Judrioje sankryžoje nusisukus artimiausiam šviesoforui vairuotojai nemato jo signalų
Judrioje sankryžoje nusisukus artimiausiam šviesoforui vairuotojai nemato jo signalų

Eismą apsunkinęs nusuktas šviesoforas vienoje judriausių Rokiškio sankryžų paskatino pasidomėti, kas ir per kiek laiko turi sutvarkyti eismo reguliavimo priemonių gedimus. Firmos, šiemet pradėjusios prižiūrėti mūsų rajono kelių saugaus eismo priemones, vadovas konkretaus termino neįvardijo, tik abstraktų įsipareigojimą – gedimus šalinti per kiek įmanoma trumpesnį laiką. Rajono savivaldybės specialistai mano, jog tai reikėtų atlikti per 48 valandas.

Vairuotojai pyksta

Respublikos-Taikos-Perkūno gatvių sankryža – viena intensyviausių Rokiškio mieste. Važiavimą ja kartais apsunkina į šoną „nusisukęs“ šviesoforas. Vairuotojai nemato šio šviesoforo spalvų, todėl kyla problemų sukant iš Respublikos į Taikos gatvę arba apsisukant. Į redakciją skambinantys vairuotojai piktinasi, kad ilgai niekas neatsuka šviesoforo, o savivaldybė nepaaiškina, kas tai turėtų padaryti. Vairuotojai mano, jog jie patys galėtų sutvarkyti šviesoforą, tačiau supranta, kad „negali kas tik nori ir kaip nori reguliuoti saugaus eismo priemonių.“    

Rajono savivaldybės Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vyresnioji specialistė Regina Malcienė sakė, jog daugelį metų rajono kelio ženklus ir eismo reguliavimo priemones prižiūrėjo VĮ „Panevėžio regiono keliai“ Rokiškio kelių tarnyba. Gyventojai, pastebėję numuštus, nusuktus ar kitokiu būdu sugadintus kelio ženklus, šviesoforus, pirmiausia  skambindavo į seniūnijas, o jų specialistai informaciją perduodavo rangovui.

Pernai savivaldybės administracijos skelbtą konkursą dėl saugaus eismo priemonių eksploatacijos, projektavimo ir įrengimo darbų Rokiškio rajono seniūnijų gatvėse ir keliuose laimėjo UAB „Norus“ iš Vilniaus. Pasirašyta vienerių metų sutartis, su galimybe ją pratęsti du kartus po dvylika mėnesių.

Kelių tvarkymui – milijoninės lėšos

Pasak R. Malcienės, balandžio pabaigoje naujoji rajono taryba turėtų patvirtinti „Rokiškio rajono kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų naudojimo vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, rekonstruoti, taisyti, remontuoti, prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti“ programą. Jai įgyvendinti Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos šiemet skyrė beveik 1 mln. 377 tūkst. Eur. Šiuo metu savivaldybės specialistų komanda vertina situaciją rajone. Dalijant minėtas lėšas, privaloma 5 proc. skirti saugiam eismui užtikrinti. Taigi iš šių lėšų bus atliekama eismo reguliavimo priemonių ir kelio ženklų techninė priežiūra. 

R. Malcienė tikisi, kad rangovo pasikeitimo gyventojai neturėtų pajusti: pastebėję sulaužytus, sudaužytus, išvartytus kelio ženklus, neveikiančius ar nusuktus šviesoforus jie turėtų skambinti policijai arba seniūnijų specialistams. „Rokiškio gatvėse pristatyta labai daug kelio ženklų. Naujas prižiūrėtojas operatyviai įsitraukė į darbą. Užsakymus teikiame raštu arba žodžiu, užsakovas registruoja gedimus, kuriuos privalo pašalinti per 48 valandas. Kol kas didesnių problemų nekilo“, – tikino R. Malcienė.

Apžiūri kartą per savaitę

Tuo tarpu Rokiškio miesto seniūnas Arūnas Krasauskas teigė, jog seniūnijos veiklos nuostatose ir jo pareigybės aprašyme pareiga perduoti informaciją rangovui nėra numatyta. Anksčiau seniūnijos specialistai geranoriškai, vardan saugumo mieste, patys apžiūrėdavo ženklus, šviesoforus, reaguodavo į gyventojų skundus. Kadangi rangovas buvo iš Rokiškio rajono, tai greitai sureaguodavo į pranešimus, būdavo galima prisikviesti savaitgaliais ir švenčių dienomis. „Pirmą kartą išgirdau, kad gedimą naujasis prižiūrėtojas privalo pašalinti per 48 valandas. Bendrovės „Norus“ ir savivaldybės administracijos sutartyje to nėra numatyta“, – tikino seniūnas. 

Per kiek laiko privaloma sutvarkyti sulamdytą ar nuverstą kelio ženklą, suremontuoti šviesoforą ar kitas eismo saugumo priemones, teiravomės „Norus“ direktoriaus Roberto Apeikio. „Saugaus eismo reguliavimo priemonių priežiūra rajono seniūnijų gatvėse ir keliuose vykdoma vieną kartą per savaitę, o kartais ir dažniau. Į visus pranešimus dėl kelio ženklų ar šviesoforų netinkamos būklės turime reaguoti nedelsiant, o atsiradusius gedimus pašalinti per kiek įmanoma trumpesnį laiką“, – įmonės vadovas atsakyme neįvardijo tikslaus termino.

Šviesoforą pasuka vėjas 

Šviesoforą Respublikos-Taikos-Perkūno gatvių sankryžoje šią žiemą ne kartą pasuko smarkus vėjas. Paskutinį kartą apie tai žurnalistams buvo pranešta kovo 22 d.  „Norus“ direktorius patikino, jog jie pranešimą iš Rokiškio miesto seniūnijos atstovų gavo kovo 23-osios vidurdienį, o sutvarkė kovo 25-osios rytą. Taigi šviesoforas beveik tris paras klaidino vairuotojus. „Šis gedimas nekėlė pavojaus eismo saugumui, kadangi sankryžoje yra įrengtos kelios šviesoforinės signalizacijos tos pačios eismo krypties reguliavimui“, – situaciją paaiškino R. Apeikis.

Paprašytas įvertinti rajono kelių ir gatvių eismo reguliavimo priemonių techninę būklę, „Norus“ direktorius teigė, jog ji itin prasta. „Darbo Rokiškio rajone išties daug. Kovą buvo atstatytos 4 šviesoforų atramos, ištiesinti 184 sulankstyti ženklai ir dar per 90 nulenktų jų atramų“, – vardijo direktorius.

Daug metų rajono kelius prižiūrėjusios Rokiškio kelių tarnybos viršininkas Stanislovas Dambrauskas nesutinka, jog eismo reguliavimo priemonių techninė būklė yra prasta. „Kiekvienais metais situaciją vertindavo Kelių direkcijos specialistai, surašydavo trūkumus, tačiau neigiamų įvertinimų ar didelių priekaištų nepareiškė. Padarydavome tiek, kiek skirdavo pinigų. Sutinku, jog kai kuriuos ženklus reikia pakeisti, tačiau šviesoforų būklė gera, nes dauguma jų pastatyti neseniai“, – aiškino S. Dambrauskas. 

 

 

 

 

 

 

 

Dalia Zibolienė

Subscribe
Informuoti apie
guest
0 Komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Rekomenduojami video: