Šių metų vasario mėnesį Taikos gatvėje duris atvėręs automobilių servisas klientų stoka nesiskundžia. A.Puteikytės nuotr.
Šių metų vasario mėnesį Taikos gatvėje duris atvėręs automobilių servisas klientų stoka nesiskundžia. A.Puteikytės nuotr.

 

 

 

Daugiau nei dešimtmetį net aplinkiniuose rajonuose rokiškėnai garsėjo automobilių remontu: ir kokybe, ir autoservisų gausa. Pastaraisiais metais šio verslo apimtys rajone sumažėjo per pus . Krizė verčia mažinti darbo apimtis, darbuotojų skaičių, skatina trauktis į „pogrindį“… Kitokiomis nuostatomis į automobilių remonto verslą ateina naujokai…

 

Visiems nelengva…

Rokiškėnai su nostalgija prisimena laikus, kai automobilių remonto verslui pelningai gyvuoti padėjo perpirkėjai, mašinas gabenę į Kazachstaną, Rusiją. Šias šalis vadinta aukso kasyklomis, o trečiojo tūkstantmečio pradžią – aukso amžiumi. Autoservisų meistrų atlyginimai siekė kelis tūkstančius, gyvenimas žadėjo puikių verslo galimybių… Viskas sumažėjo tarsi staiga: gerus atlyginimus pakeitė minimumas, rytojaus planus – nedarbas. “Jeigu valstybė nepadės verslui, daugeliui žmonių teks trauktis į pogrindį ir stiprinti šešėlinę ekonomiką. Kai kurie, žinoma,  keis savo verslo specifiką arba viską mes ir  išvažiuos į užsienį“, – “Gimtajam…“ sakė rajono Verslininkų asociacijos pirmininkas Jonas Jankauskas, daugiau kaip dešimtmetį vykdantis individualią automobilių remonto veiklą. Anot jo,  beprotybės toli ieškoti nereikia. “Darbo vieta už minimalų atlygį verslininkui kainuoja 1,5 tūkst. litų. Be Sodros mokesčių, dar apie 1 000 Lt „suryja“ darbo saugos, higienistų reikalavimai, išlaidos už elektrą, vandenį, patalpas ir t.t. Iš verslininko uždirbtų 2,5 tūkst. litų darbuotojui lieka 678 Lt. Ar toli nešime tokią naštą?“- kalbėjo asociacijos pirmininkas.

 

 

Visas straipsnis ketvirtadienio „Gimtajame…“

Agnė Puteikytė

Prie Dirdų

Rašyti komentarą

avatar
  Subscribe  
Informuoti apie