Organizatorių nuotr.

Apie keliones, vaivorykštę ir…

Pirmieji pranešėjai – Rokiškio mokyklos-darželio „Ažuoliukas“ ir Senamiesčio progimnazijos mokinių komandos – dalinosi patirtimi apie vykdytas veiklas, projektus, kurie pelnė tarptautinius laimėjimus „Misija Mėnulis – pažintinis STEAM nugalėtojų skrydis“ ir „Nuo gilės iki ąžuolo“.

Tiek mokinių, tiek mokytojų dėmesį prikaustė Obelių gimnazijos 3 klasės mokinių ir vieno iš mokinių tėvelio pranešimas „Mažeikių miško kerai“. Konferencijos dalyviai turėjo puikią progą išgirsti žvėrių kalbą, kaip medžiotojai mėgdžioja elnią, briedį, stirną, kiškį. Miško tyrinėjimo paslaptimis dalinosi Kavoliškio mokyklos-darželio mokinukai. Jie pristatė projektą „Tyrinėjame mišką“.

Panevėžio Velžio gimnazijos ir Latvijos Raiņos vidurinės mokyklos mokinių komandos dalijosi patarimais, įžvalgomis apie mokinio kuprinę. Virtualią ekskursiją po Panevėžį vedė Panevėžio „Vilties“ progimnazijos mokiniai, jie skaitė pranešimus „Pažįstame Panevėžį keliaudami“ ir „Panevėžio skulptūrų keliu“.

Jūžintų Juozo Otto Širvydo pagrindinės mokyklos komanda skaitė pranešimą „Žalioji palangė. Lietuvos kaimyninių valstybių nacionaliniai augalai“.

Fizikinius reiškinius apie elektrą, vaivorykštės spalvų spektro atsiradimo priežastį apibūdino Juozo Tūbelio progimnazijos ir Obelių gimnazijos mokiniai. Jie skaitė pranešimus „Elektros srovės šaltinių jungimas. Įrenginys „Laimės ratas“ ir „Kaip susidaro vaivorykštė?“

Bandymų, eksperimentų eiga ir rezultatais dalinosi Velžio, Pandėlio, Obelių gimnazijų mokiniai. Jie skaitė pranešimus „Kaip pasigaminti Putų pabaisą?“, „Metų laboratorija“, „Druskos savybės“.

Labiausiai domino praktinės veiklos

Didžiausio susidomėjimo sulaukė praktinės veiklos, kurių metu ir mokiniai, ir mokytojai galėjo ne tik stebėti, bet ir dalyvauti procese, išmokti. Džiugu, kad dauguma praktinių veiklų buvo patirtys, atradimai mokyklų, kurios dalyvauja Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos kartu su Ugdymo plėtotės centru inicijuotame projekte „Informatika pradiniame ugdyme“. J. Tūbelio progimnazijos komanda mokė mokytis per judesį su interaktyviaisiais IMO kubais, obeliečių pradinukų komanda pristatė mėgstamą vaikų veiklą, kuri lavina kantrybę, pastabumą, ramina ir įveda į spalvų programavimo įgūdžių mokymo procesą – termo mozaiką. Tai karoliukai, kurie dėliojami ant specialių paviršių su spygliukais, o vėliau sulyginami karštu lygintuvu, taip pat mokė kurti 3D rašikliu. Obelių gimnazijos ir Rokiškio mokyklos-darželio mokiniai mokė konstruoti ir programuoti su „Lego WeDo2“.  Ypatingo mokinių dėmesio sulaukė robotų humanoidas ir robotukas Cozmo. Humanoidas linksmino šokiu, Cozmo – emocijomis, gebėjimu žaisti.

 Kavoliškio mokyklos-darželio organizuojama veikla „Makey–Makey galimybės—„Vandens ir vaisių muzika“ stebino galimybe groti, kurti melodiją prilietus plastiliną ar pirštukus įkišus į skirtingas stiklines su vandeniu.

Padedamos bendruomenės, konferenciją organizavo Obelių gimnazijos pradinių klasių mokytojos  Dalia Skeirienė, Milda Ščerbickienė, Ina Bieliūnienė, Milda Petrauskienė ir Rokiškio rajono savivaldybės Švietimo centras. Tokio pobūdžio renginiuose mokomasi bendravimo įgūdžių, tobulėjama mokantis vieniems iš kitų.

Ir pabaigai eksperimentas.

Skraidantis žiedas

Jums reikės: baliono, plastikinio maišelio, žirklių, vilnonio audinio arba mūsų pačių plaukų.

Darbo eiga:

Paimti plastikinį maišelį, jį išlankstyti, ištampyti. Paskui jį sulankstyti išilgai, kad gautųsi keturios juostos. Nukirpti maišelio apačią. Per tris keturis pirštus nuo kirpimo linijos vėl nukirpti. Iškirpta dalis bus reikalinga bandymui atlikti.

Pripūsti balioną. Jį įtrinti į vilnonį audeklą ar į plaukus. Tą patį padaryti su iškirpta maišelio dalimi, trinti išorine dalimi. Išmesti maišelio žiedą į orą, po žiedu, atsukus į viršų, laikyti tą baliono pusę, kuri buvo įtrinta į vilnonį audinį. Ką pastebi? Maišelio žiedas atsitraukia priartėjus balionui! Kodėl?

Organizatorių inform.

bangenis

Rašyti komentarą

avatar
  Subscribe  
Informuoti apie