Progimnazistai mokosi netradicinėse erdvėse. Senamiesčio progimnazijos archyvo nuotr.

Senamiesčio progimnazistus mokytis per patirtį priėmė Krašto muziejus, Jaunimo centras, UAB „Rokauta“ vairavimo mokykla, Juozo Keliuočio viešosios bibliotekos Vaikų ir jaunimo skyrius, Rokiškio turizmo ir tradicinių amatų informacijos ir koordinavimo centras, Vaižganto muziejus Kunigiškiuose ir „Dainuvos“ nuotykių slėnis (Anykščių r.), Kauno ir Vilniaus miestų muziejai.

Patyrimo pedagogikos esmė – įgalinti pajusti savo vertę. Todėl mokiniai mokomi sutelkus turimas žinias ir išmonę rasti užduoties sprendimo būdą. Malonu buvo stebėti penktokus, kuriems nusileidimas virve ar persikėlimas per Šventosios upę suteikė pasitenkinimo, pasididžiavimo savimi: „Aš galiu tai padaryti pats ir padėti vis dar nedrąsiam draugui.“ Juk tai yra asmeninės vertės auginimo pamokos! Šį jausmą svarbu stiprinti, jei vis dar nesiseka kitose srityse.

Mokiniai parodė, kad ne tik pamokose, bet ir praktiškai atlikdami užduotis sugeba pasiskirstyti vaidmenimis ir dalintis atsakomybe. Priėmusi trijų karštų birželio savaičių iššūkį mokyti ir mokytis kitur ir kitaip, Senamiesčio progimnazijos bendruomenė įsitikino, kad geba susitelkti, priimti inovatyvius iššūkius, yra brandi ir fiziškai pasirengusi taikyti patyrimo pedagogikos metodus, kurie ugdymą(si) praturtina realiais gyvenimiškais pojūčiais ir situacijomis.

Progimnazijos bendruomenė dėkinga visiems, kurie savo įmonių, įstaigų ir organizacijų duris atvėrė mokiniams, padėdama jiems patirti teorinių žinių ir praktinių įgūdžių jungtį.

Žėrutė SEMAŠKIENĖ

Rokiškio Senamiesčio progimnazijos mokytojų metodinės tarybos pirmininkė

 

azija

Rašyti komentarą

avatar
  Subscribe  
Informuoti apie