blank
Domantas Davainis (viršuje, kairėje), Audrius Dilys, Ramūnas Godeliauskas ir Matas Valiulis. Asmeninių ir redakcijos archyvų nuotr.

Faktai:

  • Pirmasis elektrinis paspirtukas buvo išleistas dar 1915 m.
  • Pastaraisiais metais el. paspirtukai labai išpopuliarėjo. Daugumoje šalių, tarp jų ir Lietuvoje, atsirado vietų, kur galima išsinuomoti šias transporto priemones, o kai kuriose šalyje el. paspirtukų per pastaruosius metus padaugėjo net penkis ar šešis kartus.
  • Vienas iš tyrimų, atliktų 2020 m., atkleidė, kad žmonės džiaugiasi el. paspirtukais dėl jų greičio, patogumo ir linksmybių. Be to, respondentams ypač patiko el. paspirtukai dėl jų galimybės pakeisti keliones automobiliu mieste.
  • Jei dideliame mieste 10 000 žmonių naudotų el. paspirtukus, o ne automobilius, išmetamųjų teršalų kiekis sumažėtų 35 000 000 gramų per dieną.
  • Dėl didelių eismo spūsčių Niujorke buvo atliktas eksperimentas, siekiant rasti alternatyvių susisiekimo priemonių. Eksperimentas su el. paspirtuku atskleidė, kad važiuojant dviračių juosta kiekvienoje kelionėje sutaupoma apie 30 min.

Ar teko važinėti el. paspirtuku ar tiesiog paspirtuku? O gal jį jau turite?

Domantas: – Jau kurį laiką turiu el. paspirtuką. Pirmą kartą šią transporto priemonę išbandžiau kiek daugiau nei prieš metus, apsukiau kelis ratus aplink miesto aikštę ir iškart pagalvojau, kad ji man reikalinga. Nieko nelaukęs nusipirkau. Jei atvirai, kodėl taip pagalvojau ir apsisprendžiau nusipirkti – nežinau, galbūt dėl to, kad tai buvo nauja.

Matas: – Namuose turime du el. paspirtukus. Juos pirkome prieš daugiau nei dvejus metus, bet naudojame labai retai, nes dažniausiai dienotvarkė labai įtempta, o šia transporto priemone visur suspėti sudėtinga.

Audrius: – Paspirtuką išbandžiau netikėtai. Sūnus jo labai norėjo. Žaidėme kartu tinklinio turnyre ir pažadėjau, jei laimėsime – nupirksiu paspirtuką. Taip ir įvyko, tad teko tesėti savo pažadą. Kai išbandžiau, nustebino paspirtuko greitis ir atstumas, kurį galima juo nuvažiuoti.

Ramūnas: – Paspirtukas nuo vaikystės buvo vienas mėgstamiausių žaislų. Tuomet tai buvo žaislas. Dabar – transporto priemonė. El. paspirtuką išbandžiau neseniai, įspūdžiai patys geriausi.

Kaip manote, kodėl el. paspirtukai ir netgi paprasti paspirtukai taip greitai įgavo populiarumą?

Domantas: – Manau, el. paspirtukai didesniuose miestuose populiarūs dėl ten susidarančių eismo spūsčių. Šiltuoju metų laiku galima daug greičiau ir lengviau nusigauti į darbą ar kitur rytinio piko metu. Aš pats paspirtuką renkuosi pramogai, dažniausiai jį pasiimu pasivažinėti mieste arba išvykęs kur nos toliau, kad spėčiau daugiau ir greičiau apžiūrėti įdomias vietas nesirūpindamas, kur statyti automobilį.

Matas: – Jie populiarūs, jei visas veiksmas vyksta mieste ir geromis kelio atkarpomis. Tai tikrai yra patogu, nereikia sukti galvos dėl stovėjimo vietų, apmokėjimų ir pan. Mes kartais paspirtukus naudojame ralio varžybose, jei reikia kurs nors pavažiuoti kažką paimti ir pan.

Audrius: – Tai patogi ir neužimanti daug vietos transporto priemonė. Paspirtukas kompaktiškas, sulankstytas telpa į automobilio bagažinę, neužima daug vietos namuose, tad jį galima laikyti net ir gyvent mažiausia bute, o ir pasiimti į tolimesnę kelionę automobiliu nėra sunku.

Ramūnas: – Mieste tai nepamainomas dalykas, į reikiamą vietą gali nulėkti net greičiau nei automobiliu, tad, manau, tai pagrindinis aspektas, dėl ko ši transporto priemonė tapo tokia populiari.

O jei palygintume šią transporto priemonę su kitais keliavimo būdais? Kokių pliusų ar minusų įžvelgiate?

Domantas: – Saugiai valdomi paspirtukai, mano manymu, nėra pavojingesni nei automobiliai ar motociklai. Paspirtukai turi skirtingus režimus, kuriais yra leidžiamas skirtingas maksimalus greitis, todėl įsijungę patį lėčiausią gali saugiai važiuoti ir nepatyrę. Svarbiausia netrugdyti vairuotojams ir nevažiuoti keliu, jei tai nera būtina, gerai apsidairyti prieš pėsčiųjų perėjas.

Matas: – Ši transporto priemonė yra tikrai labai gera ir patogi, jei paspirtuku važiuoja ne po du žmones, kaip dažnai tenka matyti, dėvi apsaugas. Jei važiuojama bet kaip, nesidairant į šalis, ši transporto priemonė gali būti pavojinga, juolab dabar yra tikrai galingų paspirtukų, kurie važiuoja greitai. Manau, būtų teisinga apriboti jų galingumą ir maksimalų greitį, reikėtų pereiti technikinę apžiūrą. Taip visiems bus saugiau.

Audrius: – Turbūt bene didžiausias privalumas – greitas ir manevringas susisiekimas mieste, kai reikia nuvažiuoti iš taško A į tašką B. Automobiliu mieste važinėdami ne tik deginame kurą, bet ir teršiame aplinką, ypač važiuodami trumpais atstumais. Dėl to įvairios elektrinės alternatyvos, tarkime, el. paspirtukai, bent minimaliai prisideda prie mūsų švaresnės ateities. Minusus įžvelgiu du: tai transporto priemonė, kuri labai priklausoma nuo oro sąlygų ir vežtis didesnį krovinį ja sudėtinga.

Ramūnas: – Nors dažnai minimas saugumo klausimas, visgi, pripažinkime, saugumas priklauso nuo mūsų pačių. Kaip ir naudojimasis bet kuria kita transporto priemone ar ėjimas per gatvę pėsčiomis. Minusas nebent tas, kad pasirinkdamas paspirtuku tampi priklausomas nuo oro sąlygų.

 Kaip manote, ar šiltuoju metų laiku ši transporto priemonė gali visiškai pakeisti mums įprastą automobilį?

Domantas: – Priklauso nuo gyvenamosios vietos ir keliones tikslo. Aš pats negalėčiau naudotis vien tik el. paspirtuku. Nebūtu saugu grįžtant iš parduotuvės važiuoti juo rankoje laikant pirkinių maišą. Taigi automobilis yra būtinas daugumai.

Matas: – Taip, gali pakeisti, bet tik tuomet, jei gyveni ir dirbi mieste ir ten, kur yra patogus ir geras susisiekimas. Aš turbūt mieliau rinkčiausi el. motociklą dėl praktiškumo. Tai skonio reikalas.

Audrius: – Šį sezoną įsigijome dar vieną paspirtuką, dabar kasdien kartu su žmona važiuojame į darbą. Mums tai daugiau susisiekimo priemonė, leidžianti be automobilio nuvykti į dabą. Kaip ir minėjau, tai puiki priemonė važinėti trumpais atstumais mieste ar net pasiimti į kelionę, o visiškai pakeisti automobilio ji negali. Kaip puiki alternatyva kartkartėm – žinoma.

Ramūnas: – Nemanau, kad gali pakeisti visiškai. Automobilis reikalingas esant prastesnėmis oro sąlygomis, taip pat apsipirkti. Esame pripratę prie patogesnio gyvenimo. Esant tokioms kuro kainoms, automobilis tampa prabanga, gal palaipsniui priprasime ir prie paspirtukų, dviračių.

Projektą iš dalies remia:

blank

„Eko Rokiškis – mums ir vaikams“ – 12 000 EUR

Subscribe
Informuoti apie
guest
2 Komentarai
Naujausius
Seniausius Įvertinimą
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Viduramžiai
Viduramžiai
2022 25 gegužės 19:51

Atsiliekam kažkaip… pusė Rokiškio jau su pasipirtukais seniausiai važinėja, o čia rašot kaip apie didžiausią stebuklą🙂

Vienas nereikalingas
Vienas nereikalingas
2022 25 gegužės 14:49

Kas skiria kalbintus rokiškėnus? Trys įsigijo paspirtukus už savo uždirbtus pinigus, tikslas – patogi ekologiška priemonė. Vienam nupirko rajono gyventojai, tikslas – rinkiminė reklama už rajono pinigus, kodėl gi ne.

Rekomenduojami video: