Vigintas Petrušonis sakė
Vigintas Petrušonis sakė
Prie Dirdų

Sužinoję, kad kelią į Panevėžį ir atšaką į Panemunėlio geležinkelio stoties gyvenvietę  pradėta jungti į milijoninės vertės žiedinę sankryžą, žmonės teigė negalintys tuo patikėti. Daugelio įsitikinimu, milžiniški pinigai metami į balą. Už šias lėšas buvo galima žiedo statybą pradėti to paties kelio pavojingoje sankryžoje prie Rokiškio ties viaduku arba už poros šimto metrų esančiu atsišakojimu į Kamajus.

Ką saugos žiedas?
Pradėti kelio remonto darbai sankryžoje į Panemunėlio geležinkelio stotį sukėlė žmonių abejonių dėl čia rengiamo žiedo tikslingumo. Jų manymu, judrus eismas dabar tėra pagrindiniame kelyje, todėl žiedu šį kelią sujungus su šalutiniu, vedančiu į Panemunėlio geležinkelio stoties gyvenvietę, o priešinga kryptimi – žvyrkeliu į Kamajus pro Salas, eismas bus tik trikdomas. Šiais šalutiniais keliais eismas neintensyvus. Pradėto rengti žiedo oponentai tvirtina, kad brangus kelio darbų objektas – ne tik didelio neūkiškumo pavyzdys sunkmečiu, bet ir kuria anekdotišką situaciją. Esą didžiojo kombinatoriaus Ostapo Benderio iš „Dvylikos kėdžių“ scenarijumi ties Panemunėlio geležinkelio stotimi pradėti statyti Vasiukai. Pasipiktinusieji teigia, girdi, tėškė valstybė ant žemės milijoną, nors būtų užtekę pastatyti po vieną STOP ženklą žvyrkeliuose priešais pagrindinį kelią.

Nepatiks šitas, nebus nieko…
Kelio Panevėžys –Rokiškis–Obeliai priežiūrą vykdančios įmonės Panevėžio regiono keliai Rokiškio kelių tarnybos viršininkas Stanislovas Dambrauskas sakė, jog Kelių direkcija šį projektą pagal Saugaus eismo programą parengė prieš porą metų, kuomet nebuvo nė menkiausių krizės požymių. Pernai pradėti žiedo parengiamieji darbai ir nemažai lėšų jau investuota. Anot viršininko, nei jo vadovaujama tarnyba, nei jis, kaip rajono tarybos narys, šiam objektui neturėjo įtakos.„Sutinku, kad dabar, kai įsilaidavo krizė ir lėšos visose sferose smarkiai karpomos, šio žiedo būtinybė atrodo abejotina. Sutinku ir su ta mintimi, kad žiedinė sankryža  reikalingesnė tame pačiame kelyje prie Rokiškio ties posūkiu į Kamajus arba ties viaduku. Bet šiose vietose darbų sąmatos būtų gerokai didesnės nei dabar rengiamo žiedo“, – dėstė S.Dambrauskas. Anot jo, žiedinę sankryžą minėtoje vietoje suplanavusi Kelių direkcija rėmėsi automobilių eismo intensyvumo, kelio avaringumo statistika ir pagal duomenis minėtą atkarpą parinko kaip nesaugią. 
„Ne kartą buvo tariamasi, ar tikslinga sunkmečiu rengti žiedą. Tačiau tokių pasitarimų dalyviams buvo leista suprasti: atsisakius žiedo, numatytos jam lėšos iškeliaus į kitą rajoną“, – apie keistą pasirinkimą pasakojo  S.Dambrauskas.

Moderni apšviesta sankryža – pirmoji rajone
Žiedo statybos konkursą laimėjo Panevėžio kelių bendrovė. Šios bendrovės darbų vykdytojas Vigintas Petrušonis sakė, jog žiedinės sankryžos darbus pradėjo pernai gruodyje – sukastos sankasos, supirktos medžiagos. „Tai bus didesnė ir modernesnė žiedinė sankryža nei ties Kupiškiu. Apie sankryžą bus išklotas trinkelių takas pėstiesiems, bus įrengtas praplatintas pėsčiųjų takas link perėjos, kuria pėstieji pateks į autobusų stotelę“, – vardijo būsimąsias žiedo detales darbų vadovas. Žiedinė sankryža bus apšviesta, žiedo centre įrengta žalioji salelė. Darbus atliekantys kelininkai nenorėjo vertinti šioje vietoje sumanyto žiedo būtinybės. Jie sakė, jog sankryžą atidaryti planuojama rudenį.
Panašus žiedas įrengtas kelyje į Vilnių, Utenos pakraštyje, kur eismas itin intensyvus.

Nuostabą sušvelnino argumentai
„Prisipažinsiu, labai nustebau sužinojęs, kad ties Panemunėlio geležinkelio stoties gyvenviete rengiamas žiedas. Negalėjau iš pradžių tuo patikėti, nes ten kelias tiesus ir lygus, nėra sudėtingų sankryžų“, – neslėpė pirmosios reakcijos dėl žiedo rajono meras Almantas Blažys. Pradėjęs aiškintis, kodėl sunkmečiu pinigai metami tikrai ne į pačią eismo požiūriu nesaugiausią rajono kelio atkarpą, meras sakė turėjęs prikąsti liežuvį, nes nenorėjo tapti rajono priešu.
Jis iš Kelių direkcijos vadovybės sužinojo, kad pagal projektą skirtos eismo saugumui užtikrinti lėšos negali būti panaudotos kitur ir, atsisakius rengti žiedą, jos iškeliautų į kitus rajonus. „Liūdna, kad valdininkai, dalindami valstybės biudžeto pinigus, neatsikratė biurokratinio požiūrio“, – reziumavo rajono vadovas.
Tiesa, čia pat meras pridūrė, kad jo nuomonę dėl ketinimo rengti naująjį žiedą kiek sušvelnino rajono policijos pateikta informacija apie šioje kelio atkarpoje per kelerius metus vykusius eismo įvykius: šioje šešių kilometrų atkarpoje nelaimių įvyksta dažniau nei kitur. Tačiau, jo manymu, tęsiantis sunkmečiui šalutiniuose šios atkarpos keliuose būtų pakakę įrengti po kelis šimtus litų kainuojančius STOP kelio ženklus.
 
„Juodos  dėmės“ ties žiedu nėra
Panevėžio regiono kelių įmonės prižiūrimuose keliuose  užpernai buvo 12 „juodųjų dėmių“. „Juodoji dėmė“ – tokia vieta, kurioje 500 metrų kelio ruože per ketverius metus įvyko ne mažiau kaip 4 įskaitiniai eismo įvykiai, tai yra, žuvo ar buvo sužalota žmonių. Dauguma tokių vietų yra magistraliniuose keliuose, kur didžiulis eismo intensyvumas. Įdiegtos inžinerinės eismo saugą gerinančios priemonės padėjo panaikinti tris „juodąsias dėmes“, ir pernai tokių vietų buvo devynios. Panemunėlio kelio atkarpoje, kurioje rengiamas žiedas, „juodoji dėmė“ niekada nebuvo konstatuota.

 

 

 

Aldona MINKEVIČIENĖ

Rašyti komentarą

avatar
  Subscribe  
Informuoti apie