Redakcijos archyvo nuotr.

„Šiandieniniame pasaulyje kalbinės kompetencijos yra neatskiriamos nuo modernaus žmogaus sąvokos. Užsienio kalba kaip mokomasis dalykas teikia plačias galimybes ugdyti asmenybę, formuoti vertybines nuostatas, plėtoti bendrąsias kompetencijas. Kalbų mokėjimas suteikia galimybes turėti platesnį socialinį tinklą, rasti naujų kontaktų ir draugų. Tai sukuria pridėtinę vertę jauno žmogaus karjerai, asmeninio gyvenimo kokybei. Geros užsienio kalbų žinios yra viena iš svarbiausių sąlygų ne tik mokiniams, bet ir mokytojams, norintiems dalyvauti europiniame švietime. Užsienio kalbų mokėjimas leidžia prisijungti prie pasaulinės bendruomenės, keistis informacija, bendradarbiauti, rengti bendrus projektus, rasti naujų pažinčių“, – sako Senamiesčio progimnazijos mokytoja anglistė Daiva Malcienė.

Siekdami kokybiško, kūrybiško ir šiuolaikiško užsienio kalbų dėstymo, Rokiškio Senamiesčio progimnazijos mokytojai dalyvavo projekte „Kūrybiškumas užsienio kalbų mokyme“.

Progimnazijos anglų kalbos mokytojos dalyvavo kvalifikacijos tobulinimo kursuose „Kūrybiškas anglų kalbos dėstymas“ Italijoje, o vokiečių kalbos mokytoja dalyvavo kursuose „Kūrybiškas vokiečių kalbos dėstymas“ Maltoje. „Kursų programos pristatė kūrybiško anglų ir vokiečių kalbų dėstymo metodikas. Kartu su kitų Europos šalių mokytojais mūsų mokyklos mokytojos išmoko naujų metodų, kurie yra motyvuojantys, aktyvūs, kūrybiški, skatinantys komunikuoti bei nukreipti į individualią mokinio pažangą. Mokymai praturtino naujomis idėjomis, leido patobulinti dalykines ir bendrąsias kompetencijas bei paskatino įgytas patirtis įgyvendinti kasdieniame ugdymo procese“, – vardija naudą D. Malcienė.

Senamiesčio progimnazijos mokytojos sėmėsi patirties Danijos Holmebækskolen mokykloje. Projekto dalyvės stebėjo, kaip vyksta anglų ir vokiečių kalbų mokymas, kokius metodus mokytojai taiko, kaip vyksta užsienio kalbų ir kitų dalykų integruotos pamokos, kaip mokykla vykdo veiklas, kurių pagalba į ugdymo(si) procesą įtraukia įvairių gebėjimų turinčius mokinius, kaip šios veiklos įtakoja mokinių individualią pažangą.

„Grįžę mokytojai pradėjo įgytą patirtį taikyti pamokose. Pedagogės išbando naujus metodus, inicijuoja integruotų įvairių mokomųjų dalykų su užsienio kalbomis pamokų ciklų sukūrimą 1–8 klasėse. Atlikę mokinių, mokytojų ir tėvų apklausas galime sakyti, kad projektas turėjo teigiamos įtakos mokinių motyvacijai ir pažangai, mokinių mokymosi pasiekimams. „Kitokios“ pamokos teigiamai veikia ne tik užsienio kalbų, bet ir kitų dalykų mokymosi pažangą. Integruotas mokymasis skatina kiekvieno mokinio asmenybės ūgties pažangą. Nauji ir kūrybiški užsienio kalbų mokymo metodai, integruotos pamokos su užsienio kalbų pamokomis paskatino mokinių motyvaciją,  susidomėjimą ir aktyvumą mokantis. Dauguma mokinių teigia, kad jiems anglų ar vokiečių kalbų pamoka yra gera tada, kai ji yra įdomi, užpildyta įvairiomis veiklomis. Kokybiškas užsienio kalbų mokymasis padeda tinkamai pasirengti būsimai karjerai ir gyvenimui“, – svarsto D. Malcienė.

Be to, projekto metu Rokiškio mokytojai susidraugavo su kitų šalių mokytojais, ryšiai peraugo į dalykinį bendravimą, planuojant bendras virtualias veiklas. Užsienio kalbų mokytojos kartu su mokiniais įsitraukė į naujus virtualius „eTwinning“ projektus.

Subscribe
Informuoti apie
guest


1 Komentuoti
Naujausius
Seniausius Įvertinimą
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Įdomu
Įdomu
2023 31 kovo 12:59

O šioje progimnazijoje tik dviejų užsienio kalbų mokama?

Rekomenduojami video: