Apie vienintelę rajone žiedinę sakkryžą jau kuriami eilėraščiai
Apie vienintelę rajone žiedinę sakkryžą jau kuriami eilėraščiai

 

2008 m. Lietuvos keliuose žuvusiųjų kreivė ėmė kristi žemyn, o 2009 m. eismo įvykiuose žuvo mažiausia žmonių nuo 1965 m. Spartų avaringumo mažėjimą lėmė nuoseklus ir kompleksiškas daugelio suinteresuotų institucijų bendras tikslas – keisti eismo dalyvių elgesį keliuose, ugdyti pilietiškumą, atsakomybę ir sąmoningumą bei tobulinti kelių infrastruktūrą. Viena iš priemonių, padedančių mūsų rajone užtikrinti mažesnį nelaimingų eismo įvykių skaičių, tapo pernai rugsėjį kelių Daugpilis-Rokiškis-Panevėžys bei Kamajai-Nevieriai-Panemunėlio gelež. stotis sankryžos rekonstrukcija.

 

Lėšos
Nemažai diskusijų sukėlusios žiedinės sankryžos projektą finansavo Europos Sąjungos (ES) 2007-2013 metų struktūrinių fondų Ekonomikos augimo veiksmų programos 4 prioriteto „Esminė ekonominė infrastruktūra“ priemonės „Kelių ir geležinkelių tinklo tobulinimas gerinant saugų eismą ir mažinant neigiamą poveikį aplinkai“ lėšomis.
2008 m. gruodžio 24 d. Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, Transporto investicijų direkcija bei Susisiekimo ministerija pasirašė projekto „Eismo saugos ir aplinkosaugos priemonių diegimas, I etapas“ finansavimo sutartį. Vadovaujantis ES paramos skyrimo ir administravimo tvarka, projekto darbai buvo finansuojami Europos Regioninės plėtros fondo bei Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšomis. Generalinis šio projekto rangovas – AB „Kauno tiltai“, sankryžos rekonstrukcijos darbų subrangovas – AB „Panevėžio keliai“.

Tikslai
„Gimtojo Rokiškio“ kalbinta AB „Panevėžio keliai“ atstovė ryšiams su visuomene Rasa Čepienė sakė: „2007-aisiais Lietuvos keliuose žuvusiųjų skaičius milijonui gyventojų buvo didžiausias visoje Europos Sąjungoje. Ši priežastis lėmė sprendimą kai kurių šalies miestų mums įprastas kelio sankryžas rekonstruoti į žiedines, kurios yra daug saugesnės. Pagrindinis pernai įgyvendinto projekto tikslas – įrengti eismo priemonę, užtikrinsiančią kelių Daugpilis-Rokiškis-Panevėžys bei Kamajai-Nevieriai-Panemunėlio geležinkelio stotis saugias eismo sąlygas, atitinkančias transporto intensyvumo lygį bei tarptautinius standartus.

Uždaviniai
Įgyvendintas projektas papildė nacionalinius darnaus vystymosi tikslus ir uždavinius: spartinant tvaraus transporto vystymą didinamas eismo saugumas, mažinamas transporto aukų skaičius, ugdant visuomenės sveikatos apsaugą mažinamas mirtingumas nuo nelaimingų atsitikimų.
Sankryžos rekonstrukcijos darbų vertė siekė 1 mln. 251 tūkst. litų. Šios sumos 1 mln. 244 tūkst. litų – ES lėšos. Likusioji išlaidų dalis – Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie LR susisiekimo ministerijos lėšos.

Saugumas
Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie LR susisiekimo ministerijos Investicijų skyriaus vedėjo Remigijaus Lipkevičiaus teigimu, 2007 m. minėtą sankryžą kirsdavo apie 1608 automobiliai per parą. Prognozuota, kad 2010 m. šis skaičius išaugs iki 1742, o 2015 m. – iki 1964. „Sankryžos asfalto danga buvo susidėvėjusi, joje švietė skersiniai ir išilginiai plyšiai. Delsti nebebuvo galima. Paprastoji sankryža ne tik rekonstruota į daug saugesnę žiedinę, bet įrengtas ir jos apšvietimas“, – pernai baigtos rekonstruoti žiedinės sankryžos svarbą vertino p. Lipkevičius.

Ar juntama žiedinės sankryžos nauda?

Rimgaudas ŠLIKAS
Rokiškio rajono policijos
komisariato Viešosios tvarkos
skyriaus specialistas

Žinia, kad Rokiškio rajone ties posūkiu į Panemunėlio geležinkelio stotį bus įrengta moderni žiedinė sankryža, sunkmečio kontekste sukėlė gyventojų nuostabą: vieni svarstė, kodėl tiek daug investuojama į, rodos, ne itin reikšmingą sankryžą, kam ji iš viso reikalinga… Man, kasdien skaičiuojančiam nelaimingus autoįvykius, tokių klausimų nekilo. Avarijų mūsų keliuose statistika rodo, jog minėtame kelio ruože yra užgesusi ne vieno rokiškėno gyvybė. Dėl šios priežasties 100 proc. pritariau sankryžos rekonstrukcijai.
Žiedinė už įprastąją pranašesnė visais atžvilgiais: važiuojant iš Panevėžio į Rokiškį kelio „tiesioji“ vairuotojams leisdavo įsibėgėti iki draudžiamo ir nesaugaus greičio, todėl prarasdavo budrumą. Dabar sankryžos nepralėksi nesulėtinęs greičio. Visa tai vairuotojus daro atidesnius, atsakingesnius. Mūsų rajone panašių saugaus eismo priemonių reikėtų ir daugiau: jau žadama rekonstruoti Pandėlio seniūnijos, kelio Rokiškis-Anykščiai sankryžas. Užsienyje greitį mažinti priverčiančių sankryžų yra kiekviename mažame miestelyje, dažnoje gatvelėje, ir niekam nė nekyla klausimas, kodėl jos statomos.
Mano manymu, naujos žiedinės sankryžos, iškilieji kalneliai ir perėjos turėtų skatinti mūsų padėką institucijoms, finansuojančioms saugaus eismo projektų įgyvendinimą. Tiesa, mums dar tolokai iki ES valstybėse vyraujančios kelių kultūros. O ką jau kalbėti apie jaunimą, nesugebantį įvertinti nei savo, nei vairuojamos technikos galimybių. Žiedinė sankryža priverčia stabtelėti net patį nedrausmingiausią vairuotoją.

Anicetas BYTAUTAS
Panemunėlio seniūnijos seniūnas

Nuo to laiko, kai įvažiavimą į Panemunėlio geležinkelio stoties gyvenvietę papuošė nauja žiedinė sankryža, šiame kelio ruože neįvyko nė vienas autoįvykis. Anksčiau jų pasitaikydavo po kelis per metus. Daugelis užsižiopsojusių vairuotojų sankryžą kirsdavo nė neapsižvalgę, viršydami greitį. Iš tolo matomas, moderniai apšviestas, saugiai įrengtas „žiedas“ kiekvieną vairuotoją verčia atkreipti dėmesį į greičio matuoklį. Gal tik krovininių automobilių vairuotojams, važiuojantiems į Daugpilį arba iš jo, „tiesiojoje“ išdygusi žiedinė sankryža nekelia susižavėjimo. Mano manymu, tai tik į gera: ilgus atstumus įveikiantiems tolimųjų reisų vairuotojams, pavargusiems, neišsimiegojusiems, važiavimas žiedine sankryža išblaško miegus.
Be to, tokio nedidelio miestelio prieigose išdygęs modernus kelio statinys visus mus, gyvenančius Panemunėlio geležinkelio stotyje, pagaliau privertė patikėti, kad tikrai esame ES dalis. Kas yra buvęs užsienyje, pastebėjo, jog tokio tipo sankryžos daugelio šalių žmonėms yra įprastos, nekeliančios nuostabos. Taigi priartėjome prie Europos…
Galima įžvelgti ir dar vieną neseniai įrengtos žiedinės sankryžos teikiamą privalumą: manau, jog į sankryžą įsiremiantis žvyrkelis netruks atkreipti visų dėmesį, kai bus išasfaltuotas. O kaip kitaip? Tokia moderni žiedinė sankryža žvyrkeliui suteikia savotišką prioritetą būti išasfaltuotam. Telieka džiaugtis, kad būtent mūsų rajonui teko laimė turėti modernų ir saugesnį eismą užtikrinantį kelio statinį, juolab kad rajono biudžetui jis nekainavo nė cento.

Regina KURKLIETIENĖ
Panemunėlio geležinkelio stoties
gyventoja

Žiedinė sankryža mūsų miesteliui naudinga: moderniai sutvarkytas kelio ruožas, pėstiesiems saugiau pasiekti autobusų stoteles. Per šiuos metus čia nebuvo avarijų. Moderni sankryža pakėlė ir miestelio „reitingus“: didžiuliu greičiu lėkdami vairuotojai nė nepastebėdavo posūkio į Panemunėlio geležinkelio stoties gyvenvietę, nė nenutuokdavo, kad tokia egzistuoja, tai dabar mūsų neįmanoma nepastebėti! O milijoninės investicijos, sukėlusios diskusijas, – bevertės prieš čia žuvusių gyvybes.

Agnė PUTEIKYTĖ-MACKUVIENĖ

vaidiname ž

Rašyti komentarą

avatar
  Subscribe  
Informuoti apie