdys – garsiausia šalies „influencerė“ Karolina Meschino. Ją žino beveik kiekvienas jaunas žmogus“, – sako A. Lobovaitė.

Jos pačios sekami nuomonės formuotojai yra tie, kurie ugdo sąmoningumą. „Seku tokius žmones kaip Martynas Driukas, Beata Tiškevič, Rimvydas Makalius. Tai tik keletas tų, kurie plečia požiūrį į gyvenimą, artina prie produktyvaus gyvenimo būdo, yra verslo guru. Man tai labai artima – jie kuria turinį, kuris moko, įkvepia, motyvuoja, ko negalėčiau pasakyti apie daugelį kitų šiuolaikinių jaunųjų nuomonės formuotojų“, – tikina A. Lobovaitė.

Ar ji atkreipia dėmesį į reklamuojamus produktus? „Atkreipiu dėmesį ir dažnai pasinaudoju „influencerių“ siūlomais nuolaidų kodais, perku jų reklamuojamas prekes. Tačiau įsigyju tik tuos, kurie yra laiko patikrinti, žmogus, kuris reklamuoja prekę, dažnai ją ir naudoja. Teko ir pačiai reklamuoti produktą savo sekėjams, nes jis patiko man, tad sekėjams nemelavau, kad esu išbandžiusi“, – pasakoja pašnekovė.

Sudominti auditoriją nėra lengva

Agnė Katinauskienė – mitybos specialistė, kuri aktyviai naudoja „Instagram“ paskyrą kontaktuoti su savo klientais, reklamuoti produktus ir į tai investuoja ne tik laiką, bet ir pinigus.

„Kad galėčiau teisingai eiti šiuo keliu, perklausiau penkių valandų „nuomonės formuotojo“ kursus. Investavau į tai lėšas, laiką, nes norėjau tvarkyti savo paskyrą teisingai ir taip, kad ji man neštų pinigus. Jau beveik metus gyvenu ir dirbu internetinėse platformose. Esu labai laiminga, kad sukūriau sau tokią darbo vietą, kuri priklauso tik nuo manęs – kiek dirbsiu, tiek turėsiu. Esu mitybos specialistė, dalinuosi informacija su savo sekėjais, sudarau jiems mitybos planus, konsultuoju, motyvuoju. Mane seka nemažai žmonių, tad kiekvieną dieną reikia stengtis sudominti auditoriją, o tai nėra lengva. Kiekviena diena turi būti suplanuota: ką kelti į „Instagram“, kokia tema kalbėti. Visą savaitę turiu būti aktyvi, kitaip krenta lankomumas, kiekvieną dieną turi būti matomas. Savo profilyje turi rodyti ne tik savo darbą, bet ir asmeninio gyvenimo nuotrupas. Tik taip išsaugosi auditoriją, ji geriau tave pažins ir domėsis tavo veikla. Ateitis priklauso tiems, kurie nebijo rizikuoti ir gyventi šiek tiek kitaip nei kiti. Mano nuomonė apie „influencerius“ yra teigiama. Kol pati su tuo nesusidūriau, galvodavau, kad jie turbūt nieko neveikia ir gauna pinigus iš oro. Anaiptol“, – pasakoja A. Katinauskienė.

Pasak Agnės, nusipirkti ir pasireklamuoti „Instagram“ platformoje gali bet kas, kur kas sunkiau sudominti kitus.

„Kai reklamavau savo „Instagram“ profilį, nemažai investavau. Pirkau įžymių nuomonės formuotojų reklamas, jie norėjo triženklių sumų. Esu linkusi rizikuoti, pasitikėjau savimi, investicijas atgaudavau su kaupu, išlaikyti auditoriją pavyksta – tai yra darbas nuo ankstaus ryto iki tol, kol einu miegoti.

Pati seku ir žaviuosi daugybe nuomonės formuotojų. Pvz., Viktorija Siegel, su ja bendraujame dėl reklamos, įdomu stebėti jos kasdienybę ir tai, kaip ji pateikia savo veiklą. Seku Indrę Stonkuvienę, kuri su humoru ir pozityvumu žvelgia į gyvenimą, Simona Nainę dėl jos paprastumo, Simoną Lipnę įdomu stebėti, kaip jos šeima tvarkosi su trimis vaikučiais. Tai tik dalis mane žavinčių žmonių. Šią sritį puikiai išmano tie, kurie yra komunikabilūs ir savimi pasitiki“, – tikina pašnekovė.

Agnei pačiai teko įsigyti reklamuojamų produktų, ji pati gauna pasiūlymų reklamuoti.

„Atkreipiu dėmesį į tuos reklamuojamus daiktus, kurių man pačiai reikia. Jei daiktas manęs nedomina, nesvarbu, kad jis gerai išreklamuotas, jo nebandysiu. Pati gaunu nemažai reklamos pasiūlymų, atsirenku, ką reklamuoti, ko man pačiai reikia ir ką norėčiau išbandyti. Dauguma žymių „influencerių“ tą daro už pinigus, aš pinigų imti dar nedrįstu, pareklamuoju už gautą prekę. Ir reklamų laiką planuoti reikia, ir žiūrėti, kad jos nebūtų per daug, kad apie prekę būtų ką pasakyti, kad įmonei būtų naudinga mano reklama ir pan. Viską reikia planuoti, nesvarbu, esi gerai nusiteikęs ar prastai, privalai atlikti savo darbą, kaip ir kiekvienas žmogus“, – sako A. Katinauskienė.

Projektą iš dalies remia:

Subscribe
Informuoti apie
guest
0 Komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Rekomenduojami video: