Tapymas skulptūrų ir ugnies apsuptyje ne vienam pakuždėjo paveikslo siužetą. B. Dapkienės nuotr.
bangenis

Pleneras vyko Birutės ir Virginijaus Dapkų ūkyje, įsikūrusiame Žeimių kaime (Kamajų sen.). Neseniai jame pasibaigė medžio skulptorių pleneras, o sukurtos skulptūros papuošė ūkyje esančią Baltų salą. Jos įkūnija baltų dievybes. Būtent šioje saloje ir vyko tapybos pleneras. Spalvų gamą skulptūrų apsuptyje, ugnies šviesoje panoro išbandyti 28 žmonės – jaunimas, senjorai, dailininkai, tautodailininkai ir dar niekada netapę… Buvo ir besmalsaujančiųjų, atvykusių tik pasižvalgyti. Darbų tema, kaip ir salos pavadinimas, susijusi su baltais, o sąsaja tarp praeities ir dabarties pasirinkta Vydūno filosofija.

 Kūrybinis darbas tęsėsi nuo 1 val. iki 4 val. ryto.  „Žiogų čirškimas, ramybė, tyla, deglai, arbata ir dažai“, – taip nakties įspūdžius apibūdino plenero organizatorė B. Dapkienė. Paklausta, kaip darbai atrodo dienos šviesoje, ji sakė, kad dominuoja tamsios spalvos, nes „tai spalvų, kurias aplinkui matai, perteikimas“. Paveikslai tapyti akriliniais ir aliejiniais dažais. Ji mano, kad toks naktinis tapymo pleneras pirmasis Lietuvoje. Kieno galvoje kilo tokia mintis? „Tai tautodailininkų Tomo Jarušausko ir Ramunės Černiauskienės idėja“, – sakė B. Dapkienė.

Ką pavyko nutapyti, žiūrovai išvys gruodžio pradžioje, po Lietuvos kultūros sostinės atidarymo renginių Rokiškyje. Naktinis tapybos pleneras – tai renginių ,,Rokiškis – kultūros sostinė 2019“ įžanga. Renginių pagrindinis akcentas – etnokultūros vingiai „Nuo baltiškos sėlių genties iki šiaurės rytų Aukštaitijos“.

Rašyti komentarą

avatar
  Subscribe  
Informuoti apie