Bepiločiams orlaiviams - griežtesnės taisyklės. Redakcijos archyvo nuotr.
Bepiločiams orlaiviams - griežtesnės taisyklės. Redakcijos archyvo nuotr.
rezidencija

Lietuvoje sparčiai didėjant bepiločių orlaivių panaudojimo galimybėms ir mastams, Civilinės aviacijos administracija patobulino jų naudojimo taisykles, kuriomis siekiama, kad tokie skraidymo aparatai nekeltų pavojaus aviacijos saugumui ir nebūtų naudojami nepageidaujamais ar nusikalstamais tikslais.

Bepiločių orlaivių naudotojai turi užtikrinti, kad skraidymo aparatas išlaikys minimalų atstumą nuo pašalinių žmonių ir statinių – dažniausiai 50 metrų, neskris už matomumo ribų arba toliau nei tam tikras atstumas nuo valdytojo fizinės buvimo vietos – 1000 metrų ir nekils aukščiau nei nustatyta riba – 120 metrų, teigiama pranešime spaudai.

Išskyrus tam tikras išlygas, draudžiama skristi valdomoje oro erdvėje.

Bepiločių orlaivių valdytojams bus suteikiama galimybė kreiptis į VĮ „Oro navigacija“ dėl sąlygų išdavimo skristi valdomos oro erdvės dalyje. Kariuomenės vadui suteikiama galimybė paskelbti karines teritorijas, kuriose nėra pageidaujami bepiločių orlaivių skrydžiai.

Civilinės aviacijos administracijos duomenimis, Lietuvoje bepiločiai orlaiviai naudojami viešajam saugumui užtikrinti, žemės stebėjimo, elektros perdavimo linijų stebėjimo, kelių priežiūros, gynybos, pastatų šiluminio pralaidumo, žemės ūkio, miškininkystės srityse.

Susisiekimo ministerijos teigimu, tai reikalinga tiek privačiam, tiek viešajam sektoriui. Be to, Lietuvoje yra nemažai tokių orlaivių gamintojų. Mokslo įstaigos ir keletas įmonių vykdo su bepiločiais orlaiviais susijusius mokslinius tyrimus ir eksperimentinės plėtros veiklą. Bepiločius orlaivius naudoja ir Lietuvos kariuomenė.

Rašyti komentarą

avatar
  Subscribe  
Informuoti apie