Renginio akimirka. Asmeninio archyvo nuotr.
Renginio akimirka. Asmeninio archyvo nuotr.

 

Iš tarptautinės mokytojų konferencijos „Suteikiant galią rytojaus mokytojui“ Taline (Estija) grįžo Juozo Tumo-Vaižganto gimnazijos „Romuvos“ padalinio pedagogės Irena Laužadienė bei Rita Sabalienė, „Erasmus+ KA-1“ projekto  „Tobulėjantis mokytojas – pažangesnė mokykla“ dalyvės. Jos vienintelės atstovavo Lietuvai šiame tarptautiniame renginyje.

Konferenciją organizavo besimokančių mokytojų tinklo atsakingi darbuotojai, padedami Estijos pedagogų. Į Taliną susirinko 143 švietimo sektoriaus atstovai, pradedant universitetų profesoriais ir baigiant mokyklų mokytojais, iš 23 pasaulio šalių, tokių kaip Iranas, JAV, Nepalas ir kt. Gausu buvo Europos valstybių pedagogų.

Pasisakė garsūs lektoriai, tarp jų – UNESCO  atstovė Džesika Hais iš Paryžiaus bei Suomių nacionalinės švietimo tarybos ugdymo programos kūrimo vadovė Irmeli Halinen. Ji pristatė Suomijos švietimo situaciją bei pasidalino jų sėkme. Mokslas šioje šalyje yra nemokamas net universitetuose. Visi mokytojai turi universitetinį  švietimo magistro laipsnį. Mokytojo profesija yra gerbiama visuomenėje ir populiari tarp jaunų žmonių, nes čia yra vietos vaizduotei, kūrybai ir naujoms idėjoms. „Tam, kad mokytojas galėtų sėkmingai dirbti, jam reikia duoti daug laisvės ir jį remti, o ne kontroliuoti“, – teigė lektorė. Suomiai pasisako prieš mokyklų testavimą ir pasiekimų lyginimą ir vertinimą naudoja kaip grįžtamąją informaciją procesui gerinti. Naujoji Suomių švietimo ugdymo programa yra sėkminga, nes ją kuriant buvo įtrauktos visos švietimo grandys, o pagrindinis akcentas yra skiriamas gerai vaiko ir jį mokančio mokytojo savijautai.

Konferencijos dalyviai klausėsi paskaitų, dalyvavo praktiniuose užsiėmimuose įvairiomis temomis. Rokiškėnės pasirinko septynias skirtingas sesijas. Štai skaitymo įgūdžių lavinimo sesijoje sužinojo konkrečius metodus skaitymo įgūdžiams lavinti visų dalykų pamokose. Lektorius iš Anglijos Džonas Murėjus sužavėjo entuziazmu paverčiant problemines mokyklas vietos bendruomenių centrais. Rokiškėnės išgirdo daug patarimų, kaip gerinti ugdymo procesą, kaip paskatinti šių dienų mokytoją ir mokinį siekti asmeninio tobulėjimo, paliekant jiems „baltos erdvės“ (t. y. vietos ir laiko pamąstymui, kūrybai, vaizduotei), neperkraunant pamokos užduotimis.

Tokia konferencija yra gera proga permąstyti, ką keisti savo darbe ir aplinkoje, kad jaunoji karta būtų ugdoma atsakinga, mąstanti ir gebanti prisitaikyti prie kintančios aplinkos poreikių ir realijų.

 

 

azija

Rašyti komentarą

avatar
  Subscribe  
Informuoti apie