„Varpelio“ direktorė S.Baranovskienė mano
„Varpelio“ direktorė S.Baranovskienė mano
bangenis

„Varpelio“ darželio-mokyklos bendruomenė jau supažindinta su projektu, keliančiu nerimą jos nariams… Galutiniai taškai dar nesudėlioti, tačiau šios įstaigos direktorė Sigita Baranovskienė mano, kad būtina imtis kažkokių veiksmų. 

 

Supažindino
„Varpelio“ darželyje-mokykloje lankėsi rajono savivaldybės Švietimo skyriaus vedėjas Aurimas Laužadis, šio skyriaus specialistai, Juozo Tūbelio gimnazijos direktorius Zenonas Pošiūnas ir Rokiškio pradinės mokyklos direktorė Dalia Petrauskienė. Įstaigos pedagogus jie supažindino  su galimais pasikeitimais. 
„Varpelio“ pradines klases planuojama prijungti prie Juozo Tūbelio progimnazijos, naujuoju statusu pradėsiančios veikti nuo rugsėjo 1-osios. Tiesa, vaikai pradines klases baigs  dabartinės darželio-mokyklos patalpose, nors kitais mokslo metais, ko gero, jie priklausys kitai švietimo įstaigai. 
Taip pat buvo išsakytas sumanymas minėtoje ikimokyklinio amžiaus bei pradinukų įstaigoje atidaryti „Linelio“ lopšelio-darželio skyrių. Jeigu taip nutiktų, „Varpelio“ ir „Linelio“ bendruomenės kartu turėtų spręsti dar vieną dilemą – kuriame pastate įkurdinti vaikus, besimokančius pagal specialiąją programą. Jie šiuo metu mokosi Pandėlyje.

Neturėtų uždaryti
„Šis planas koreguojamas. Svarstomi įvairūs variantai, tačiau koks bus sprendimas, dar negaliu pasakyti“, – „Gimtajam Rokiškiui“ sakė „Varpelio“ darželio-mokyklos direktorė S.Baranovskienė.
Jos nuomone, reikia įvertinti viską – ir žmonių įdarbinimo, ir finansavimo klausimus. „Sutinku, būtina optimizuoti švietimo įstaigų tinklą. Juk vaikų mažėja, tačiau klasės negali likti tuščios“, – sakė direktorė.
Tačiau įstaigos vadovė neslėpė nedžiūgaujanti dėl planuojamų reformų. Anot jos, dabartinė įstaigos struktūra patogiausia. Po reorganizacijos atsiras du šeimininkai: tame pačiame pastate likusiam kolektyvui kurį laiką vadovaus ir S.Baranovskienė, ir Z.Pošiūnas. Direktorės nuomone, tokia situacija nebus patogi.
„Tačiau pirmiausia norime, kad būtų išsaugotos mokytojų darbo vietos. Taip pat labai svarbu, kad vaikams mokytis išliktų palankios sąlygos“, – sakė p. Baranovskienė. Ji neabejoja: įstaiga, neseniai remontuota Europos Sąjungos projekto lėšomis, tikrai nebus uždaryta.

 

Nerimauti nereikia
„Turbūt ketinama naikinti darželius-mokyklas. Tačiau tokį sprendimą lems rajono vadovai. Tikrai į nieką nesikreipėme, niekam nedarėme jokios įtakos, kad mūsų mokykloje mokytųsi daugiau vaikų“, – užtikrino J.Tūbelio gimnazijos direktoriaus pavaduotoja Irena Lašienė. Ji priminė tai, kas šiandien tikrai aišku: kitais mokslo metais J.Tūbelio gimnazija taps progimnazija, o prie jos bus prijungta Rokiškio pradinė mokykla.
„Jeigu dabartinėje „Varpelio“ įstaigoje liks tik darželis, mes mielai priimsime jos pradines klases. Mat kasmet mažėja klasių komplektų“, – sakė pavaduotoja I.Lašienė. Ji įsitikinusi: mokytojams nereikia nerimauti dėl ateities, nes nė vienas jų nebus atleistas iš darbo.

 

Veikia sėkmingai
Ar iš tiesų Rokiškyje nebeliks darželių-mokyklų? „Ąžuoliuko“ darželio-mokyklos direktorė Romualda Cegelskienė sakė, jog pertvarkos plane, koks buvo numatytas prieš Naujuosius, „Ąžuoliuko“ funkcijos nesikeitė.
„Švietimo įstatymas nurodo, jog darželis-mokykla gyvuoja, jeigu klasių vidurkis siekia 20 mokinių. Mes šį kriterijų išlaikome. Žinoma, rajono savivaldybė turi teisę spręsti, kokią palikti švietimo įstaigos struktūrą. Tačiau vaikų skaičius klasėse buvo pagrindinis svertas, kodėl mus paliko gyvuoti“, – sakė p. Cegelskienė.
Norą kitais mokslo metais mokytis „Ąžuoliuke“ jau pareiškė 23 būsimi pirmokai, bendras šio darželio-mokyklos vaikų skaičius – 192. „Kol kas mūsų įstaiga dirba labai sėkmingai“, – sakė „Ąžuoliuko“ darželio-mokyklos direktorė R.Cegelskienė.

 

Esminiai klausimai
Švietimo skyriaus vedėjas A.Laužadis sakė, jog rengdama švietimo įstaigų optimizavimo programą rajono savivaldybė sprendžia keletą esminių klausimų. Pirma, mažėja pirmų klasių mokinių, todėl koreguojamos mokyklų struktūros. Antra, stengiamasi mokyklų tinklą pertvarkyti taip, kad nė vienas mokytojas neprarastų darbo. Trečia, siekiama, kad specialiųjų poreikių vaikai mokytųsi Rokiškyje, o ne Pandėlyje.

 

Konkrečiau
Švietimo skyriaus vedėjas A.Laužadis patikslino, jog mikrorajono mokyklose visuomet būdavo formuojamos penkios pradinės klasės. Kitais mokslo metais liks tik keturios.
„Reikia nuspręsti, kurioje švietimo įstaigoje neliks vienos klasės. Jeigu paliksim taip, kaip yra, pusė pirmokų mokysis J.Tūbelio progimnazijoje, o po vieną jų klasę tektų formuoti „Varpelyje“ ir „Ąžuoliuke“, – svarstė vedėjas A.Laužadis.
Formuojant vienodą klasių skaičių ir bendrojo lavinimo mokyklos, ir darželiai-mokyklos nebepateisintų tėvų lūkesčių: juk daugelis jų renkasi bendrojo lavinimo mokyklas.
Taigi neužilgo rajono politikams bus pateiktas siūlymas nebekomplektuoti pirmos klasės „Varpelio“ darželyje-mokykloje. O pedagogų, dirbančių šioje įstaigoje, bus paprašyta apsispręsti, ar nuo rugsėjo 1-osios jie norėtų priklausyti J.Tūbelio progimnazijai.
„Susitikimo metu darželio-mokyklos pedagogai jau pareiškė norą priklausyti progimnazijai. Jų nuomone, tokiu būdu jie turėtų vienodas garantijas su joje dirbančiais mokytojais“, – sakė Švietimo skyriaus vedėjas A.Laužadis.

 

Palankus metas
Dabar palankus metas apsispręsti ir dėl daugiau nei 30 vaikų, besimokančių Pandėlyje pagal specialiąją programą, ateities. Kai kurie jų gyvena Pandėlyje, dalis – Obeliuose ir Skemuose. Šiems kelionėje tenka praleisti daug laiko.
„Jeigu specialiųjų poreikių mokinių klasės būtų Rokiškyje, tuomet ir čionykščiai tėvai esant būtinybei galėtų mokyti atžalas pagal specialiąją programą. Be to, visi Pandėlio specialiųjų klasių mokytojai yra pensinio amžiaus. Kai kurie jų ir dabar sutiktų išeiti iš darbo. Palankesnio meto tokioms reformoms neturėsime“, – sakė p. Laužadis.
Specialiųjų poreikių mokinių klases ketinama reorganizuoti iki 2014 m. Joms įkurti Rokiškyje reikia vietos. Rajono vadovai mano, jog „Varpelio“ ir „Linelio“ bendruomenės turėtų nuspręsti, kur tikslinga iškelti šias klases.
Jeigu „Varpelis“ netektų pradinių klasių, tuomet specialiųjų poreikių vaikai galėtų mokytis šiose patalpose. Daliai mokytojų bus siūloma įgyti kvalifikaciją, kad galėtų dirbti pagal specialiąją programą. „Didžiausia problema – įdarbinti pradinių klasių mokytojus“, – pripažino p. Laužadis.

Reda MILAKNIENĖ

Rašyti komentarą

avatar
  Subscribe  
Informuoti apie