blank
Velnio skulptūra (autorius G. Varnas) (kairėje) ir senovės lietuvių Aukščiausiojo Dievo obeliskas. (Idėjos autorius V. Gasiūnas. Idėją įgyvendino Svėdasų akmens meistrai ir menininkė Asta Korsakienė.). V. Gasiūno archyvo nuotr.

S. Dariaus ir S. Girėno gatvėje Nijolės ir Vytauto Gasiūnų įkurtame istorijos ir meno parke jau apsilankė nemažai svečių iš kitų rajonų. Jie žavėjosi ne tik šeimininkų puoselėjama sodybos aplinka, bet ir naujais paminklais – lietuvių pagonių Aukščiausiojo Dievo granitiniu obelisku ir akmenine velnio skulptūra.

Pasak V. Gasiūno, obeliskas įkomponuotas trikampėje aikštėje, kurios forma primena Dievo valdingumo ženklą. Aikštės trys kampai simbolizuoja Dangų, Žemę ir Požemį. „Trikampio formos obeliske lankytojai mato tris vienodus Aukščiausiojo Dievo atvaizdus, tačiau senovės lietuviai įvairiu laikotarpiu įvairiose vietose Dievą vadino skirtingai: Praamžiu, Ūkopirmu, Prakūrimu, – pasakojo V. Gasiūnas. – Paminklo plokštumose iškalti Dangaus, žemiau – Žemės ir Požemio dievų ir deivių vardai. Viršutinėje obelisko dalyje iškilęs pagonių vadintas Pasaulio stulpas, jungiantis tris minėtas karalystes.“

Velnio skulptūros autorius – Gintaras Varnas. Pasak sodybos šeimininko Vytauto, anuomet velnias buvo sudievintas, kaip ir raganos, kaukai.

„Lankytojai savo įspūdžius gali užrašyti svečių knygoje ir gauti spalvotą lankstinuką apie parką“, – sakė V. Gasiūnas.

Pagal V. Gasiūno inform.

Subscribe
Informuoti apie
guest
0 Komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Rekomenduojami video: