blank

Planuose – ne tik nemokamas pavėžėjimas, bet ir miesto gyventojams patogesni nauji maršrutai bei  tvarkaraščiai

„Vystoma nemokamo pavėžėjimo mieste idėja. Jau nuo 2022 m. sausio 1 d. visi gyventojai, vykstantys viešuoju miesto transportu, juo galės naudotis nemokamai. Kad pritrauktume daugiau keleivių, yra sumanymas pakoreguoti autobusų maršrutus ir laikus, labiau priderinant juos prie dirbančiųjų poreikių. Maršrutai ir laikai nekeisti net nuo 2000 m. Manau, autobusai galėtų užsukti į naujus, privačių namų kvartalus, įsikūrusius Bajorų kaimo link, bei už ligoninės lygiagrečiai viena kitai einančias Kalnų ir J.Tumo-Vaižganto gatves. Mikrorajone – P. Širvio gatvę. Kai kur galbūt užtektų pakeisti tik važiavimo schemą. Korekcijos labai priklausys nuo važiavimo laiko ir transporto srauto. Kadangi mūsų parko autobusai dideli, kreipsime dėmesį, kad jų kelyje nepasitaikytų siaurų, automobiliais užstatytų gatvių. Tačiau tai dar tik pamąstymai. Darant pakeitimus, labai svarbi gyventojų, bendruomenių nuomonė. Paprašysiu juos aktyviai dalyvauti apklausose, išsakyti pastebėjimus. Iš visų idėjų bandysime atsirinkti brandžiausias ir, pritarus rajono savivaldybei, įgyvendinsime“, – apie pasikeitimus kalbėjo UAB Rokiškio autobusų parko direktorius Antanas Taparauskas. Kokiu būdu vyks gyventojų apklausos, dar sprendžiama.

Šiuo metu naudojimąsi viešuoju transportu pristabdo ne tik kaina, bet ir nebe pirmos jaunystės autobusai, todėl UAB Rokiškio autobusų parkas atnaujina savo transporto priemones.

Vėliau nemokamai veš ir vietinio susisiekimo autobusais

2022 m. antrajame pusmetyje analogiško sprendimo sulauks ir besinaudojantieji vietinio susisiekimo maršrutais, taigi net rajono pakraštyje esančias vietoves keleiviai galės pasiekti nemokamai.

Kodėl šią lengvatą planuojama taikyti ne nuo ateinančių kalendorinių metų pradžios, o tik nuo metų vidurio? Rokiškio rajono savivaldybės meras Ramūnas Godeliauskas sako, jog svarbiausia priežastis ta, kad rajono savivaldybę tebesaisto su privačiais vežėjais seniau sudarytos sutartys, kurios baigsis būtent ateinančiais metais. „Pirminė idėja buvo nemokamo pavėžėjimo viešąsias paslaugas iš karto teikti visame rajone. Labai gaila, bet nuo metų pradžios to padaryti negalime, nes taip susilauktume didelių sankcijų dėl Konkurencijos įstatymo pažeidimo. Darysime viską, kad kaip galima greičiau nemokamai vietinio susisiekimo maršrutais būtų vežami viso rajono keleiviai“, – paaiškino meras.

Kas lėmė tokius sprendimus?

Daug sykių kelta problema, jog keleivių vežimo viešuoju transportu veikla nuostolinga. UAB Rokiškio autobusų parkas paskaičiavo, kad pastaraisiais metais gerokai sumenko keleivių srautai miesto reguliaraus susisiekimo maršrutais. Pavyzdžiui, 2020 m. (lyginant su 2019 m.) keleivių sumažėjo 42 proc., o per pirmus 9 šių metų mėnesius (lyginant su 2019 m.) – net 66 proc.

Mažėjant keleivių srautui, pajamų už bilietus surenkama nedaug tiek mieste, tiek važiuojant į kaimiškas vietoves, todėl trūkstamas lėšas dotuoja rajono savivaldybė. Paskaičiuota, kad, priėmus  sprendimą nemokamai vežti keleivius, papildomai reikės apie 25 tūkst. Eur savivaldybės biudžeto lėšų, lyginant su 2021 m. Rajono biudžetui tai nėra pernelyg didelė našta, tačiau viešuoju transportu besinaudojantiems gyventojams – akivaizdus palengvinimas.

Nemokamas pavėžėjimas – ne naujiena. Tokią galimybę numato LR Transporto lengvatų įstatymas, tad šią paslaugą jau teikia Kretingos, Šilutės, Šilalės, Tauragės, Mažeikių ir kitos savivaldybės. Jų praktika rodo, kad savivaldybės išlaidos didėja nedaug, o nauda gyventojams ir aplinkai pateisina lūkesčius.

Užs. 1379

gimtasis straipsniai
Subscribe
Informuoti apie
guest
5 Comments
Naujausius
Seniausius Įvertinimą
Inline Feedbacks
View all comments
ahoi
ahoi
2021 29 lapkričio 12:42

Pradžiai reikėtų pasistengti, kad autobusai kursuotų ne kartą per valandą, o kas 10-15 minučių. Tik tada jie taps alternatyva automobiliui.

Na ir aišku autobusų parkas galėtų savo interneto puslapyje maršrutų schemą patalpinti, nes aš pvz. penktus metus gyvendamas Rokiškyje net neįsivaizduoju kur tie autobusai važinėja 🙂

XXX
XXX
2021 26 lapkričio 10:52

Sveiki,
siūlyčiau pensijinio amžiaus žmonėms taikyti nuolaidą nuo 65. Nuolaida turėtų būti normali.Pvz.50 proc.

Barbora
Barbora
2021 26 lapkričio 8:27

O kai vairuotojas bilietuko nefuoda,bey kapeikas paima,čoa kaip

Jonas
Jonas
2021 25 lapkričio 15:10

Tai dar ir privačius vežėjus išstums …visai jau nuo rinkiminio šou galvos perkaito..nepriderinsit , kai reikia į darbus skirtingu laiku..o privatus vežėjas priderina

Like
Like
2021 25 lapkričio 13:09

Labai geras sumanymas. Tik būtinai pritaikykit prie dirbančiųjų, mielai pakeisiu važiavimą į darbą su automobiliu iš rajono į miestą.