Gimtasis Rokiškis Langas Režisierius Eligijus Daugnora rekomenduoja…

Režisierius Eligijus Daugnora rekomenduoja…

Kažkurį rytą supratau, kad prastiems spektakliams reklamos nereikia – į juos ir taip bilietus išperka. Net nežinau kodėl. O štai geresnieji turbūt kaip žmonės – tylesni ir kuklesni. Juos reikia parekomenduoti, pareklamuoti, pakomentuoti ir visaip kitaip jus paraginti ateiti ir žiūrėti. Tą ir darau, vildamasis sulaukti daugiau dėmesio tikrai vertiems to spektakliams. Būkit žmonės, nežiūrėkit gerų spektaklių – žiūrėkit geriausius.

639
0

OKT/VILNIAUS MIESTO TEATRAS

Ivanas Vyrypajevas. ŠOKIS DELHI. Vasario 19 d. 18 val.

Pernai Oskaro Koršunovo teatras atvežė komediją pagal B. Brechto pjesę „Vedybos“, kurią suvaidinę jaunieji šio režisieriaus auklėtiniai (dar studentai) surinko dvi pilnas sales linksmai krykštaujančių žiūrovų. Naujasis šio teatro spektaklis – taip pat komedija ir taip pat vaidinama jaunųjų aktorių. Jeigu jums to dar maža, pjesės autorius – vienas ryškiausių šiuolaikinių Rusijos dramaturgų ir režisierių, įvairiausių prizų ir apdovanojimų laureatas, žinomas visoje Europoje.

Ir dar. „Šokis Delhi“ – spektaklis, kurį sudaro septyni maži spektakliukai. Reklamiškai sakant – septyni už vieno kainą.

Man šis spektaklis – vienas laukiamiausių šių metų festivalyje. Susitikim.

KLAIPĖDOS DRAMOS TEATRAS

KALĖS VAIKAI pagal Sauliaus Šaltenio romaną. Rež. Eimuntas Nekrošius. Vasario 21 d. 18 val.

Sauliaus Šaltenio ir Eimunto Nekrošiaus duetas kadaise davė tokius šedevrus kaip „Kvadratas“, „Pirosmani, Pirosmani“, „Ilga kaip šimtmečiai diena“. Jeigu netikite, kad tai milžiniško paveikumo spektakliai, susiraskit LRT mediatekoje ir nors monitoriuje pamatykit. Dabar šie menininkai vėl suvienijo jėgas. Po kokių 30 metų.

Dar vienas dalykas. Spektaklis premjerinis. To, ką atveža klaipėdiečiai, dar nematė nei Kaunas, nei Vilnius, nei jokios europos. Vasario 21 d. Rokiškis bus tikra teatro sostinė. Europinio lygio. Nepirksit bilietų, išpirks ateiviai iš kitur, o jūs liksit nematę esminių dalykų.

VILNIAUS MAŽASIS TEATRAS

FANTAZIJUS. Pagal Alfredo de Miusė pjesę. Rež. Gabrielė Tuminaitė. Vasario 22 d. 18 val.

Nors pjesė – iš prancūzų literatūros klasikos, bet labai rekomenduočiau jaunimui. Dėl to, kad spektaklyje gyvai groja žaviai melancholiška grupė „Kabloonak“ (nepatingėkit susirasti jutūbėj) ir šokami „Vogue“ stiliaus šokiai (choreografas Raidas Petrauskas). Ir todėl, kad scenoje vienu metu vyksta vestuvės ir laidotuvės. Žodžiu, verksmas ir juokas vienu metu – aštrūs įspūdžiai laukia. Jei jų trokštat, prašom į svečius.

RUSŲ DRAMOS TEATRAS

Bernardas Šou. PIGMALIONAS. Vasario 24 d. 18 val.

Dar vienas klasikos pastatymas. Tais neatmenamais laikais, kai dar mokiausi mokykloje, ši drama buvo programoje. Nepatikėsit, bet tada ir perskaičiau. Subtili komedija. Jei nesubtiliai aiškinčiau nesubtiliems žmonėms, apie ką ši pjesė, tai šnekėčiau daugmaž taip: „Nu, tipo, ten du tokie inteligentai – vienas profesorius, kitas pulkininkas – sugalvojo iš tokios kaimietės žmogų padaryt.“ Juokinga? Tik daug subtiliau ir sudėtingiau, nes profesoriai ir pulkininkai mėgsta, kai būna sudėtingai viskas.

Ir dar. Vieną iš pagrindinių vaidmenų (profesoriaus motiną) vaidina Inga Maškarina, pasakiško temperamento ir išraiškingumo aktorė, jau kartą laimėjusi prizą už geriausią moters vaidmenį.

Kas bijot, kad nesuprasit rusų kalbos, nebijokit – Rusų dramos teatras visada turi gerai parengtus subtitrus.

TEATRAS „Atviras ratas“

TERORISTAS, pagal Džono Apdaiko romaną. Rež. Gildas Aleksa. Vasario 27 d. 18 val.

Rokiškis mėgsta Keistuolių teatrą, bet kažkodėl gana abejingas „Atviram ratui“. O be reikalo. Nes „Atviras ratas“ – tie patys Keistuolių teatre vaidinantys aktoriai. Tik šioje teatro laboratorijoje jie mažiau orientuoti į pasaką, o daugiau į realų gyvenimą, į aktyvesnę socialinę poziciją.

Jaunas režisierius Gildas Aleksa, kuris pernai laimėjo specialų vertinimo komisijos prizą kaip perspektyviausias režisierius, irgi iš tų, kurie darbuose nesislepia už neutralumo ir bešališko stebėtojo pozicijos, o turi aiškią nuomonę ir nevengia jos parodyti. Toks atvirumas ir sąžiningumas šiais laikais – vertybė.

ŠOKIO TEATRAS „Aura“

SPRENDIMAS. Choreografė Birutė Letukaitė. Vasario 28 d. 18 val.

Kas matėte pernykštį „Auros“ spektaklį, ateikit ir draugus atsiveskit. Ta pati ryški choreografija, tokia pat tarptautinė trupė (šokėjai iš JAV, Italijos, Prancūzijos, Rusijos, Filipinų, Kinijos), užburianti Antano Jasenkos muzika. Viskas taip pat ir kitaip. Kas nematėt, irgi susigundykit.

PANEVĖŽIO JUOZO MILTINIO DRAMOS TEATRAS

Yasmina Reza. MENAS, kovo 2 d. 18 val.

Tik nesusipainiokit, „Menas“ – ne teatro, o pjesės ir spektaklio pavadinimas. Spektaklis ir apie tai, kas yra, o kas nėra menas, ir apie vyrišką draugystę. Jaunų kūrėjų spektaklis – ir režisierė Margarita Bareikytė, ir spektaklio aktoriai jauni žmonės, aistringai siekiantys prabilti savo balsu ir apie save.

KAUNO VALSTYBINIS LĖLIŲ TEATRAS

MOLINIS SAPNAS. Kovo 1 d. 10 ir 12 val.

Linksmai, smagiai, šmaikščiai vaikams pasakojama Lietuvos istorija, papročiai ir legendos. Smagu ir naudinga, nes linksmai pateikiami mokslai ilgiau ir geriau išlieka atmintyje. Spektaklis visai šeimai, tad neapsiriks atėję pasižiūrėti ir mažesni, ir augesni, net mamytės ir tėveliai. Malonu ir naudinga.

LIETUVOS NACIONALINIS DRAMOS TEATRAS

ŽALIA PIEVELĖ. Kovo 3 d. 18 val.

Retokai dar mūsuose pasitaikančio, bet vis populiarėjančio dokumentinio teatro pavyzdys. Spektaklyje žmonės vaidina save. Visagino gyventojų pasakojimais paremtas ir jų pačių vaidinamas spektaklis kalba apie atominės elektrinės darbuotojų likimus ir rūpesčius po elektrinės uždarymo. Jie gyvena šalia mūsų.

TEATRAS „Meno fortas“.

JOBO KNYGA. Režisierius Eimuntas Nekrošius. Kovo 9 d. 18 val.

Antrasis Eimunto Nekrošiaus spektaklis šiame festivalyje. Šį kartą – pagal Senojo Testamento tekstus. Netiesa, kad Šventasis Raštas yra sunkiai skaitomas ir sunkiai suvokiamas. Netgi atvirkščiai – jame slypi beveik visi šiuolaikinės literatūros ir meno siužetai. Ne be reikalo jis dedamas prie lovos mažne visuose krikščioniškojo pasaulio viešbučiuose. Todėl „Jobo knygą“ rekomenduočiau ne tik visoms be išimties religinėms bendruomenėms, bet ir kiekvienam, kuriam rūpi gyvenimo ir būties, kančios ir džiaugsmo prasmė. Į klasikinį tekstą režisierius pažvelgė ir poetiškai, ir asmeniškai – scenoje stovi paties režisieriaus kadais naudotas stalas, kuris atgyja.

ANŽELIKOS CHOLINOS ŠOKIO TEATRAS

IDIOTAS. Pagal Fiodoro Dostojevskio romaną. Kovo 10 d. 19 val.

Anželikos Cholinos šokio spektakliai – kitokie. Siužetiški. Todėl juose dramos aktoriai šoka dažniau negu profesionalūs šokėjai. Tie, kurie skaitė F. Dostojevskio romaną, iš karto be vargo atpažins pagrindinius jo veikėjus – kunigaikštį Myškiną, Rogožiną, Nastasją Filipovną. Tiems, kas neskaitė romano, vis tiek bus be galo gražu. Garantuoju.

Subscribe
Informuoti apie
guest
0 Komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus