Redakcijos archyvo nuotr.

– Kiek laiko jau dirbate AB „Kelių priežiūra“?

– Šioje įmonėje dirbu nuo 2008 m. Pradėjau kelio darbininku, po to dirbau brigadininku, kelio meistru, darbų vadovu, 2018 m. tapau Rokiškio kelių tarnybos vadovu. Nuo 2020 m. po vidinių įmonės pasikeitimų Rokiškio kelių tarnybą sudaro trys meistrijos – Kupiškio, Rokiškio ir Zarasų. Nuo 2020 m. esu naujos sustambintos kelių tarnybos vadovas. Paprasčiau sakant, esu atsakingas ne tik už Rokiškio rajono valstybinės reikšmės kelių priežiūrą, bet ir Kupiškio bei Zarasų rajonų.

– Koks tas kelininkų darbas? Kokie darbai vyksta skirtingais metų laikais?

Vienareikšmiškai galiu pasakyti, kad kelininko darbas nėra nuobodus, nes kiekviena diena atneša naujų iššūkių. Dienos darbai labai skiriasi nuo metų laiko.

Žiemos metu kiekvieną dieną budintis atsakingas darbuotojas 3–4 h ryte apžiūri kelių būklę, ne tik vyksta gyvai apžiūrėti, bet ir naudojasi išmaniosiomis technologijomis, kurios pagal daugybę parametrų prognozuoja kelių būklę kelioms artimiausioms valandoms. Įvertinęs visus aspektus ir prognozuojamas oro sąlygas, jis organizuoja reikiamos technikos ir darbuotojų darbą. Kelių būklė stebima ne tik ryte, bet ir visos pamainos metu, nes orų sąlygos kartais keičiasi ir kelis kartus per parą, tad ir sprendimai būna skirtingi. Esant žiemiškoms oro sąlygoms, barstome, valome kelius, šiurkštiname dangą. Vyraujant šiltesniems orams, užtaisome dėl temperatūrų kaitos atsiveriančias duobes, profiliuojame žvyrkelius.

Vasaros laiku mažiau įtampos, daugiau darbų vyksta pagal išankstinį planą, bet ir vasarą esame priklausomi nuo oro sąlygų, nes vienų darbų negalime atlikinėti lyjant, kitų – esant per aukštai ar per žemai oro temperatūrai. Tad gamta dažnai koreguoja planą ir turime reaguoti į pasikeitusias oro sąlygas. Vasaros pagrindiniai kelių priežiūros darbai: žolės šienavimas, žvyrkelių profiliavimas, asfalto ir žvyro dangų remontai. Bet čia tik pagrindiniai darbai, nes yra daug kitų, kuriuos atliekame keliuose ar prie kelių ir kurie yra mažiau pastebimi.

– Žiemą oras dažnai keičiasi, tai lietus, tai sniegas. Kaip ir kiekvienais metais gyventojams atrodo, kad kelininkai dirba ne ten, kur reikia, ar ne taip, kaip reikia, ir nieko nespėja. Kaip yra iš tikrųjų? Kaip renkatės, kuriuos kelius valyti pirmiausia?

Visi valstybinės reikšmės keliai yra suskirstyti į penkis priežiūros lygius, nuo aukščiausio I iki žemiausio V. Pagrindinis kriterijus, pagal kurį keliai yra skirstomi į lygius, tai eismo intensyvumas. Rokiškio rajone aukščiausias priežiūros lygis yra III – tai keliai į Svėdasus, Kupiškį, Biržus, Zarasus ir iki Juodupės. Visi kiti yra žemesnių priežiūros lygių – IV arba V. Lentelėje galite pamatyti, kaip kiekvienas kelių priežiūros lygis gali atrodyti žiemos metu pagal mums keliamus reikalavimus.

Rokiškio rajone prižiūrime 570 km valstybinės reikšmės kelių, tad ir darbus planuojame pagal priežiūros lygius, visų pirma valyti ar barstyti pradedame III priežiūros lygio kelius, po to – IV ir tik tada vykstame į V lygio kelius.

Išsamiau skaitykite „Gimtajame…“

Subscribe
Informuoti apie
guest
2 Komentarai
Naujausius
Seniausius Įvertinimą
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Tomas
Tomas
2022 17 sausio 19:09

Nesuprantama kaip jus valote kelius, kai jie visada ledu padengti, ar standartiskai rekete, kad sausio menesi ziema netiketai uzklupo, juokinga jau, uz ka mes mokame, kad tokie kaip jus taupitumete ir kisenes krautumete, reikia keisti istatimus, kad galima butu tokius keliu prieziuros vadovus i teismus paduoti, kad galetu atsakyti uz patirtas zalas, tada manau nepradetumete valyti uzpustytu keliu 8val ryto.

Dzonas Lopas
Dzonas Lopas
2022 18 sausio 16:07
Atsakinėti į  Tomas

Na taip. Juokinga. Tačiau dar juokingiau, kai komentuoja visiški beraščiai.

Rekomenduojami video: