Valdo Čičinsko nuotr.

– „Gimtojo…“ interneto svetainėje – daugiau kaip 100 tūkstančių skaitytojų. Kas mus skaito internete?

– Vyresnioji karta renkasi popierinį laikraščio variantą. Visą informaciją seka ten. Tačiau „Gimtojo…“ portalas muša tam tikrus rekordus – iš skaičių akivaizdu, kad vis daugiau atrandančiųjų mus internete. Sekdami duomenis, dėmesį koncentruojame nebe į tai, kiek vartotojų aplankė mūsų svetainę, bet kiek laiko joje išbuvo. Laikas, praleistas svetainėje, byloja apie kokybišką turinį. Net kvailiui aišku, kad atsivertimas vien dėl skandalingo pavadinimo tiesos neliudija. Vis dėlto dalis portalų būtent taip ir „žaidžia“ su skaitytojais. Tiksliau, juos apgaudinėja dirbtinai suaštrintomis antraštėmis, norėdami pritraukti reklamos arba „išauginti“ besilankančiųjų skaičių.

– Ką reiškia tie unikalūs vartotojai? Daug kas skelbia įspūdingus skaičius, bet jie padirbti. Kaip galima „padirbti“ vartotojus?

– Mūsų feisbuke jau yra 10 tūkstančių skaitytojų. Tiek žmonių mus seka socialiniame tinkle. Tai yra ne dirbtinai išaugintas skaičius – jis nenupirktas už pinigus. Tie skaičiai – darbo su skaitytojais ir kokybiškų tekstų, kurie neatsiranda be patirties ir įdirbio, rezultatas. Tie mūsų tekstai visokiausių spalvų ir spektrų – nuo pikantiškos žinios apie dviratį, paliktą prie „Lelijos“ ir „įaugusį“ į žemę, iki  išliekamąją istorinę vertę turinčių rašinių, kuriuos ypač vertina inteligentija.

– Ar  tarp mūsų interneto vartotojų  daug žinomų asmenybių?

–  Identifikuoti visus garsius žmones, skaitančius mūsų portalą ar laikraštį, sunku. Bet yra labai paprasta realybė: regioninė spauda yra didžiųjų Lietuvos internetinių portalų „Delfi“, „15 min“ , LRT „maitintoja“.  Didieji portalai labai atidžiai seka regioninę spaudą ir, aišku, „Gimtąjį…“ ir „pasiskolina“ tas temas, kurių pasiekti dėl vienokių ar kitokių priežasčių patys negali, o jos dažnai net įdomesnės nei tai, kas vyksta su   „pranckiečiais“ ar „karbauskiais“. Mes draugiškai bendraujame su didmiesčių redakcijomis, o ten dirba žiniasklaidos guru. Jie ne kartą yra skambinę mūsų žurnalistams ir dėkoję už profesionalumą. Tai – mūsų kasdienybė.

– Kokios žinios „išsprogdina“?

– Dabar žurnalisto darbas yra labai nuvertintas. Skaitytojas žurnalistą mato arba kaip didelę grėsmę, arba kaip atpirkėją, todėl nėra vienareikšmio atsakymo. Kartais viena nuotrauka ir du sakiniai apie nenuvalytą takelį sulaukia didesnio dėmesio negu rimtas žurnalistinis tyrimas arba tikri ir prasmingi dalykai.

Kaip bebūtų liūdna, mūsų žiniasklaidoje paskleidžiama labai daug klaidinančios informacijos arba netiesos. Skaitytojas turėtų vertinti pasitelkęs kelis šaltinius, taip pat, kaip tai daro žurnalistai. Aš kalbu apskritai apie žinias, o ne apie mūsų laikraštį.

Ką reiškia klaidinanti informacija? Melagiena – fake news, faktų iškraipymas norint patraukti dėmesį.  Ypač daug tokios melagienos yra aprašant politinius įvykius. Vienas iš pavyzdžių – indai Rokiškyje. Reziumė – tai padarė daugiau žalos pačiam asmeniui, kuris buvo suinteresuotas tokią žinią paskleisti. Melagingos naujienos yra geltonosios žurnalistikos ar propagandos rūšis, kurią sudaro apgalvota dezinformacija ar apgaulė, skleidžiama per tradicines žiniasklaidos priemones ar internetines socialines žiniasklaidos priemones.

– Tai ką visgi „Gimtojo…“ feisbuke veikia skaitytojai?

–  Mūsų skaitytojai ypač jautrūs savajam kiemui. Jiems rūpi labai žmogiški ir paprasti dalykai – katės, šunys, pinigai, šiukšlės ir keliai keleliai… Prie tokių tekstų komentarų pasirodo pirmiausia. Visi turi savo „argumentuotą“ nuomonę ir nebijo jos reikšti. Pastebima tendencija, kad skaitytojams nusibosta politiniai žaidimai arba rietenos iš serijos „užkliuvo už varčios ir vėl iš pradžios“, reikalaujama vis daugiau pozityvo.

– Bet parašai apie chorą – nelabai kam įdomu. Kokį visgi pozityvą jie skaito?

– Gyvenantieji užsienyje domisi, prašo atsiųsti, persiųsti, įdėti visą tekstą svetainėn, kad galėtų paskaityti. Tie tekstai apie žmones. Sugrįžusius, kuriančius verslą, gydytojus, sportininkus, jaunimą. Netiesa, kad jaunimas mūsų neskaito. Skaito. Svetainėje ir feisbuke. Ir mes šiai auditorijai ruošiame nemažai naujienų.

– Ar žurnalistai klysta?

–  Mes esame lygiai tokie patys žmonės kaip ir skaitytojai. O žmonėms, kurie turi širdį, klysti būdinga.  Klaidos moko. Tačiau į mūsų klaidas labai karštai reaguojama. Kartais net už vieną techninę klaidelę išvadina beraščiais, o būna, kad patys skaitantieji padeda tas klaidas ištaisyti nesibardami. Pagalba, padėkos, kurių nedažnai sulaukiame, visada pakelia nuotaiką. Bent valandai.

– Kas užima daugiausia darbo ir kas yra Tau didžiausias galvos skausmas?

– Kiekvieną dieną užgriūva protu nesuvokiama informacijos lavina ir galva net nespėja paskausti.

 

 

 

Subscribe
Informuoti apie
guest
0 Komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Rekomenduojami video: